Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
Ja. Är så jävla förbannad på min kropp nu. Måste ju vara helt störd.
Tack allihopa. Ert stöd är underbart.
Ge inte upp än Fru Karlsson!
Ja. Är så jävla förbannad på min kropp nu. Måste ju vara helt störd.
Igår fick jag smått panik! Tänk om inte ivf som jag lagt så stort hopp vid kommer att fungera. Risken finns ju tyvärr. Och jag har svårt att tro att jag kommer orka fler behandlingar än vad som är tänkt att ingå i vårt paket. Och då kom ångesten, jag måste få fler barn. Måste! Och plötsligt kände jag mig helt redo för adoption. Tidigare har längtan efter att bära och föda ett till barn varit så stark, men nu kände jag att det viktiga är att vi får fler barn och att mitt nuvarande barn får syskon.
Jag vet inte hur min man ställer sig till det. Måste ju prata med honom om det. Känns jobbigt då Jag inte eget hur det kommer kännas om han inte är så positiv..
Hur tänker ni om adoption? Och speciellt då man redan har ett biologiskt barn.
Nu dyker ju massa frågor upp, kan ingenting om adoption. Hur gör man? Hur lång tid tar det? Vilka länder är aktuella? Vad kostar det? Osv osv
Gaah detta liv.
Ja den är väldigt fin. Även "I would die for that" dem 2 låtarna kan jag lyssna på och snyfta lite till ibland.
Fru Karlsson: "Till dig" var också underbar
Det blev ju bara tvärnej på adoptionfrågan hos mannen. Fan. Tänk om detta inte funkar. Då måste jag acceptera faktum att mitt barn också ska bli ensambarn precis som jag. Jobbigt.
Blev helt knäckt av misslyckade ivf-försöket. Är helt deppig. Mer än vanligt. Orkar inte prata. Är i min sorgsna bubbla.
Är jag för negativ. Är det därför jag är här? Måste man tänka positivt och tro på det här och osv osv?
Min son är 3 år och just nu mitt i den värsta trotsåldern.
Idag har jag nog lyckats vara världens sämsta mamma. Höll ihop över frukosten och viss lek. Sen när sonen spelade ut mig och sambon mot varandra brast det. Tårarna bara rann. Sonen såg rädd ut och sökte tröst hos pappa. I vanliga fall är han super mammig. Nästa vecka är sambon bortrest och jag blir själv. Vet faktiskt inte hur jag ska orka.
Tack allihopa. Har pratat med sonen om det som hände och gett honom en massa kärlek. Tyvärr har vi ingen släkt i närheten så jag blir helt själva nästa vecka.
Hoppas det går bra att va själv för dig med M&m.
Just nu känner jag mig så svag. Är därför rädd för att fortsätta med ivf. För hur ska jag orka misslyckas igen? Men kanske är det första misslyckandet värst. Jag tror att det enda sättet för mig att orka vara glad över andras bebislycka och känna mig nöjd med vår familjesituation är att helt sluta försöka få syskon. Hur ska man hitta en balans så länge man försöker? Det känns så jobbigt att bara vara 30 år och ge upp...
Jag brukar också fundera extra när jag ser par med bara ett äldre barn på t.ex lekplatser. Känna en gemenskap. Är de kanske separerade eller är det så att de också är barnlösa? Jag tror att barnlöshet är vanligare än vad man tror.