Inlägg från: Cornelia 084 |Visa alla inlägg
  • Cornelia 084

December bebis 2013

Ni som har fått era bebisar och som samsover hela eller delar av natten.. Hur klär ni era bebisar och vad har de på sig för typ av filt/täcke? Läste nånstans att man ska klä dem så som man själv är klädd men jag sover i bara trosor och amningstopp + täcke. Lillfisan sover med pyjamas antingen med fot eller utan och isåfall strumpor på och sedan en bomullsfilt. Blev nu osäker på om det är för varmt?

• Cornelia 084

Stort grattis till de nykomna bebisarna och ett gott nytt år till er alla!

Är det ngn som fortfarande går i väntans tider av oss? :)

Angående rosa kläder:

1. Sonen har kanske 2 par rosa tröjor och nåt par kalsonger. Dottern har väldigt mycket rosa, kanske hälften av hennes kläder har ngt inslag av rosa.

2. Har en son sedan tidigare på 3.5 år och nu även en dotter då.

3. Jag har några tunikor och ett par koftor som är rosa. Mannen har någon rosa piké och även t-shirts.

• Cornelia 084

Nov13: förstår att ovissheten måste vara jättejobbig :/ håller tummarna för att allt ser bra ut med de nya proverna! stor kram!

• Cornelia 084

Maya, som är 4 veckor idag, har gett oss svarsleende sedan en vecka tillbaka. Även på BVC har hon avfyrat ett par supersmile när sköterskan pratat med henne. Hon har dessutom visat att hon har en smilegrop - jättesöt!

• Cornelia 084

Miss Kaos: jobbigt när man inte kan sova :/ själv ligger jag och ammar o slösurfar.. Men nu verkar hon släppt taget om bröstet och somnat, så nu ska jag också försöka sova. Hoppas Elsa känner sig trött snart så du får göra detsamma!

• Cornelia 084

JMP: här är en till med ömmande bröstvårtor *räcker upp handen*! Maya är 4 veckor nu och även jag har väldigt ont i vårtorna så fort nåt stöter emot, exempelvis kläder, täcke eller för att inte tala om när Maya råkar grabba tag i vårtan med sina vassa naglar. Jag använder Purelan vilket jag tycker inte har gjort så stor skillnad. Men om du inte testat så kan det ju vara värt ett försök, finns på Apoteket :)

Svar på tråden December bebis 2013