December bebis 2013
Tex den här; http://www.axonprofil.se/halsa/heatpacks/handvarmareliten
Måste vara smidigare än vantar åtminstone.
God morgon! Ska iväg och testa vattengymnastik. Hoppas att det kan vara skönt! Vanlig dock, finns inte speciell för gravida där jag bor.
En galet stressig vecka på jobbet. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det här. Känner att jag inte pallar. Kroppen protesterar med, massor av sammandragningar hela dagen idag. Kommer förmodligen ge sig när jag går och lägger mig, men är rädd att de kommer i morgon igen. Ska jobba på annan ort då, möten hela dagen, kan inte bara vila om det skulle behövas. Hjälper föga att klaga till chefen också, mycket speciella omständigheter i företaget och order från högre ort... Känner mig faktiskt villrådig över hur jag ska göra. Eller vad jag KAN göra. Jag har ju sagt att jag skulle jobba till 18 november. För sent att ändra det nu, ska ju ansökas minst 2 månader i förväg. Det enda sättet är väl att bli sjukskriven, men det kan man väl inte bli bara för att man är stressad som en tok? Jag är ju inte sjuk. Bläää...
Laddar för ytterligare en helvetesvecka på jobbet. Har bestämt mig för att klara det. På fredag ska förhoppningsvis det värsta vara över och det kommer lugna sig lite. Förhoppningen är att min vikarie också är lite mer självgående då, nu är det bara ytterligare en belastning på en redan sjukt pressad situation. Har smygjobbat undan lite nu i helgen. Både vikarien och min sambo skulle bli tokiga om dom förstod det, haha. Men det känns i varje fall bättre.
Sammandragningarna har gett med sig nu under helgen när jag inte stressat på samma sätt. Då blir bebis glad och alldeles sjövild! Den där bubblande känslan som någon beskrev har jag känt ett tag längt ner. Nu i helgen har det även bubblat bakom revbenen. Sparkat hårt i sidan gör den med, känns lite läskigt för det är så tunt där, som om den faktiskt skulle kunna sparka sig ut.
Var på vattengymnastik igår och var sedan ute och grejade flera timmar i det härliga vädret. Gjorde gott i själen, men någonting gjorde att min högra bakfog gav upp. Kände när jag skulle gå hem från stallet att det tag emot. La mig på sängen när jag kom hem, sedan kom jag inte upp utan hjälp. Sjuk smärta som strålade ner i skinkan och låret, kunde knaoot stödja på benet. Nu efter mycket vila och varm vetekudde känns det mycket bättre, men har aktat mig noga för oförsiktiga rörelser idag.
Någon annan som har tappat aptiten?
Jag har senaste tiden mest ätit av vana, inte för att jag är hungrig. Nu de senaste dagarna så får jag nästan tvinga i mig mat. Mår halvilla hela tiden. Idag har jag bara druckit massa välling och ätit en halv macka och en bulle. Nu är sambon på väg hem med kebab. Känner ångest, inte alls sugen, Jag borde ju vara jättehungrig! Inte för att jag direkt riskerar att svälta ihjäl, har redan gått upp minst 15 kg. Men jobbigt att må så där småilla hela tiden.
Tiden springer iväg! Bara 50 dagar kvar! 32+5 idag. Går snart in i vecka 34!
Jag har maaaassor kvar att göra innan bebis kommer. Det mesta är köpt men ligger undangömt i förrådet, vårt sovrum är långt i från klart så jag har ingenstans att packa upp det. Badrumsrenoveringen pågår fortfarande, så kan inte montera dit skötbord... Vill tvätta bebiskläder och stryka och lägga i lådor! Inte spackla och slipa golv
Bjuder på 2 bilder. Ingen bra kvalitet, men på den framifrån tror jag ni kan se lite hur snett min navel sitter. Ser sjukt kul ut i verkligheten.