• MissKaos

December bebis 2013

Apelsiner trodde en. Hallonbladste clementiner och pepparkakor. Väääldigt mumsigt--

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

*s*

Tveksamt om det fungerar.. men så gott! Basilikaavkok är ji med ngt som ska fungera. Sjud 3tsk torkad basilika i ca 10-20 min sila och drick. En liter/dag lär vara lagom. Och 3tsk kanel i te.

Själv gör jag hsllonbladste med en litenbit kanrlstång och några nejlikor i. Smakar gott!

Varför inom 3v? När har du bf? Jag ät 34+0 imorgon!! Så om tre v är lagom. Men tror mer på om sju..

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-26 19:58:47 följande:
    Åhh pepparkakor ska jag testa genast!! Vill så gärna få min plutt snart! Inom 3(!) veckor helst!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

14 dgr innan ja tack! Gick över 16dgr sist. Jobbigt! Dessutom blir det 21dec! lite jobbigt att komma hem dagen före julafton från bb och hs gäster 24.

[quote=71494825][quotifs bara mina föräldrar som får ta med mat men ändå. Vill samtidigt ha ett ok firandet för sonensskull..

-nick]Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-26 20:40:57 följande:[/quote-nick]Misskaos - har förvisso BF 15 dec så är i v 33 nu 32+ 5 :S men vill gärna få 2-3 veckor tidigare. Runt v 37 36+0 känna lagom! Så 4 veckor då :) hehe[/quote]

• MissKaos

Ingen vill gå över länge!*vet*

Tyvärr är statestiken mot mig. Man har gärna ungefär samma grav längd enl läkaren på mvc. Hittade statestik på att om ettan är överburen är det mrr än 50% risk att nästa med blir det.Men hoppas kan man ju göra!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-26 20:52:07 följande:
    Misskaos - ja, ni som har barn sen tidigare förstår ja gärna vill ha lite tidigare! Vi får hålla våra tummar å tår att de tittar ut lite tidigare - förutsatt att de mår bra de vill säga! :)

• MissKaos

Ja verkligen! Om man äter tillräckligt många pepparkakor borde man väl helt enkelt trycka ut bebisen för att det blir fullt?

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-26 21:07:04 följande:
    Åh fy :( alla som jag känner har fått sina 2-3 veckor innan BF! Hoppas innerligt att den trenden håller i sig!

• MissKaos

Slempropp ser ut som snor. Ieuuuu! Äckligt. Ok detta var väldigt väldigt lite så drt kan ju återbildas eller kladda i veckor. Men yack.

• MissKaos

Nä tror inte det. Slempropp kan börja släppa veckor innan. Kan även återbildas...

Ska iaf lägga mig och sova! Kollat en kass film.

Vårt ombygge är klsrt i slutet av veckan och imorgon går mina auktioner på tradera ut. Lite att fixa med innan bebis mao.m

sarak skrev 2013-10-26 23:21:59 följande:
    Oj, förlossning på gång? Måste vara pepperkakorna

• MissKaos

Men det kanske ska ätas mrr pepparkakor i trådrn nu *lol*

• MissKaos

Ja det är gott med te mitt fika igår var ju mums!

Hittade även en tråd om att göra hinnsvepning på sig själv. Lite mer desperat.

Nov13 skrev 2013-10-27 07:49:29 följande:
    Jag kanske skulle testa med pepparkakor ;) I vecka 35+2 nu så snart får den mer än gärna titta ut! Har börjat dricka hallonbladste iaf, sägs ju vara bra för läkningen osv. Gott också! :)

• MissKaos

Det låter ju jättebra. Jag har gått upp mkt mer än dig och stod still i sex veckor!

siolina skrev 2013-10-27 11:05:55 följande:
    Vägde mig idag. Är det lite om man har gått upp typ 1,5 kg på två månader? Det är väl okej? Har ändå gått upp 12 kilo totalt, efter snart 34 fulla veckor. 

Kul att man först nojar för att man har gått upp för mycket, sedan för att man har gått upp för lite. Är inte så himla orolig egentligen, men tyckte att det var rätt lite ändå. Ska till bm nästa vecka och då får vi se om magen växer som den ska. Alltså, magen hade dippat lite i förhållande till sin kurva sist (från stadigt något över medelkurvan till ner till medelkurvan) och bebisen är inte jättestor utan ligger 10-12% under medel (minns inte exakt), det är anledningen till att jag alls tänker på det. Hen rör sig ju mycket där inne så jag är inte så orolig. Om hen inte liksom bankar på och försöker göra mig uppmärksam på att hen har det förjäkligt där inne! ("Hallåååå! Är det någon som hör mig? Ta ut mig! Jag svälter ihjäl här!")

Svar på tråden December bebis 2013