Inlägg från: Tuttiluttan |Visa alla inlägg
  • Tuttiluttan

December bebis 2013

Repan skrev 2013-11-09 16:17:26 följande:
    varför skulle det vara dåligt? 
    Bebis BF 20 december 2013
    Jag har hört det lite här o var. Tycker de låter lite märkligt!

Nån säger att de inte e bra för bebis mage osv... Tycker liksom att frukt kan inte va dåligt, framförallt inte oskyldigt, smaskiga o underbara clementiner! Har fått sån craving på de just nu!!
  • Tuttiluttan

En liten update från mig..

Gått i v36 (35+4)

Gått hem på gravpeng

Börjat på gravid vattengympa

Mår alldeles utmärk

Har en mycket aktiv liten bebis i magen

• Tuttiluttan

Ni som fått era små, eller har barn sen tidigare hade ni förvärkar o hur kändes de då?

Jag får lite "mensvärk" då o då, emellanåt blir jag varm i hela kroppen...

De gör inte ont direkt men väldigt obehagligt lite mer än obehagligt..

Hoppas ni förstår vad jag menar.

• Tuttiluttan

Tror minsann min slempropp börjar lossna nu.. Kommer iaf slem på pappret när jag torkar mig...

Hoppas kan man ju iaf!

• Tuttiluttan

Jag gick in i v38 idag och mannen har själv valt att inte dricka ngn alkohol from nu.

Allt kan hända from nu o 4v framåt och han vill kunna köra mig i tid och otid om så behövs.

Vi var överens ganska tidigt att ingen annan mer än min man skulle köra in till BB.

För mig känns det otroligt skönt, räcker jag har oro när han e på jobbet ( jobbar allt från 1-3dygn på raken )

• Tuttiluttan
    FiaFunderar skrev 2013-11-30 14:46:50 följande:

Nu bestämde jag och karln att vi åker till Gekås på tisdag. Vad tror ni om det? Idioti? :)

Jag måste hitta på något. Så tråkigt att gå här hemma och vänta!!

14 dagar kvar till BF. Minst 21 dagar kvar tills bebis kommer tror vi... Känns som en lång tid :)

Jag va i Ullared förra fredagen, jösses!! Massvis med folk och en förbannad värk i kroppen, men ack så skoj de va

Tycker ni gör rätt i o åka dit
  • Tuttiluttan

Varit hos bm idag!

Liten vill inte riktigt fixera sig.. :O Hon ligger med huvudet ner men inte i bäckenet! Jag hoppas hon kan sätta lite fart snart så saker o ting kan dra igång på allvar!

Mina sammandragningar kommer lite mer och mer, jag har min "mensvärk" men annars händer de inget!

Jag vill inte föda på julafton, men just nu ser de ut som om de blir en julbebis! Har ju BF 19/12..

Bm sa att så länge hon inte fixerat sig, så va chansen liten att de skulle dra igång.. Jag får väl hoppa runt här hemma som en tok o kanske lyckas skaka ner henne ordentligt

Om inget ändrats tills nästa kontroll skulle bm göra hinnsvepning... Så kanske kanske hinner hon ut innan..

• Tuttiluttan
    Cornelia 084 skrev 2013-12-05 11:57:00 följande:

Var hos BM idag och fick SF-måttet mätt till 33.5 och är i vecka 39 (38+1). Vet att andra fått ett TUL pga lågt mått men min BM är inte alla oroad och uppskattar bebis vikt till 3500 g fullgången tid. Hon menar på att det är för att jag är så lång (179 cm) som bebis har "mer plats" eller nåt. Men med sonen låg SF-måttet strax över kurvan, nu ligger den under och har gjort sen vecka 30.. Dock följer det "sin egen kurva". Bör jag vara orolig?

Det är samma för mig!

Jag har ett sf mått på 34 o går in i v39 imorgon. Bm tror på en liten bebis, ca 3000-3200g vid fulltid..

Även om min flicka är liten får jag inget TUL då hon följer sin kurva...

Jag ber till gudarna att allt är bra där inne o att det inte är ngt fel som gör att hon är liten..

Jag hoppas våra små små bebisar har de bra där inne och vill komma ut snart
Svar på tråden December bebis 2013