Inlägg från: Cornelia 084 |Visa alla inlägg
  • Cornelia 084

December bebis 2013

Ja, jag har läst att ni skrivit om det här tidigare... Hur länge pågick fasen för er? Det har varit så lite drygt en vecka nu.. Till och med på natten :(

• Cornelia 084

Hon strular faktiskt inte på natten nu när jag tänker efter. Men inför nattning gör hon, även fast jag ligger ner och ammar henne. Maya blev 3 månader den 13:e mars.

Använder amningsnapp och det lindrar lite, men hon sliter ju av den stup i kvarten, vilket dels gör henne tosig och dels blir en kladdig historia. Hoppas verkligen det är övergående snart. Precis när jag tycker att amningen fungerar bra och är både mysigt och praktiskt så ska det börja strula igen :/

• Cornelia 084

Ja, jag har börjat ge henne andra bröstet också o hon äter med god aptit, även om hon sliter o drar. Däremot kaskadkräker hon ofta efteråt vilket hon inte gjort tidigare, det får mig att tro att hon får i sig för mycket?

• Cornelia 084

Plopps: är det okej att följa dig på instagram? Alltid kul att följa andra med barn i samma ålder :)

• Cornelia 084

Maya har precis börjat ha strl 62, även om en del i strl 56 fortfarande passar. Hon är 3 månader och 1 vecka :)

• Cornelia 084

Plopps: ett stort grattis! :) härligt med hus!

IdaJ: Gud så söta! Ser himla mysigt ut :) sann kärlek!

• Cornelia 084

Maya är iofs inte 4 månader än, men känner ändå ingen brådska med att introducera mat för henne då heller. Skulle hon visa intresse för annan mat eller att hon inte längre var nöjd med bara mjölk så är det en annan sak. Men tror nog vi kör på enbart amning fram till hon är nästan 6 månader. Men vi får se :) Kul när de visar intresse för annan mat, de är ju med vid bordet på ett helt annat sätt då :)

• Cornelia 084

Plopps: usch! :( Vilken himla tur att allt gick bra, även om ni alla blev skärrade. En olycka händer så snabbt.. :/

• Cornelia 084

Ajdå :/ Krya på dig, Plopps! Hoppas de hittar vad som felar så du får åka hem till din familj och fira påsk!

Svar på tråden December bebis 2013