Anonym skrev 2012-09-04 22:53:09 följande:
Arbetar med att köra truck på ett stort lager med tillhörande butik (en av de största i Sveroge) att saker går sönder hör till vanligheterna och själv har jag bara tagit sönder lite billigare saker ännu men har haft två kollegor som utmärkt sig ordentligt.
Kollega ett: körde ordentligt för snabbt i en sväng och lyckades pga det krocka med några pallar som stod bakom hörnet. Konsekvensen blev en dominoeffekt där produkter för närmare 10 000 kr rasade och förstördes MEN värst var det faktum att vår chef stod på "första parkett", han höll på att kontrollera pallarna och det var bara någon cenimeter ifrån att han fick en pall över sig och hade han inte hunnit hoppa undan hade han helt klart hamnat på sjukhus, länge!! Kollegan blev omplacerad redan dagen efter....
Kollega två: Han är en sån person som alltid vill jobba ganska snabbt och sällan lyssnar på vad vi andra har att säga. Skulle hissade upp en pall till fem meters nivå och var helt enkelt lite för snabb och slarvig. Pallen kom först lite snett och sen när jag påpekade detta (säkerhetsrisk) och han skulle fixa till det lyfte han pallen på tok för högt, min kollega ropa till honom att ta det lite lugnt men han lyssna inte. Jag såg sen hur nära "vatten sensorerna/sprinklers" han var och skrek åt han att stanna men ingen reaktion.. 10 sekunder senare hade han råkat så till en av sprinklerna i taket och resultatet blev att ALLA sprinklers som läg inom radie på 10 meter satte igång och forsade vatten!!! Bortsett från att vi som arbetade såg ut so dränkta katter hela bunden så blev det även en översvämmning och produkter för närmare miljonen blev förstörda... Att det hela skedde fem minuter innan öppning gjorde inte heller det saken bättre.. Kunde inte öppna förrens på eftermiddagen och med tanke på vad vi vanligtvis omsätter per dag vågar jag inte ens tänka på hur stor förlusten var på riktigt... Behöver jag nämna att han fick sparken?
Truckolyckor är skitfarliga, och vanliga.
En stjärna på fabrik som jag vet om körde med höjda gafflar in i en transporttunnel och satte en rejäl bula i en stor gasledning som gick där. Hela stället kunde ha exploderat och för att kunna säkra ledningen fick man utrymma hela fabriken med flera hundra anställda i ett par timmar. Billigt och bra!