• sarak

December bebis 2013

Tror det är bebis som snor all min energi. Det är inte lugnt långa stunder. Håller igång dag som natt. Sista tiden har den försökt bryta sig ut i min vänstra sida. Hela min mage är sned. Ser skitkonstigt ut. Naveln har liksom förflyttat sig en bra bit åt höger...

• sarak
    Tuttiluttan skrev 2013-09-30 17:52:37 följande:
    Tack för svar! Ja, jag har en del att fundera på. Har pratat lite med mannen, tror inte jag kommer klara de utan smärtlindring men vem vet!!
    Va iaf på 3D ultraljud idag, flickan mår så bra så bra så Uppskattad vikt 1404g och låg 9% över kurvan. Hon va så vacker! Fick tyvärr inga bilder, vi fick sett henne på tv-skärmen men när bm väl skulle ta en bild så la hon sina händer framför ansiktet!
    Är jätte glad hon mår bra och att hon växer på! Men lite besviken på att inte få ngn fin 3D bild, hade varit så skoj o visa henne när hon blev stor!

Härligt att allt såg bra ut!!
  • sarak

Jag känner mig ganska så pigg och fräsch så här på morgonen. Ganska smidig också. Men tror jag samlar på mig massa vatten under dagen. På kvällarna känns benen som 2 telefonstolpar och magen som den ska spricka. Jobbigt! Målade golvlister igår kväll, och det tog emot något fruktansvärt. Men just nu känns det inte som om det skulle vara några stora problem. Konstigt.

• sarak
    moruri skrev 2013-10-01 08:39:21 följande:
    Alltså fyfan! Känns som jag spyr vilken sekund som helst! :'( spyr jag måste jag bara göra om det igen! Buhuuu! Dör lite här nu. 80 min kvar :'(
    Det där verkar inget kul! Tur att allt såg bra ut för er. Och hoppas att jag slipper
  • sarak
    sarak skrev 2013-10-01 08:06:18 följande:
    Jag känner mig ganska så pigg och fräsch så här på morgonen. Ganska smidig också. Men tror jag samlar på mig massa vatten under dagen. På kvällarna känns benen som 2 telefonstolpar och magen som den ska spricka. Jobbigt! Målade golvlister igår kväll, och det tog emot något fruktansvärt. Men just nu känns det inte som om det skulle vara några stora problem. Konstigt.
    Använder ni stödstrumpor? Och i så fall, fungerar det? Funderar på att införskaffa...
  • sarak
    Repan skrev 2013-10-02 12:01:28 följande:
    Senaste dagarna har jag märkt att bebisen ligger annorlunda i magen. Sparkarna/buffarna/stötarna kommer neråt och inåt mot livmodertappen på något vis och inte längre utåt så att det känns och syns sådär supertydligt som det gjorde innan.
    Det ilar och skär i livmodertappen/snipp-området liksom inifrån och det vibrerar också konstigt där ibland, så fort att jag tänker att sådär fort kan hen inte sparka och röra sig? Känns förvirrande. Något sticker ut vid naveln, en rumpa eller ett huvud jag vet inte - är så dålig på sånt.

Har funderat lite på om detta innebär att bebisen vänt sig nedåt? Man ska ju känna ordentliga sparkar vid revbenen, men jag känner mest buffar där. Men ilningarna, kniv-huggs-känslan i livmodertappen känns ju som att något måste trycka nedåt?

Ngn med lite erfarenhet som känner igen sig? 
    Japp, precis likadant långt ner. Som ilningar, gör riktigt riktigt ont men går över på några sekunder. Känner heller inga sparkar vid revbenen. I princip alla sparkar är i min vänstra sida. Fast dom syns tydligt utåt!
  • sarak

Vecka 32 i morgon och barnmorskebesök. Känner mig lite nervös. Gillar inte riktigt att träffa barnmorskan, vet inte varför. Hon har ju varit snäll hittills

• sarak

Barnmorskebesök avklarat! Sf-mått 31, blodsocker 4,2, blodtryck 142/80. Hjärtljud 160 slag per minut och bebis körde ett riktigt gympass under tiden hon mätte! Huvudet ligger neråt. Fick info om influensavaccin. Kommer nog att vaccinera mig. Vill inte vara sjjk och antar att det rekommenderas av en anledning. Vecka 42 idag!

• sarak
    sarak skrev 2013-10-03 10:49:44 följande:
    Barnmorskebesök avklarat! Sf-mått 31, blodsocker 4,2, blodtryck 142/80. Hjärtljud 160 slag per minut och bebis körde ett riktigt gympass under tiden hon mätte! Huvudet ligger neråt. Fick info om influensavaccin. Kommer nog att vaccinera mig. Vill inte vara sjjk och antar att det rekommenderas av en anledning. Vecka 42 idag!

Vecka 32 såklart
  • sarak

Tack miss kaos för rådet om stödstrumpor. Vilken enorm skillnad!! Känns nästan som om jag skulle kunna ut och springa en sväng

Svar på tråden December bebis 2013