Inlägg från: Cornelia 084 |Visa alla inlägg
  • Cornelia 084

December bebis 2013

Hej tjejer!

Jag har bf 11:e dec om allt går som det ska. Jag har dock haft bruna flytningar sen i lördagskväll, alltså i 5 dagar nu. Dock väldigt lite, ca en halv tsk per dag, och ingen smärta alls. Dock så oroar jag mig en del för att det ska bli mer o komma klart rött blod :/

• Cornelia 084

Är det nån mer än jag utan några direkta symptom?
    Jag har lite extra känsliga bröstvårtor, men det är nog det enda.. & det vet jag inte ens om jag inbillar mig pga intensivt letande efter gravida symptom. Har även en svagt molande värk som kommer och går lite då & då om dagarna.. Men ingen direkt trötthet och inte heller något illamående. Minns att jag både mådde illa med sonen, iofs var vi då utomlands i 35 graders värme, samt en grym zombietrötthet...

• Cornelia 084

Jag har en lite undran...

... Flera dagar nu, speciellt kvällar i rad, har jag haft som knivar som huggar upp i underlivet. Tar jag ett steg så hugger det till av sådan smärta att jag måste skrika rakt ut. Det varar allt från några minuter upp till en timme. Det påminner lite om känslan när bebis fixerar sig i slutet av graviditeten, även om jag förstås förstår att så inte är läget nu. Är det någon som vet vad det kan vara eller som känner igen sig? Har försökt googla men finner inget svar. Undrar om jag bör kontakta bm? :/  

• Cornelia 084

"skrika rakt ut av smärta" var kanske lite att ta i, men så att jag typ behöver jämra mig. Men med tanke på att det oftast bara varar i några minuter en gång om dagen så har jag inte varit så orolig, mest tyckt det var konstigt. Fick iaf pratat med en annan barnmorska än min egen men hon hade ingen aning om vad det kunde bero på. Sa att jag för en månad sedan hade bruna flytningar i 5-6 dagar i samband med att jag egentligen skulle ha haft mens och att jag sen därefter har haft en mycket sparsam ljusrosa flytning vid ett tillfälle. Då började bm prata om missfall och att man inte behöver varken blöda färskt rött blod eller ha ont vid ett missfall? Efter att hon sagt det tyckte hon ändå att jag ska avvakta till min tid hos bm nästa tisdag för inskrivning o då samtidigt ta ett graviditetstest. Känns verkligen inte lätt att avvakta nu! Orostankarna har satt igång på heltid nu :/

• Cornelia 084

Vecka 23, andra barnet, och vågen visar på en viktuppgång på 6-7 kg. [img=/gallery/image/5130673/phpt0PE6911296.jpg]

• Cornelia 084

Någon mer än jag som är hungrig hela tiden? Känner liksom ingen direkt mättnadskänsla efter jag ätit, eller så försvinner den bara någon timme efter att jag ätit. Det är inte så här varje dag men nu har det ändå hållit i sig några dagar.

Har än så länge gått upp 7 kg och är i vecka 25, vilket känns okej, då jag har lågt BMI från början. Dock hade jag gått upp hälften av det när jag väntade sonen i samma vecka.

Vet inte riktigt var jag vill komma med detta ;) Kanske tips på mättande måltider och mellanmål? :)

• Cornelia 084
    Stinakri83 skrev 2013-08-28 09:47:38 följande:

Just nu är jag super nervös! Väntar på svar från min läkare ! Hade för högt blodtryck igår igen 140/100 och så hade jag + i urinet! Så nu vänta jag på svar vad det kan vara för något! Men det känns som att tiden står still... Tycker ju att dom borde ringa snart!! Och jag har precis lärt mig att man inte ska googla så mycket för det gör en ännu mer nervös :(

Usch, låter inget kul! Förstår att du är nervös. Håller tummarna för att det inte är nåt allvarligt så som havandeskapsförgiftning!
  • Cornelia 084

Idag har vi varit på 3D ultraljud på Emmakliniken i Malmö. Helt underbart mysigt att få titta in till bebis! Allt såg bra ut och bebis ligger långt ned med huvudet nedåt, vilket jag misstänkt sedan tidigare då jag haft en del obehagliga "känningar".

Vi fick även bekräftat att det är en liten tjej vi väntar, precis som storebror önskat sig, vilket bm på rul även trodde men inte vågade säga helt 100%. Men nu vet vi alltså :) Tjejen uppskattade att väga 1270 gram just nu och ha en födelsevikt på ca 3800 gram vid fullgången tid, låg på +11% just nu :)
Svar på tråden December bebis 2013