Jo, 3 dagar i veckan är hon på dagis mellan 9-14 så jag hinner vila lite. Sover verkligen uselt på nätterna nu. Vaknar av att jag är kissnödig ca varannan timme, dess emellan så blir jag väckt av dottern vill ha napp, mardrömmar eller är hungrig. Har iof turen att h on är en riktig sjusovare på morgonen. Hon sover gärna till kl 9. Så de dagar hon ska till dagis behöver jag väcka henne för att hinna med frukost innan vi åker dit. Får se om jag tar hem henne till våren då vi fått lite rutin på allt. Tar ju 30 minuter till dagis och 30 hem. Så 2 timmar om dagen ska det åkas. Det känns så dumt att behöva väcka henne för att få henne till dagis. Vill försöka åka på öppna förskolan eller något annat tillsammans med båda barnen istället. Vi kan göra mycket för 1260 kr i månaden istället för dagis. Men vi får se hur det blir med allt. Nu längtar vi efter liten bebis ska komma ut.
Plopps80 skrev 2013-11-15 11:51:32 följande:
Ja fy fan vad tråkig man känner sig. Orkar ingenting. Förstår att det är tufft med en liten på 19 månader. Min tös är 5,5 år och sköter sig bra själv men hon behöver ju min uppmärksamhet och stimulans och hon kräver ju en del hon med. Fast inte på samma sätt. Får du chansen att vila på dagarna? Min dotter går på dagis mån-tor 8-15 då jag har havandeskapspenning och då vilar jag mycket. Sover uselt om nätterna