• Em me

December bebis 2013

Hej, jag går in i v 8 i morgon så 7+ 6 idag. Har inte vågat skriva något än då jag har tre mf i bagaget, är med i en studie nu och går på jämna kollar förra lördagen var grynet ca3 mm och där syntes aktivitet! Rekord! Nästa titt är måndag 29:e. Över två års försök med många tårar har de blivit och då vi så klart är glada nu är det ändå lite jobbigt men varje morgon tänker jag "jag är gravid idag också" och pushar mig genom dagen med positivitet, hur skulle jag annars orka, jag kan ju inte annat göra. Brösten har ömmat sedan tidigt och sedan förra veckan har jag fått veta vad som menas med " obehaglig mättnads känsla" seabanden har åkt på varje dag innan lunch, inget starkt illa mårnde så, mest idag, men seabanden har hjälpt än så länge!

• Em me
    Marymamman skrev 2013-04-21 10:11:12 följande:
    Jag vaknar också tidigt. Det hat jag gjort i alla mina graviditeter.

Me too
  • Em me
    Inelg skrev 2013-04-27 16:27:11 följande:
    Hallå tjejer som mår illa. Jag fick utskrivet Lergigan comp i förrgår. Jag lovar dom gör underverk!!!!!! Helt fantastiska. Inte en släng av illamående på hela dagen sedan jag börjat ta dom.

Försök fixa ett recept till friheten! ;)

Vi har väll hängt i samma tråd förr?:)
  • Em me
    Inelg skrev 2013-04-27 21:32:42 följande:
    Em me: ja vilken tråd var det? Var det "köööörar trådarna"? :)

Nä, kom på de innan:) kanske 4as tråd om olika metoder och sånt och "vi som försökt ett tag utan plus"
  • Em me
    Inelg skrev 2013-04-27 22:07:47 följande:
    Em me: ja där har man ju hängt. Och hur går det nu för dig? Jag förstår att du plussat :) Hur ser din resa ut?

Ja en tuff resa på över två år med tre tidiga mf. Inga fel har hittats och är nu med i en studie,så varje morgon äter jag ett piller som kan va acitylcalisyra ( stavas?) de kan även va placebo. Jag går på täta kontroller och i v 7 (6+0) såg de aktivitet , vilket bara det var rekord för mig! På måndag är det ny koll i v9 (8+2). Nojjar mig mer och mer sällan för mf och har haft en bra känsla redan innan plus ( var så säker på att de funkat den cykeln) de är klart att ibland kommer de hemska tankarna och nojan, men så är de ju. Du har väll med haft tråkiga mf? Hur ser de ut för dig?
  • Em me
    Inelg skrev 2013-04-28 12:04:41 följande:
    Emme:

Jobbig tid minst sagt.. Ush orkar inte ens tänka på det. Blää.

Så jobbigt. Det jobbigaste av alla MF (3mf och 1ma) jag hade var MA där i juli v10.

När jag kommit ur min svacka efter någon månad sökte vi hjälp. Vi påbörjade en utredning både vanlig och MF utredning.

Alla prov och tester visade inga fel på någon av oss och varför vi får upprepade MF är ett mysterium. Efter ytterligare 9 månader blev jag gravid igen. Denna gång efter en självinsemination ! :) Kroppen behöver tydligen lite hjälp på traven. Vad gör man inte efter över 1,5 års försök.

Så nu är jag i v 8 och är rätt så nervös. Jag vill njuta men vågar inte denna gång fullt ut. Vi har gjort 2 VUL.

4+5 och 5+5 som visade att allt såg bra ut men för tidigt för att se hjärtat så än är jag inte lugn. Nästa VUL är på torsdag. Är sjukt nervös, då är jag 7+6!

Ser jag ett hjärta så kan jag tro på det, inte innan!

Så det är då det gäller.

Ja då har vi båda kämpat i motvind:o jag lugnade ner mig lite då jag fick se aktivitet 6+0 men oron finns där klart, kan inte helt känna att jag SKA bli mamma i december, men jag ställer in mig på det.. Håller tummarna att de ser bra ut för dig på torsdag och mig i morgon.
  • Em me

Har med precis fått se ett 19mm mirakel ! 8+3! De rörde sig lite och hjärtat slog! Så fantastiskt efter alla motgångar! Inskrivning denna eller nästa vecka!:)

• Em me

Grattis till er som fått se era fina mirakel!

Ingel , låter som en jobbig dag! Men det är ju ett gott tecken att hjärtat slår! Ger en massa styrkekramar, hoppas två veckor går fort och du då får se en fullt frisk krabat!

• Em me
    Inelg skrev 2013-05-06 15:25:56 följande:
    Plopps: uppdatering på frossan !

Jag va till läkaren och de vill ta prover för att utesluta infektion. Nu fick jag äntligen en temp tagen som var 39. Så någon infektion har jag. Jag väntar på provsvar nu! Vårdcentralen och BM tyckte jag skulle åka in akut för barnets skull så här sitter jag på akuten med hög feber och flåsig som få ..

Vilken otur du ska ha!! Din stackare! Hoppas de inte innebär massa krångel och det är nått som är safe för babyn. Massa kramar!!
  • Em me
    Inelg skrev 2013-05-06 16:32:16 följande:
    Uppdatering: inget krångel.. En virusinfektion har jag med oklart fokus.. Bara hem och vila. Så inget allvarligt iaf. Skönt!!!!!! Mår piss men nu ska jag hem och sova...

Häärligt, jag höll tummarna stenhårt att du skulle slippa krångel!! Sov nu ordentligt!! Kram
Svar på tråden December bebis 2013