• sarak

December bebis 2013

Trööött!! Vill inte gå upp och åka till jobbet

• sarak
    Felinne skrev 2013-10-29 21:16:36 följande:
    Det är alltså ingen som har några fler tips? Hepp...

Hade ofta halsfluss när jag var yngre. Det enda som hjälpte då var dunderkurar med penicillin och iblandknappt det. Är det däremot varligt virus halsont tycker jag muccoangin eller vad det heter verkar fungera lite grann åtminstone. Usch, hoppas du kryar på dig. Halsfluss ger ofta hög feber, så får du det tycker jag du ska kontakta läkare så dom får kolla
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-10-29 19:50:58 följande:
    Imorgon sätts foder lister åå plats! Äntligen sista byggdagen. Hoppas elsnubben med kommer och gör det sista. I helgrn ska sojälis monteras. Sen är det mkt ska bara. Massa attgöra iordning men ser ut stt bli fint nu nör ttapeter är på plats och all dammig plast borttagen från möblerna.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Åh lyllos! Här tar renoveringen aldrig slut, har pågått i månader nu. Hoppas dom är någorlunda klara när jag går på föräldraledighet om 2,5 veckor. Jobbar hellre än är hemma med hantverkare i huset. Tror åtm badrummet blir klart och det är det viktigaste. Vårt nya större sovrum är det värre med, men har fått in och bäddat spjälsängen i vårt nuvarande sovrum så det känns inte som hela världen.
  • sarak

Fk ger mig ångest. Måste ta tag i det där snarast. Är noll insatt. Men GLAD för har precis fått veta att jobbet betalar ut föräldrarna. Blir ett par tusen extra i 5 månader

• sarak
    MissKaos skrev 2013-10-30 14:21:46 följande:

Häffaklumpen! V 35!

Inte alls häffaklump! Jättefin!!
  • sarak
    Cornelia 084 skrev 2013-10-30 15:51:27 följande:
    Vecka 34 idag. Nu är det inte långt kvar, tjejer (& eventuellt killar)! Heja oss! :)

Åh vad snygg du är då! Fin klänning med
  • sarak
    FiaFunderar skrev 2013-10-30 12:42:34 följande:
    Wiiihoo!!
    En bra dag idag! Har fått sovit inatt (äntligen efter 4 sömnlösa nätter)
    Var hos BM förut. SF mått 32 cm nu i vecka 34 OCH bebis hade fixerat sig! :)
    Jag blev jätteförvånad eftersom jag trodde att det skulle bli som förra gången = vändningsförsök och fixerade sig aldrig.

Så nu känns det bra :)

Vad har ni för SF mått nu och vilken vecka är ni i?

Hade SF-mått 33 förra veckan när jag var i vecka 35
  • sarak
    Em me skrev 2013-10-30 20:40:09 följande:
    Förlåt om mitt inlägg äcklar någon men... För att följa upp om det jag skrev tidigare om hur jag mått.. Magen har ju som sagt varit lite på tömning idag, och det behöver ju inte betyda något.. Men som förstföderska vet jag inte så mycket om hur det ska kännas med värkar osv. Sammandragningar har jag förstått mig på, de är då de känns lite som pulsen ökar och hela magen spänner sig någon minut typ.. I några dagar har jag känt värk undernaveln till vänster typ mensvärk , förvärk? Ja vidare till de jag känner nu, några gånger har jag känt som om jag behöver rusa till toan typ. Magen spänner sig och jag känner mig dålig i magen, nångång har jag tagit mig till toan, och en gång kom de lite, annars har man lättat med lite gaser. Alla gånger har jag inte sprungit till toan, stod i duschen en av gångerna så var inte läge, andades lite och de va över efter en min. Samma sak innan då jag satt i soffan, lät bli att springa till toan direkt, och de vara typ en min, magen spänner sig son en sammandragning samtidigt typ.. Är detta förvärkar eller har jag typ bara allmänt kass mage som bråkar ?

Har nog lite samma som du. Går på toa flera gånger per dag. Kommer plötsligt och måste skynda. Vissa dagar är värre än andra. Idag tex. Lämnade ett eftermiddagsmöte 3 gånger för att rusa till toa. Sammandragningar också. Men nu på kvällen är magen lugn och inga sammandragningar. Detta har pågått ca 2 veckor. Jag tröstar mig med att hellre springa på toa ofta än vara förstoppad.

Ring förlossningen om du är orolig. Jag är inte orolig då jag kommit så lpngt, vecka 36, att det inte gör så mycket om det skulle tyda på att förlossning var i antågande
  • sarak
    Eyeonly skrev 2013-10-31 08:26:15 följande:
    Någon som ska ta influensavaccinet ?? Rekommendationerna är att man ska ta det när man är gravid . Är osäker , men känns som att de kanske är bra å ta så man inte blir sjuk när man har en liten bebis

Jag har gjort det. Inte bara för att det är jobbigt att bli sjuk med liten bebis. Även bebisen får ett skydd som nyfödd och som gravid riskerar du att drabbas hårdare än andra. Så för mig var valet självklart, men vet att det är många som tvekar
  • sarak
    Repan skrev 2013-10-31 16:56:34 följande:
    Nej, känns som helt olika saker att vaccinera sig mot dödliga sjukdomar/allvarliga sjukdomar vs. att vaccinera sig mot kraftig förkylning mer eller mindre?

Alltså, inte för o vara sån, men "enstaka fall" av narkolepsi känns lite respektlöst mot typ 120 pers som fått det kopplat till vaccinet :/
    www.dn.se/nyheter/vetenskap/vaccinerade-loper.../

Det är ju dessutom merparten barn...

MEN detta vi talar om ni är ju ett vanligt influensavaccin - oavsett - så är det klart allmänhetens förtroende för massvaccinering har minskat. Men det repar sig igen.

För mig handlar det som sagt bara om att jag inte tar influensavaccin i vanliga fall. :)

Kraftig förkylning, hmm... Sist jag hade influensan hade jag över 40 graders feber i flera dagar och var övertygad om att jag skulle dö. Om det är ännu värre som gravid så skulle jag nog dö på riktigt. Och en bebis i magen med så mycket feber... Öm på armen ett par timmar känns för mig väldigt lindrigt i sammanhanget.

Svar på tråden December bebis 2013