December bebis 2013
Jag undrar om det är någon här som haft samlag igen efter förlossningen? Hur lång tid efter förlossningen i så fall? Hade ni då inget avslag alls längre? Hur kändes det?
Jag undrar om det är någon här som haft samlag igen efter förlossningen? Hur lång tid efter förlossningen i så fall? Hade ni då inget avslag alls längre? Hur kändes det?
Men det här med avslag, om man använder kondom så är det väl okej med sex eller är jag helt ute och snurrar nu? Jag har som mycket sparsamma bruna flytningar än, men har mer och mer kunnat tänka mig sex.
När bör man söka vård för mjölkstockning? Har så ont i båda brösten men det ena kan jag åtminstone amma på, det andra gör så fruktansvärt ont vid amning att jag inte kan hålla mig från att skrika rakt ut och gråta. Jag har även feber :/
Plopps80: har läst att man ska ta mjölkstockning på allvar så det inte går över till en infektion som i sin tur leder till varböld. Därför undrade jag lite om det finns några riktlinjer att gå på när man bör söka vård. Hade du även ont i bröstvårtorna när du hade dina mjölkstockningar?
Helsingborg, och här är det 15h/v som gäller bortsett från de första 60 dagarna efter förlossningen då man får ha syskonet där på heltid.
Plopps80: men är inte din Ludwig ett par veckor för tidigt född? Sen tror jag absolut inte att det är någon fara ifall han inte ler så mycket än, allt är ju väldigt individuellt :) Precis som att de lär sig gå vid olika åldrar. Vår son gick gick exempelvis inte förrän han var nästan 17 månader :)
Maya är 5 veckor idag och efter dagens BVC-besök så visade det sig att hon är 54,5 cm lång och vägen 4160 gram. När hon föddes var hon 49 cm lång och vägde 3360 gram.
Här är en till som slarvar med maten :/ hinner liksom inte och när jag väl skulle hinna så prioriterar jag annat..
Kan mjölken sina pga att man slarvar med maten?
Maya har åkt på en förkylning.. Känns inte alls kul :/ Hon är täppt i näsan och i natt hade hon även slem i hals/näsa som gjorde det svårt för henne att andas. Ger koksaltskösning i näsan och ammar den direkt efter, det hjälper ett tag. Hon har ingen feber och har god aptit. Hon blir dock frustrerad när hon ska ta i vid exempelvis bajsning.
Är orolig för RS och undrar vad man ska vara vaksam på när en sån här liten är förkyld?
Islandpeak: usch, är den lilla också krasslig? Hur mådde hon när ni bestämde er för att åka in?
Ringde vårdcentralen i förmiddags för att rådfråga och sjuksköterskan jag fick prata med menade på att så länge Maya inte har feber och mer besvärlig andning samt äter som vanligt så kan vi avvakta. Skulle fortsätta ge koksaltslösning samt låta hennes huvud ligga upphöjt.
Skönt att höra att det inte är ngt RS-år i år, även om det inte är ngn garanti. Bor även en bra bit ifrån Sthlm :)