• MissKaos

December bebis 2013

siolina skrev 2013-10-28 14:17:59 följande:
    Alltså jag blir tokig på alla dessa barnlåtar. Tills för ett halvår sedan lyssnade vår dotter glatt på samma musik som vi, men nu har hon börjat kräva att få lyssna på barnlåtar och vi ger med oss för husfridens skull. Men på bekostnad av mitt psykiska välmående!
    När barnen sover vaknar moderskärleken som det heter

Vi har gett sonen en egen CD spelare som han har på sitt rum. Köpte den billigaste dom hade på Ullared och det är rätt bra. Han kan lyssna på "pling" saga med Bamse Huuuur mkt han vill. Tror dessutom det är rätt bra att lära sig att mankan vara hemma och tillsammans utan att göra samma saker alltid...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Oj! Snigel i trosorna? Jag har inte sett mer av min propp.

Nov13 skrev 2013-10-29 12:50:26 följande:
    Ganska säker på att en del av slemproppen släppte imorse. Fick även för en stund sen jordens mensvärk och en del sammandragningar. Kan ju hoppas att det är ett tecken på att det inte är alltför lång tid kvar, även om jag vet att den kan släppa långt innan så kan man ju iaf hoppas :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Sett Turbo med sonen. Hsn tyckte den var skitläskig och satt i mitt knä.. sötis.

• MissKaos

Imorgon sätts foder lister åå plats! Äntligen sista byggdagen. Hoppas elsnubben med kommer och gör det sista. I helgrn ska sojälis monteras. Sen är det mkt ska bara. Massa attgöra iordning men ser ut stt bli fint nu nör ttapeter är på plats och all dammig plast borttagen från möblerna.

• MissKaos

Kåvepenin. Ellar Amoxicillin. Om det är halsfluss besök läkare!

Felinne skrev 2013-10-29 21:16:36 följande:
    Det är alltså ingen som har några fler tips? Hepp...

• MissKaos

SKIT! Jag VET att det inte är ngn big deal egentligen. Men nu är hantverkarna sena och istället för att bli klara idag blir dom det på fredag. På fredag kommer min städerska. Jag hade SÅ sett fram emot att dom skulle bli klara idag vi kunde få möblerna på ngt sånär plats och så städat och fint till helgen. Så man kunde börja packa ur kartongerna och få upp spjälsängen kolla på gardiner.. köpa den nya lilla bokyllan till hallen och ja, typ slippa leva i kaos.
     Jag är bara så trött nu.. Vill få göra iordning och börja boa. GAHH!!! Bebisens filar täcke lakan ligger i en stor svart sopsäck. MAttan till hallen uppe ligger hporullad i vårt sovrum. Tvn står framför klädkammardörren, den står på en tvbänk med hjul men man snubblar ju över det och måste flytta på det för att komma in där. Och I klädkammaren är det mad kaos med tavlor, mattor saker som ska till Emaus etc etc. Panik på detta! Vill boa NU NU NU! Medans jag orkar.
  • MissKaos

Ja. De är ab.

Spola med koksaltlösning morgon o j kväll! Näskanna är bäst. Nässpray. Varmt att dricka! Vila sjuka dig från jobbet!!

Felinne skrev 2013-10-30 09:40:52 följande:
    Mouri: Det där lät ju faktiskt riktigt gott. Kanske får testa det om det inte ger med sig.

SaraK: Jag har också haft otroligt mycket halsfluss som barn (och i perioder som vuxen också) och känner väl igen symptomen så det är därför jag vill göra något åt det innan det bryter ut. Grejen är bara den att mina vanliga knep kan jag inte använda eftersom jag inte bör ta dem nu när jag är gravid. btw, jag läste att Muccoangin inte rekommenderas till gravida, så jag vill helst undvika det.

MissKaos: Jag var nog lite otydlig. Det är alltså inte halsfluss jag har. Än. Jag ville bara ha tips på receptfria läkemedel jag kan bomba kroppen med som inte är farligt under graviditeten. Kåvepenin och Amoxicillin är väl receptbelagda? Och eftersom jag är allergisk mot penicillin är kanske inte det att föredra :)

• MissKaos
    moruri skrev 2013-10-30 13:20:25 följande:
    Blir ju galen på försäkringskassan, när tänkte de fixa sin hemsida så man kan logga in??? (sliter av mig håret) eller låta en åtminstone stå i telefonkö "just nu har vi hög belastning, prova igen senare, klick". Blir väl tvungen att åka in till dom imorgon och skälla, tänker va på mitt allra argaste humör och tala om hur inkompetenta de är.. Grrr!!!

Vi kan gråta över dom tillsammans. Jag tog mig IN i systemet men "fick" bara lägga in fp för en period (vill ändra antalet dagar sedan tänkte snålköra tom 9/2..)

Tycker rätt synd om dom som jobbar "på golvet" där-
  • MissKaos

Häffaklumpen! V 35!
  • MissKaos

v35 med sonen.
    Tycker nog att magen är betydligt större denna ggn! Och längre ner va? Eller ser ni skillnad?
Svar på tråden December bebis 2013