Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

Där jag bor får man stanna så länge man känner att man behöver. Men kan säkert variera från sjukhus till sjukhus. Tror det tog upp till 5-6 dygn innan det hade hunnit rinna till på mig. Men åkte hem efter 3 dygn. Vi hade ju fått kommit tillbaka om det var något. Gav ersättning på sked som komplement under tiden.

MissKaos skrev 2013-11-03 20:18:30 följande:
    Fast så längr tror jag inte man får stanna? Tog typ tre dgr innan mjölken rann till.. för mig.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Vet någon hur det är med vattenkoppor när man är gravid? Det verkar gå på dotterns dagis. Har bara hört att det är farligt för höggravida att bli utsatta för även om det är dottern som skulle kunna få det.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Har haft det, men det jag har hört är att det är farligt om livmodertappen öppnat sig och att det då kan va farligt för fostret. Vet inte vem som sagt det till mig. Men känns lite läskigt då man inte riktigt vet när det är dax för liten att titta ut.

Emelius skrev 2013-11-05 19:06:47 följande:
    Har du haft vattkoppor själv så är det inget att oroa sig för :)

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Ska till bm i morgon så ska höra vad hon säger. Läste lite igår kväll på nätet och det verkar lugnt om man redan har haft det. Även att bebisen har ett litet skydd i sig genom att jag redan haft det. Å att det gav skydd genom att amma.

Emelius skrev 2013-11-05 19:25:19 följande:
    Jaha ja det har jag inte hört något om. Vet bara att bm tog ett test på mig för att se om jag haft det eftersom jag jobbar på en förskola. Testet visade att jag haft vattkoppor och då sa hon att jag inte behövde oroa mig. Kanske du borde ringa till din bm och höra med henne för säkerhets skull?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    FiaFunderar skrev 2013-11-06 20:31:54 följande:
    Här kan du läsa lite. Jag dricker inte i tron om att min förlossning skall starta utan pga detta nedan: Hur hallonbladste hjälper mamma och barn: Ökat vitamin A intag kan stärka immunförsvaret samt underlätta till en frisk hud och skelettutveckling för barnet. E-vitamin hjälper till att främja en bättre omsättning i mamman vars blodvolymen ökar dramatiskt under graviditeten. En ökad tillgänglighet av kalcium är nödvändigt för att kontrollera nervreaktion på smärta vid förlossning och i att bistå skelettutvecklingen i barnet. Förekomsten av det s.k., fragrine, låter livmodermusklerna arbeta mera kraftfullt och effektivt under förlossningen. Det höga vitamin-och mineralinnehåll hjälper till att ersätta dem som går förlorade genom blodförlusten i förlossningen. De s.k. alkaloider som finns i hallonbladste ger ett stöd till livmodern efter förlossningen för att gå tillbaka till sin vanliga storlek. Underlättar graviditetsillamående Minskar smärta under förlossningen och efter födseln. Hjälper till i produktionen för en riklig bröstmjölk.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

På fl dit jag ska så får man mat både till sig själv och partnern om det skulle behövas under själva fl. Vad olika det verkar vara. Fick vanligt glas att dricka nyponsoppa och vatten ur. En första mössa fick vi på fl. Kanske värt att kolla upp vad som gäller på just ditt sjukhus.

Äntligengravid skrev 2013-11-08 20:18:51 följande:
    Då verkar det som jag fått med det mesta Inget ätbart packat än men det finns hemköpt och lapp ska sättas på dörren så man inte glömmer

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Här får man söta stickade mössor i olika färger att välja mellan utan text på. Jag valde själv att jag ville ha nyponsoppa. De ville hellre ge mig blåbär eller fruktsoppa.

MissKaos skrev 2013-11-08 20:41:39 följande:
    Jag avskyr nyponsoppa odyl. Svälter hellre. Mig fick dom mata med glass.. dey är mannen som inget får här. Efter behövde jag energi två mackor var ju nada eftrr det ultramarat... Vill ha egen mössa! Sjukhusgrejer.. nä står ju vgregion på..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag är trött på att vara gravid. Har inte något ont eller så, men är jobbigt då jag inte hinner med dottern på 19 månader. Jon tycker jag är väldigt tråkig. Vill kunna busa som vanligt med henne. Är i v 36 (35+0) idag. Så om 2 veckor är helt ok att bebis tittar ut

Plopps80 skrev 2013-11-15 11:06:25 följande:
    Mitt sf mått var 34 i måndags 36 fulla veckor och 1 dag. Mycket mindre mage än sist. Har kopiöst mycket vätska i kroppen. 23 kg+ exakt samma som förra gravven. Har läst nu lite och det är spännande med allas symtom. Har slemproppen lämnat någon ännu På söndag har jag gått 37 fulla veckor. Dottern kom på dagen 38 fulla veckor. Tror slemis gick veckan innan. Fler som är trötta på att vara gravida?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jo, 3 dagar i veckan är hon på dagis mellan 9-14 så jag hinner vila lite. Sover verkligen uselt på nätterna nu. Vaknar av att jag är kissnödig ca varannan timme, dess emellan så blir jag väckt av dottern vill ha napp, mardrömmar eller är hungrig. Har iof turen att h on är en riktig sjusovare på morgonen. Hon sover gärna till kl 9. Så de dagar hon ska till dagis behöver jag väcka henne för att hinna med frukost innan vi åker dit. Får se om jag tar hem henne till våren då vi fått lite rutin på allt. Tar ju 30 minuter till dagis och 30 hem. Så 2 timmar om dagen ska det åkas. Det känns så dumt att behöva väcka henne för att få henne till dagis. Vill försöka åka på öppna förskolan eller något annat tillsammans med båda barnen istället. Vi kan göra mycket för 1260 kr i månaden istället för dagis. Men vi får se hur det blir med allt. Nu längtar vi efter liten bebis ska komma ut.

Plopps80 skrev 2013-11-15 11:51:32 följande:
    Ja fy fan vad tråkig man känner sig. Orkar ingenting. Förstår att det är tufft med en liten på 19 månader. Min tös är 5,5 år och sköter sig bra själv men hon behöver ju min uppmärksamhet och stimulans och hon kräver ju en del hon med. Fast inte på samma sätt. Får du chansen att vila på dagarna? Min dotter går på dagis mån-tor 8-15 då jag har havandeskapspenning och då vilar jag mycket. Sover uselt om nätterna

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Här är en till med humör som åker bergodalbana fram å tillbaka. Har väldigt lätt för gråt just nu. Fattar inte hur det ska funka när jag har 2 små liv att ha hand om. Vill bara att bebisen kommer ut så jag snart får tillbaka mitt vanliga humör! Tycker det är härligt att vara gravid och känna sparkarna varje dag. Men nu räcker det för mig!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013