• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Anonym (mmm)
    Anonym (mushu) skrev 2012-09-05 07:18:47 följande:
    Truckolyckor är skitfarliga, och vanliga.

En stjärna på fabrik som jag vet om körde med höjda gafflar in i en transporttunnel och satte en rejäl bula i en stor gasledning som gick där. Hela stället kunde ha exploderat och för att kunna säkra ledningen fick man utrymma hela fabriken med flera hundra anställda i ett par timmar. Billigt och bra!
    En kusin till min pappa jobbade på ett lager. Så som jag fattade så körde han på tok för fort med trucken som välte, han försökte hoppa ur i farten, hamnde under och blev krossad, mos. . .finito. . .Inga leksaker med andra ord.
  • Anonym (Ut och flyg)
    Hycklare skrev 2012-09-04 18:37:15 följande:
    Att det är samhällsparasiter som sitter på det här forumet. Sjukskrivna, arbetslösa, "hemmafruar", mammalediga osv osv osv.
    Å vad av allt detta är Du??
  • Anonym

När jag jobbade på restaurang i ett stort varuhus så fick en kollega för sig att spola av stekbordet med vattenslangen, vilket ledde till en himla massa rök. När brandlarmet gick och vi började utrymma så noterade jag visserligen detta, men hoppades att det inte skulle vara på grund av oss, det var det.. Bästa dagen på hela året som kunde ha blivit ännu bättre, men många åkte nog hem och lämnade bara sina korgar i butikerna.

• Anonym

En av mina anställda lyckades glöma låsa entredörrarna. Från lördag 15.00 till måndag 11.00 stod butiken öppen. Kan säga att jag va INTE glad!

• Marcus121

Detta är akut! Sista bitarna till miljon ordern.
    Tar du dom sista, tillverkade och kör till måleriet?.
    Ja visst.
    Körde rakt in i porten med skiten. (auto öppnare som denne gången inte öppnade sig).

Slutade med att dom avbokade hela ordern.

Japp jag skäms än idag. Detta hände 2002.

• Anonym (liten på jorden)

Jag kan inte komma på några större missar jag gjort (mindre gör jag hela tiden ), men däremot misstänker jag att någon på mitt jobb just nu mår väldigt dåligt. Vi skulle göra ett större arbete till en kund och fick en kalkyl på arbetet på ca 6 miljoner. Offererade arbetet till kunden därefter. Igår kom det fram att arbetet hittills (det är inte helt klart) har kostat 9,5 miljoner! och ingen har flaggat för att vi gått så kraftigt över. Vår VD är vansinnig och idag ska hela arbetet gås igenom för att se hur man kunde räkna så fel. 3,5 miljoner fel

Nu arbetar jag på en sådan arbetsplats att det värsta som kan hända är att VDn går upp i taket några dagar och man får sig en tillsägelse. Ingen lär få sparken eller så, men oj vad ont jag skulle ha i magen om det var jag som gjort kalkylen eller om jag var projektledaren som inte flaggat för att kostnaderna dragit iväg. Jag är den som har kontakt med kunden, men där finns inga pengar att hämta. De kommer inte gå med på att betala ett enda öre mer än vad som är offererat.

• Tesse1000

Inget katastrofalt tack och lov...

Jag skötte beställningarna i en butik och lyckades en gång beställa 12 lådor lim istället för 12 tuber, men det gick ju att returnera så det var ingen fara.

Sen jobbade jag med att packa upp varor på systembolaget och hade missat en flaska i en kartong så den hamnade i kartongpressen... Fy faaan vad det small

• Anonym (ojojoj)

Under mitt första år som busschaufför var jag så stressad hela tiden. En gång skulle jag av någon anledning som jag idag inte kan fatta köra om och ställa mig framför en annan parkerad buss. Varför inte bakom min idiot?!? Jag fick för mig att jag körde en kort buss men det var en boggibuss och naturligvis kör jag för snävt och kör in i den parkerade bussen. Både min och den andres buss gick ordentligt sönder. Tack och lov inga personskador. Nära jag fick sparken.

Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?