December bebis 2013
Välkomnar v32!:)
Välkomnar v32!:)
Var hos bm idag, han är nästan fixerad, ligger ganska långt ner och stannar troligen där. Som jag misstänkt. Mitt hb var sådär så fick byta från hemofer till starkare järntabletter. Fick alla papper som ska med till förlossningen med, så nära det känns nu:) 60
Dagar kvar... Hjärtljuden var på 125 typ, troligen sov han. Ååh vad jag längtar efter honom nu!!!
På väg till vårt tul. Fick tiden i maj och har längtat och tänkt att när vi ska på det är bebisen snart här. Ändå känns det så långt kvar...
Mår dåligt. Sen igår har hjärtat rusat på ett obehagligt sätt till och från. Mår illa, är yr och har en känsla av svaghet i kroppen. Har inte ätit dåligt och juice eller liknande hjäper inte. Någon som känner igen sig? Obehagligt när pulsen höjs så pass mycket så snabbt :/
Ojoj, idag går jag in i vecka 33!! försöker få allt planerat med att räkna ut vår budet om hur vi ska lägga upp mamma och pappa ledighet, dubbeldagar, lägstadagar mm.. måste ju få ekonomin att gå ihop med! och jul och vår är ju tufft med då alla vi känner tycks ha sina födelsedagar med start direkt efter jul med... allt löser sig nog tillslut;)
Såg namn diskussionen, vi har med bestämt namn men håller det hemligt, dels för att man aldrig vet om man ändrar sig när man ser sin solstråle och dels för att undvika kommentarer. Vi hr valt ett ovanligt namn och är väldigt överens! Julian. vill verkligen inte höra något illa om namnet, men anar ändå att jag ska få göra det. kan tänka mig att min mormor har åsikter, hon kan med ibland!
Här får ni gärna säga vad ni tycker om namnet Julian, känsligare om det är någon man känner ju;)
Om nu folk har svårt att ta in det så hoppas jag iaf att det växer på vår son;)
Oj, tack för alla fina kommentarer om namnet Julian:D vad glad jag blir! verkar inte heller vara så ovanligt som jag trodde helt plötsligt, vi kollade upp namnet lite och tyckte inte det var så många i Sverige som har det, men tycks ha kollat fel;) Nu är det ju inte grejen att vi valt det för ovanlighetens skull, vi har båda bara fallit för det, plus att vi inte känner någon som heter så som vi lyckades med alla andra namnförslag som var uppe på kartan tidigare. Jag utbildar mig dessutom till förskollärare och vikarierar runt en del och träffar på många namn. Tror det är one Three hill som gjort så vi fått upp ögonen för namnet:D
Men återigen, jätte kul att ni gillar namnet så! hoppas de går lika bra hem här hemma med, och om inte är de ju inget jag ska bry mig om, de viktiga är att jag och sambon är överens, vi har kallat honom för det ända sedan då vi fick veta att det var en pojk så det känns bra med.
ni har alla väldigt fina namnförslag tycker jag! jag vet ibland när man stöter på ett ovanligare namn i förskolorna och man i början kanske tycker det är lite konstigt, men det är oftast de namnen som växer och man snarare tycker blir jätte fina sedan!
Om det får någon att känna sig bättre är ni som känner er orkeslösa inte ensamma;) jag är med orkeslös.. dessutom är jag ganska lat annars med, gravid eller inte... Men det är absolut okej att känna sig orkeslös nu, vi är ju höggravida:o vi bär på flera kg extra och kroppen arbetar med en massa, vi har ett liv inom oss!!
Sen är vi ju för det mesta två med, lasta över lite på partnern, det är okej.
En annan sak.. dedär med bikini linjen ger jag nog upp snart!! skar mig idag, ser inte, når inte... och egentligen, vem på förlossningen bryr sig om det förutom jag, och jag antar att jag har annat att änka på då;) det är ju fram tills dess då, för mig och sambon typ.. men är inte så sugen på sex heller, känner mig lite otymplig^^