• Em me

December bebis 2013

Buzan skrev 2013-05-22 18:58:20 följande:
    Sweetboxen: nej vad tråkigt! Jag beklagar!! :( Blir så orolig när jag läser sånt här, och vissa stunder går jag i tankarna att mitt foster har stannat av. Hatar dessa spökveckor när jag inte känner någonting. Vill känna sparkar. Livmodern börjar i alla fall komma upp ur bäckenet nu. Funderar ändå på att ringa min bm och boka tid för ett ul för att stilla min oro. :S

Jag säger samma sak! Oron är så stor, har tre mf sen innan med. Smsade min läkare för typ två dagar sedan om min oro och han ringde upp och flytta min måndagstid tills i morgon em! Så snällt! Nu kan jag inte tänka på nått annat !!
  • Em me
    Björnmossa skrev 2013-05-24 10:25:51 följande:
    Blir ingen decemberbebis för mig heller. Men nu bådar det gott för er andra för fler missfall borde det inte kunna bli här i tråden . Lycka till alla!

Stackare:/ så tråkigt att höra. Kram
  • Em me
    sarak skrev 2013-05-26 20:50:59 följande:
    Oj, nu har jag inte uppdaterat på 5 veckor!!

Nu är vi inne i vecka 13, 12+1, och har passerat den hemska vecka 12 som är den veckan då mina 2 tidigare missfall skett. Fick denna gång ett riktigt bra avslut på vecka 12, var i fredags på ytterligare ett ultraljud och såg en pigg krabat som då mättes till 12+3, vilket är omöjligt, det kan den vara tidigast i morgon Men skönt att se att den växer, hjärtat slår och den sprattlade som tusan.

Skiljeväggen i min livmoder som vi misstänkte på VUL vecka 7+4 såg vi tyvärr nu med, så det är nog så att den finns där och ev. är orsaken till mina tidigare missfall. Eftersom det såg så bra ut nu tyckte dom dock att jag skulle våga pusta ut och tro på att det går vägen denna gång. Tyvärr är det inte så enkelt och jag drar mig för att berätta att jag är gravid. Har hittills bara berättat för min närmsta vän och mina föräldrar. Tänkte vänta några veckor till med att delge resten av världen. Vet inte varför det känns så jobbigt att berätta att man fått missfall, men jag tycker det känns skämmigt även om jag vet att jag inte borde tycka det.   

Jag har haft tre mf tidigare och har nu med klarat mig in i v 13, sett att allt är fint med i 12+0. 12+4 idag. Har berättat för min sambos föräldrar och för min mamma, hennes man och min syster och hennes sambo. Vet vad det är för känsla du beskriver. Ska berätta för pappa med resp. Med sen får resten av världen vänta tills jag själv fattat. Känns så konstigt att de ska gå hela vägen nu... Jag håller med om den där känslan om att de skulle kännas skämmigt att berätta att man fått mf... Konstigt att man känner så,. Våra föräldrar har blivit så glada med och jag skulle för allt i världen inte vilja ta ifrån dem det... Det måste gå hela vägen denna gången!
  • Em me
    Parksandrec skrev 2013-05-29 11:43:59 följande:
    Jag äter folsyra och järn. Men i ärlighetens namn tycker jag det är svårt med järnet eftersom det inte tas upp så bra om det intas med mejeriprodukter eller grönsaker.

Nån tipsade om att ta tabletterna när man är uppe och kissar på natten, men jag brukar glömma då.

Har även ökat intaget av frukt, har fruktstund numera. Kivi & päron är ju bra för magen numera, ehe

Jag har mina järntabletter vid sängen, mornar mig alltid så tar dem innan frukosten:) dessutom ska den sorten jag äter tas tre till fyra ggr om dagen så nån måste ju kroppen ta upp:) äter de utspritt och har i väskan;)
  • Em me
    Felinne skrev 2013-05-29 13:26:39 följande:
    Järn har lättare att tas upp i kroppen om du t.ex dricker apelsinjuice samtidigt. Enklare att komma ihåg ett glas apelsinjuice än att ta tabletterna mitt i natten tycker jag 

Eller om man tar det med folsyran sa min bm!
  • Em me

Äter med hemofer, men äter dem utspritt.. Stod inget om det, bara antog...

• Em me
    Plopps80 skrev 2013-05-30 06:02:43 följande:
    Läste på nätet igår att man kan ta de vid samma tillfälle. Tur för mig annars hade jag glömt de! Har gått upp 5 kg nu. Får lite ångest. Går in i vecka 14 på sön. Måste skärpa mig. Nu när jag inte mår illa har jag blivit tokig i glass. Vräker i mig och det blir man tjock av. Är 8 kg från målvikten men hade smugit sig på ett par kg innan plusset. Vill inte bli så enorm som sist. 35 kg upp huga! Bara inte ämnesomsättningen blivit långsam för då blir jag aldrig mig själv mer. Men proverna kunde vara missvisande i början av gravven. Hoppas på perfekta resultat om 4 v :/

Jaha, då får jag börja med de då:) tror dock inte det är så farligt att jag tatt dem utspritt, då borde de ju stått..
  • Em me
    Plopps80 skrev 2013-05-30 09:49:39 följande:
    Nä farligt är det absolut inte. Mer praktiskt att ta de på en gång. Åtminstone för en virrhöna som mig....

Alla tabletter på en gång idag;) 6st totalt! Puh som en piller frukost innan frukost^^
  • Em me
    babylängtan20 skrev 2013-06-08 01:44:24 följande:
    ledsen tjejer jag lämnar er nu efter ett missfall i toan ikväll .. skulle för första gången av 3 graviditeter fått gå på ultraljud på tisdag men vi miste även detta barn :'(  snacka om att snubbla på mållinjen :'(

vi har nu fått 3 missfall på rad och hoppas få hjälp för tänker kräva en utredning nu..

Fy vad tråkigt, vet vad du går igenom! Har med haft tre mf.. Du har rätt till utredning nu, om du bor nära borås finns där en läkare som håller på med en studie. Den studien är jag med i. Äter ett piller varje dag och fått täta kontroller.. Om det beror på det vet jag inte, men nu har jag klarat mig till v 15. En kram till dig iaf!
  • Em me
    babylängtan20 skrev 2013-06-09 23:19:12 följande:
    kan inte du skicka ett gästboksinlägg om hur utredningen går till och lite hade vari skönt att prata med någon som varit i samma sits :((

Jag har inboxat, hoppas det gick fram, kram
Svar på tråden December bebis 2013