Inlägg från: Tuttiluttan |Visa alla inlägg
  • Tuttiluttan

December bebis 2013

Ikväll var jag min första föräldra kväll! Mycket intressant och spännande, nu börjar de ju närma sig

Vann även en tävling utan att jag visste om de!! Vann en termin babysim Jösses va glad jag blev, har ju funderat på de och nu behöver jag ju inte fundera mer på de

• Tuttiluttan
    irenenjau skrev 2013-10-12 08:48:21 följande:

Hej alla Jag är gravid och bebis kommer 28:e dec.jag är i vecka 29+.bor i Malmö. .jag undrar om man får ultraljud i veckan 32 eller har de tagit bort? Har inte fått tid än men jag fick med min son som är nu 3 år Tack på förhand

Ultraljudet i v32 är borttaget, man får tul om bm anser det vara nödvändigt. Detta togs bort i början av juni i år.

Grattis till bebben i magen.
  • Tuttiluttan
    mammatilltvå85 skrev 2013-10-11 23:45:02 följande:

Hej tjejer!

Vill bara kika in och säga att i onsdags i v.32+1 föddes lilla Alba. jag kom in till förlossningen dagen innan och var öppen 5 cm efter en natt med mycket sammandragningar. Inne på förlossningen, natten till i onsdags gick vattnet och sedan föddes Alba dagen efter.

Hon vägde 1740 gram, var 42 cm lång och hade ett huvudomfång på 29 cm.

Idag 2 dagar gammal andas hon helt på egen hand men ligger i kuvös för värmens skull samt har sond tills amningen är i gång och hon orkar suga.

Hon mår under omständigheterna mkt bra vilket till stor del beror på att hon hann få kortison för lungmognaden.

Återkommer med bild osv senare, just nu räcker inte riktigt tiden till. Jag blev utskriven från bb idag och sover hemma på nätterna men är på neo ca 08-22 på dagarna. På slutet innan hemgång kommer jag få bo på neo med henne (när hon ska ammas även nattetid).

Just nu blandas oro för att nåt ska tillstöta med lycka över vår fantastiska dotter. Och lite amningshormoner på det. Hey babyblues liksom!!

I alla fall vill jag säga att jag kommer fortsätta följa tråden lite då och då och uppdatera hur det går för oss.

Grattis till flickan Alba och stort lycka till! Hoppas hon repar sig lagom fort så ni får komma hem!
  • Tuttiluttan
    siolina skrev 2013-10-13 10:27:15 följande:
    Tack för omtanken, det är inte prestige utan att jag vill ha kontroll...
    Fast jag vet att det är helt normalt blir jag ändå lite orolig, inbillar mig att bebisen är slö (är nog mer att den inte är sjövild men det är illa nog) och att det hänger ihop och att den inte mår bra. Fast samtidigt tror jag inte ens på det själv, det är bara katastrofådran i mig.
    Skulle behöva varva ned känner jag, men har inte riktigt möjlighet och jag tror det är den stressen som smittar av sig på lite allt möjligt. Mitt stora barn vaknade med feber härom natten och jag inbillade mig att det var startskottet och att hon hade cancer Skäms. För att försvara mig själv, vi har ju kämpat mycket för den här graviditeten med många behandlingar och flera missfall etc så jag tror att det har med det att göra. Undanträngda känslor sedan dess bubblar upp lite då och då. Ska ta itu med det när bebisen är ute om det håller i sig.  
    Jag förstår din oro, har man jobbat länge för ngt så är man otroligt rädd att förlora de.

Väntar första barnet efter 8års kamp ( 9år då vi lyckades i år ) och varje dag oroar jag mig att ngt ska gå fel.

Men jag försöker ändå inte grubbla för mycket, har burit så mycket sorg de senaste åren och säger till mig själv varje dag att se allt från den ljusa sidan!
  • Tuttiluttan

Har just nu högläsning på jobbet och liten skuttar runt som bara den där inne! Jisses, så här livlig har hon inte tidigare varit

Som jag längtar efter henne!!

• Tuttiluttan

I onsdags va vi på rundvandring på den förlossning som vi tänk föda på. De va väldigt känslosamt. Har fortfarande inte riktigt förstått att man snart kommer få en liten.

Jag börjar så smått få lite ångest över förlossningen är rädd för vad som komma skall. Jag kan inte riktigt förställa mig hur allt kommer gå, hur jag kommer va och hur ont det kommer göra.

Ärligt så är jag rädd för det, är rädd jag inte fixar det, att jag inte kan hantera smärtan..

Har inte lagt en tanke på förlossningen under hela graviditeten, har inte velat tänka på det men nu gror de lite i bakhuvudet varje dag.. :'(

V.33

• Tuttiluttan

Wohoo v.34 nu! 6v kvar.. Tyckte tiden gick så sakta men vips så sprang den iväg

Börjar känna lite tryck ner mot "snuttan" eller va vi ska kalla henne Emellan åt känns de lite som om bebis är påväg ut! Förmodar att liten håller på att fixera sig!

Ska bli skönt att snart få gå på ledigt, vet inte när bara.. Skulle ha gått på söndag nästa vecka, men kanske får jobba 1v extra då chefen fortfarande inte hittat ngn ersättare för mig...

Tycker de är så fantastiskt, är ju ingen hemlighet att jag är gravid och chefen har vetat sen maj månad...

Visst, de är inte lätt att hitta ngn ny till min arbetsplats, men han har ju haft väldigt god tid på sig att leta... :-/

• Tuttiluttan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-02 21:17:43 följande:

Ja, en kanske privat fråga men hur känner ni inför sex nu?! Min lust har droppat nääästan helt.

Vi har inte direkt haft ngt samliv vad de gäller de under hela graviditeten... :-/
  • Tuttiluttan

Är de nån här som vet om de inte är bra att clementiner under graviditeten? Jag kan inte hitta ngt bra svar..

Jag som blivit lite små tokig i clementiner nu under slutet!!

Svar på tråden December bebis 2013