IVF-processen är en riktig rysare för min del. I måndags var mitt värde 55. I onsdags hade det blivit 235 (fortfarande lågt, men en klar ökning efter den större dosen) så jag fick komma på ultraljud idag.
Jag hade fyra stora äggblåsor och tre små. Ett gränsfall sa läkaren och ville konsultera vår klinik i Örebro. Kanske skulle behandlingen avbrytas... Efter att ha kämpat mig igenom en oviss förmiddag ringde man nu med beskedet att jag ska öka min dos från 225 till 300. Nytt ultraljud på måndag. Och jag som trodde att själva stressen skulle komma efter äggåterföringen, inte redan nu. Nu hoppas jag i alla fall att vi får köra på hela vägen om äggen fortsätter utvecklas som de ska även om de är få.
M och M skrev 2014-09-18 12:39:16 följande:
Hur funkar det med sysslor hemma för er nu, har ni ork till handling, matlagning, städning, tvätt etc? Jag har ingen. Skule inte min man göra stor del av det skulle vårt se hus se ut som ett bombnedslag och vi skulle äta nudlar typ. Orkar inte, förmår mig inte att ta mig för det. När dottern lagt sig på kvällen sitter jag som ett ufo i soffan tills det är dags att lägga sig känns det som typ...
Har också minimalt med ork. Med en sambo som helst sitter på nätet så är det jag som får fixa det mesta hemma. Men blir så trött på det, inte minst när behandlingar och annat tar en massa tid. Vi har städhjälp en gång i månaden. För oss är det guldvärt!