December bebis 2013
När de gäller värkar, var ska dom kännas? I hela magen eller de ska kännas längre ner i nedre delen av magen?
När de gäller värkar, var ska dom kännas? I hela magen eller de ska kännas längre ner i nedre delen av magen?
Nu är vår flicka!!(fel frn ul) Här. 52cm och 4, 0kg
Fl gick snabbt. lätt rally ett tag.
Hon ät underbar
Har varit i kontakt med BB, fick beskedet att de är igång nu. Är i latensfasen, kan ju ta nån dag till, men ack så glad jag är
Det börjar verkligen ta i nu, värkarna ligger runt 1.30-2.00 min o kommer tätare.. Änsålänge hanterbara men inte alls sköna...
Fasar inför vad som komma skall... Men fortsätter de såhär så undrar jag inte om jag är mamma imorgon...
Börjar bli så nervös nu dessutom...
15.43 idag kom vår lilla tjej! 3235g o 49 lång!
En ganska tuff förlossning men värt varenda stygn!
Dom klippte mig, fick sövas ner o bli sydd både på in o utsida!
Hela familjen mår iaf toppen nu!
Grattis till alla ny anlända bebisar!
Vilken underbar jul, är så lycklig för min lilla flicka <3
Heja alla ni som än väntar, snart snart är dom här!
Jag gick ju sönder ganska rejält under förlossningen, blev sydd med ca 20stygn...
Jag har fått lactolos att ta varje dag för att kunna sköta magen..
Nu har jag inte lyckats med de sen förlossningen o det börjar bli väldigt jobbigt.. Någon här som har ngr tips på vad jag kan göra? Kan jag ta hjälp av ngt annat lavemang samtidigt som man tar lactolos?
Jag har försökt flera ggr idag med att sköta magen men de gör så j***a ont..
Grattis Fiafunderar till Lisen
Här hemma försöker vi hitta lite rutiner, inte så lätt.. Men sakta så lär jag känna min lilla flicka mer och mer.
När de gäller amningen så har den inte riktigt kommit igång, hon blir inte mätt på de jag har.. Köpte hem ersättning o gav henne lite av de och en helt ny bebis trädde fram! Skönt för henne att hon blir mätt, men jag som mamma känner mig hemsk som inte kan ge henne så pass mycket mat som hon behöver..
Så just för stunden så del ammar jag, jag kämpar verkligen för att få igång de för jag vill verkligen att de ska fungera!
Har ni ngr tips på vad jag kan göra?
Du är en bra mamma som ger ditt barn mat! Båda mina har fått ersättning ibban mjölken rann till. Tacksam att bo dår vattnet är rent så möjligheten finns! Amma före ers bara så ger du amning god chans. Hur gammal är hon?