sarak skrev 2013-05-26 20:50:59 följande:
Oj, nu har jag inte uppdaterat på 5 veckor!!
Nu är vi inne i vecka 13, 12+1, och har passerat den hemska vecka 12 som är den veckan då mina 2 tidigare missfall skett. Fick denna gång ett riktigt bra avslut på vecka 12, var i fredags på ytterligare ett ultraljud och såg en pigg krabat som då mättes till 12+3, vilket är omöjligt, det kan den vara tidigast i morgon Men skönt att se att den växer, hjärtat slår och den sprattlade som tusan.
Skiljeväggen i min livmoder som vi misstänkte på VUL vecka 7+4 såg vi tyvärr nu med, så det är nog så att den finns där och ev. är orsaken till mina tidigare missfall. Eftersom det såg så bra ut nu tyckte dom dock att jag skulle våga pusta ut och tro på att det går vägen denna gång. Tyvärr är det inte så enkelt och jag drar mig för att berätta att jag är gravid. Har hittills bara berättat för min närmsta vän och mina föräldrar. Tänkte vänta några veckor till med att delge resten av världen. Vet inte varför det känns så jobbigt att berätta att man fått missfall, men jag tycker det känns skämmigt även om jag vet att jag inte borde tycka det.
Jag har haft tre mf tidigare och har nu med klarat mig in i v 13, sett att allt är fint med i 12+0. 12+4 idag. Har berättat för min sambos föräldrar och för min mamma, hennes man och min syster och hennes sambo. Vet vad det är för känsla du beskriver. Ska berätta för pappa med resp. Med sen får resten av världen vänta tills jag själv fattat. Känns så konstigt att de ska gå hela vägen nu... Jag håller med om den där känslan om att de skulle kännas skämmigt att berätta att man fått mf... Konstigt att man känner så,. Våra föräldrar har blivit så glada med och jag skulle för allt i världen inte vilja ta ifrån dem det... Det måste gå hela vägen denna gången!