Tråd för oss som snart ska göra abort.
Tänkte starta en tråd här, en stödtråd, prattråd eller vad som helst för oss som snart ska genomgå en abort.
Jag kan själv dela med mig utav min historia, varför vi valt att göra bort, hur jag känner m.m..
När jag var 20år fick jag mitt första barn med min sambo, 1,5år senare föddes vår son.
Nu i veckan plussade vi, och ganska snabbt beslöt vi oss för att göra abort (även om det gör mycket ont i mitt hjärta! ) men vi anser att det är bäst så, då vi faktiskt inte har tid för ett barn till just nu, dessutom har min sambo problem med sitt hjärta så han vill inte utsätta sig för mer påfrestningar för vi alla vet ju att det tar en hel del på kropp och själ med barn osv.. Hade vår livssituation varit bättre hade vi behållt det.
Jag har fått tid för abort den 30/11 och är en aning nervös, dock är jag otroligt rädd och nervös för allt som ska ske och vad som händer efteråt (detta är trots allt min första abort). Vi fick lite information om hemabort och jag tror att det är det bästa, då jag känner mig mer trygg hemma, men visst det kommer inte bli lätt! Men att åka fram och tillbaka till sjukhuset är ingenting jag vill utsätta mig för, då räcker det med att man faktiskt ska göra en abort. Jag är heller inte så långt gången så chansen är störts att det blir medicinsk abort..
Jag hoppas att fler vill dela med sig utav era egna historier, även ni som har gjort aborten tidigare kan lämna lite utav era erfarenheter m.m.. För oss som snart ska genomgå betyder det otroligt mycket!