December bebis 2013
Min syster som gått över 14 dagar idag har äntligen åkt in på förlossningen med värkar! Det här kommer bli en spänd eftermiddag/kväll ????:))
Min syster som gått över 14 dagar idag har äntligen åkt in på förlossningen med värkar! Det här kommer bli en spänd eftermiddag/kväll ????:))
Miss Kaos: jag tycker att 13-12-11 är ett annat roligt födelsedatum ;)
Nania: Ett stort grattis till er fina lilla flicka! Hoppas att allt är bra med er trots omständigheterna!
Miss Kaos: jag känner igen den pulserande känslan.. ibland känns det nästan som att bebis hand ska sticka ut från muffen... Har även en väldigt ilande/stickande känsla i underlivet trots att bebis varit fixerad i flera veckor nu. Olustig känsla!
På nåt sätt känns det som att det kan vara på G idag, eller så är det nåt jag så gärna vill att jag inbillar mig ;)
Vaknade kl 6 imorse och kunde verkligen inte somna om, hade en olustig känsla i kroppen och ett lite lätt illamående. Nu har en kraftig mensvärk tilltagit samtidigt som jag måste springa på toa för att göra nr 2 flera ggr. Dock håller mensvärken i hela tiden och kommer alltså inte och går så som värkar gör :/
BF 17/12
När man är i vecka 36+2 och förlossningen startar försöker de då att stoppa värkarbetet? Någon som vet?
Okej, tänkte att man räknas ju inte som fullgången förrän 37+0. Men då vet jag, tack!
Jag trodde verkligen det var på gång, hade kraftig mensvärk i 2 timmar som bara blev värre, ett sorts pulserande tryck ner mot underlivet och sen sprang jag på toa i ett.. Kändes precis som jag tagit ett lavemang. Sen nu har det bara avtagit helt plötsligt? :/ Som omföderska känner man sig lite snopen, jag borde ju veta hur det känns när det verkligen är på G.
Plopps80: Åh, lycka till! Snart har du din bebis :)
Plopps80: ett stort grattis till sonen! Härligt för er att kunna snusa bebis nu... Är inte aaaalls avis ;)
Det är väl bara ca 10% som förlossningen startar med vattenavgång för, men sen ska ju förvisso några vara dem 10% också ;)