• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Jellybeanbaby
    Anonym (snövit) skrev 2012-09-05 13:09:18 följande:
    Hade fått ett jobb på en restaurang. Tyvärr saknade jag erfarenheter och tills jag lärde mig bära på brickan orsakade jag många negativa saker.
    1. Råkade hälla en hel portion mat över en person.
    2. Råkade tappa en hel flaska rödvin så att gästens tröja blev förstörd. Tröjan var en dyr sådan. Chefen fixade det.
    3. Tappade 10 glas storstark nästan på kunden. Personen fick 10 öl gratis och verkade vara nöjd.
    OSV.

Som tur ordnade sig allt och jag lärde mig snabbt allt. Jobbade där i 2 år och blev en bra servitris Skrattande. De var mycket ledsna när jag slutade. Många av gamla stamgästerna hälsar mig än idag.

En nära vän till mig råkade bryta brukarens arm medan personen duschades.
    Oh my god jag fick en hel ölbricka över mig en gång, fick inte ens frågan om jag ville ha nån dricka.
  • Anonym

Har gjort en massa misstag, kvaddad en bil, haft sönder telefoner etc etc men fortfarande kvar på jobbet

• Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-05 13:31:24 följande:
    Oh my god jag fick en hel ölbricka över mig en gång, fick inte ens frågan om jag ville ha nån dricka.
    Det är i sin ordning för alkohollagen säger att man inte får ge bort alkohol om man har ett serveringstillstånd. Däremot hade du ju kunnat få en ursäkt eller kompensation i form av mat eller alkoholfri dryck.
  • Anonym (rotfyllning)

Jag gjorde inte fel utan min tandläkare:
    Bedövade fel sida underkäken inför storlagning av djupt hål. Hon ville boka om mig till ny tid men jag tyckte v i kunde köra på(hade mkt svårt att ha tid med tandläkaren). Hon bedövade med tvekan andra sidan och lagade. Jag kunde sen inte dricka på närmare 6h, tandläkaren sa bedövningen skulle släppa på 1-2h! Värst var att jag träffade på ett gäng ungdomar på vägen hem, de hälsade men inte jag och då blev de sura, så jag hälsade. Skulle jag inte gjort för jag lät inte klok, had nästan ingen kontroll av tungan. Stod där och försökte säga at jag var helt normal bara lite bedövad av tandläkaren. Pinsamt... Ungdomarna hade dock skitkul!

• Anonym

hm jag har nog gjort misstag, men ingen har direkt sagt att jag gjort bort mej=) slog sönder en vattenkran bara för att jag typ tryckte ner kranen för hårt=den gick av! körde in med en truck åt fel håll fast som sagt att jag skulle backa=) höll på att köra in i flera lådor bara för en var avundsjuk på mej och en arbetskamrats vänskap så hon ställde ut lådor och så för att jag skulle köra in i dom, men så fick hon ett jobb och tjong! hon körde i sina egna lådor=)höll på att köra över samma kärring för att hon inte talade om att hon stod rätt under för att jag var högst upp i trucken och ej såg ner, tur var visste skyddsombudet, aka min vän vad som skedde så han sa ej åt mej utan muttra på henne ist!

• PumpkinQueen

Jag har jobbat i en reception för en känd radiostation och råkat skicka en väldigt värdefull försändelse till fel mottagare. Innehållet i försändelsen skulle användas som vinster i en lyssnartävling och man hade redan gått ut med det i sändning. Inte nog med att själva penningvärdet var högt, produkten var i princip unik och kunde inte återskapas eller köpas igen.

Som tur är lyckades jag lösa det genom att ringa runt som en galning. Företaget som fått försändelsen av misstag hade inte kontaktat oss, eftersom de väldigt gärna hade behållt den -men när jag ringde och frågade efter den var de ärliga och sa som det var. Vilket var en himla tur för mig. Glad

• Anonym (sjuksköterska)

Givit lite för mycket lugnanade till orolig patient så att han hamnade i respirator ett par timmar.

• Jellybeanbaby
    Anonym (sjuksköterska) skrev 2012-09-05 14:44:26 följande:
    Givit lite för mycket lugnanade till orolig patient så att han hamnade i respirator ett par timmar.
    åh fy fan.

Alla dessa sjuksköterskemissar i tråden gör mig skitorolig för vården av idag. Rynkar på näsan
Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?