Inlägg från: Chasingdreams |Visa alla inlägg
  • Chasingdreams

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Liten till: Skönt med vändningen av dagen :). Att prata ut är viktigt i alla relationer, men inte minst när man är barnlös.

M och m: Vet inte om jag kommer tjuvtesta. Tar det nog en dag i taget. Det är ju svårt att hålla hoppet uppe om det är negativt. Hur tänker du?

Blir tokig på att jag känner efter och letar symtom redan nu... Efter äggplock och med progesteron dyker både det ena och andra symtomet upp. Mot helgen närmar jag mig tidpunkten då embryot borde fästa. Jag minns hur väl jag kände det med sonen och att jag inte känt så sen dess. Tänk om jag inte känner så nu heller? Då tror jag att jag börjar tvivla....

• Chasingdreams
    M och M skrev 2014-10-01 08:37:40 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur jag kommer göra. Som du säger får man negativt bryter man ju ihop.. Samtidigt hatat jag att hoppas i onödan också så... Blir säkert på testdag, lyder oftast order

Ja du, trodde inte jag skulle känna efter såhär mkt :-\ Är ju som om man tycker sig borde ha större chans med IVF och därför letar jag nog mer efter tecken. Fan vad jobbigt allt är!

Jag trodde det bara tog 1-2 dagar efter återinföring innan embryot eventuellt fäster?
    Vid ett femdagars embryo är det ju så, men jag fick ett tre dagars så för mig borde det vara runt fredag.

Den här listan tycker jag är ganska bra kring vad som händer:

3-dagars embryo
    One The embryo continues to grow and develop, turning from a 6-8 cell embryo into a morula
    Two The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst
    Three The blastocyst begins to hatch out of its shell
    Four The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus
    Five The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation
    Six Implantation continues
    Seven Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop
    Eight Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream
    Nine Fetal development continues and hCG continues to be secreted
    Ten Fetal development continues and hCG continues to be secreted
    Eleven Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy

5-dagars
    One The blastocyst begins to hatch out of its shell
    Two The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus
    Three The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation
    Four Implantation continues
    Five Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop
    Six Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream
    Seven Fetal development continues and hCG continues to be secreted
    Eight Fetal development continues and hCG continues to be secreted
    Nine Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy
  • Chasingdreams

Det här ruvandet frestar verkligen på nerverna. De senaste dagarna tycker jag mig ha känt diverse tecken på att nånting händer i min livmoder, men det senaste dygnet har jag inte känt nånting. Inte ens med en vild fantasi. Det är nu ett eventuellt embryo borde börja fästa i livmodern... Har svårt att tro att det är positivt att kroppen känns tom. Till på köpet har jag blivit förkyld. Behövde bara klaga av mig lite...

Hoppas ni alla får en trevlig helg! Kram!

• Chasingdreams

Tack allihopa. Behöver ert hopp när mitt eget är borta.

M och m: Jo visst är det livmodern man blir sur på. Nu har den ju fått en fin möjlighet. Själv nojar jag över att det är mitt myom som ställt till det eftersom samtliga symtom försvann då implantationen förväntades ske.

• Chasingdreams

Fru Karlsson: Förstår verkligen din frustration. Jag och min sambo har ju under resans gång också haft våra problem. Nu har det varit bättre ett tag. Men senast var det på insättningsdagen då jag var glad och pirrig som han kläckte ur sig att för hans del går det bra med ett barn också. SUCK! Hoppas att du och din sambo kan hitta ett sätt att kommunicera. Kram till dig.

M och m: I all information står det ju att små blödningar är vanligt i början av graviditeter så du behöver inte ge upp än. Jag kan dock förstå att det känns jobbigt. Själv tänker jag mig nog att mensen kan komma ca 14 dagar efter äggplocket, men det är verkligen svårt att veta vad man ska utgå ifrån. Jag tror att du är på ruvardag 8 (har googlat och sett att dag 1 är dagen efter insättningen). Sen är ju alltid lite annorlunda när man har en blastocyst. Jag är ju på ruvardag 8, men mitt embryo var ju två dagar efter ditt.

Liten till: Nä. Fy sjutton :( Vissa tycks bli gravida bara killen nyser... Kram

• Chasingdreams

Denna tanke har flera gånger plågat mig och fått mig att må dåligt under året som gått. Jag tog upp det med en psykoterapeut som jag träffade. Tillsammans konkretiserade vi rädslan och tog död på den. Hon sa att min son ska leva länge och ge mig barnbarn. När rädslan tar överhanden försöker jag visualisera det.

M och M skrev 2014-10-07 21:18:31 följande:

Alltså det här är så jobbigt att skriva för det är så hemskt att tänka, vågar nästan inte, puttar bort direkt. Men är det bara jag som är livrädd att det ska hända mitt enda fina älskade barn nåt, så jag står här ensam barnlös kvar....? Usch huvva hemska tanke. Nu finns den tanken inget mer. Outhärdligt

• Chasingdreams
    M och M skrev 2014-10-08 05:38:03 följande:

Regn, strömavbrott och ett misslyckat ivf-försök är vad som möter mig denna morgon. Jättehärligt. Blod och ficklampor får vara i fokus denna morgon..... Livet är för härligt.

Nej! Vad är det du säger? Beklagar verkligen... Då kom mensen två veckor efter plocket? Jag är ju två dagar efter dig och fasar för fredag. Skickar styrka och kramar!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?