• MissKaos

December bebis 2013

Tuttiluttan skrev 2013-11-24 14:30:12 följande:
    Ni som fått era små, eller har barn sen tidigare hade ni förvärkar o hur kändes de då?

Jag får lite "mensvärk" då o då, emellanåt blir jag varm i hela kroppen...

De gör inte ont direkt men väldigt obehagligt lite mer än obehagligt..

Hoppas ni förstår vad jag menar.
    Hade en hel del sdr precis i slutet med sonen. Inga direkta förvärkar. Men man får väl oftast mer av dom med tvåan väl?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    greywolf skrev 2013-11-24 16:10:02 följande:
    Är det kanske så med basilikan ( precis som med hallonbladen) att temperaturen på vattnet inte får överstiga 60 eller 70 grader när man lägger i dem i vattnet för att då förstörs oxytocinet? Eller basilikan kanske inte innehåller oxy som hallonblad gör?

Vet inte.. Läst att det ska sjuda? Men tjejen som drack som jag skrev om kokade det ju inte.
    Får väl göra ett nytt test imorgon..

Förlossning

Basilikate För att sätta igång en förlossning dricker man te på                     basilika. 3 tsk torkade blad per kopp. Lägg de i                     kokande vatten och låt dra i 10-20 min. Drick 3-4 koppar per                     dag (7,5-10 dl) Använd även ingefära för att skynda på förlossningen om den                     drar ut på tiden.                     Basilika bör som te endast drickas                     inför förlossningsdags eftersom den kan sätta igång en                     förlossning. Kan med fördel alltid användas som krydda i                     maten.

Hallonbladste Hallonbladste skall man dricka den tredje trimestern, alltså börja två-tre  månader INNAN förlossningen för att stärka livmodern och som då underlättar  förlossningen.  I tredje                     trimestern är det som träning och uppbyggnad inför                     förlossningsarbetet. Den sammandragande effekten stärker                     livmodern så den blir spänstig och arbetar effektivt under                     förlossningen samtidigt som den kramplösande effekten gör                     den avslappnad. När sedan förlossningen är avklarad skall                     man fortsätta dricka hallonbladste ytterligare minst en                     månad för att livmodern skall återhämta sig snabbare. 2 tsk (2g) hallonblad per kopp, sila efter 5-10 min. Drick 1                     kopp per dag mellan måltiderna, totalt 3 koppar                     Innan tredje trimestern skall man undvika det eftersom det  kan orsaka missfall om man har en tidigare historia av missfall, just pga. av  att den framkallar sammandragningar som man inte vill ha tidigt i graviditeten.

Kryddnejlika För att ytterligare öka på livmodersammandragningar och                     sätta igång en förlossning och bättra på värkarbetet så                     dricker man hallonbladste med kryddnejlika i de sista                     2-3 veckorna före beräknad förlossning, 2-3 kryddnejlikor per kopp te.                     Kryddnejlika kan användas som krydda i maten tidigt i  graviditeten och kan i te drickas sista 2-3 veckorna för att sätta igång eller  bättra på värkarbete för att det kan orsaka livmodersammandragningar, använd ej  kryddnejlika tidigare i graviditeten.

Kanel Kanel har även det en starkt sammandragande effekt och                     kan med fördel även det användas inför en förlossning. 1 tsk                     per kopp 2-3ggr dagligen.                      Kanel kan användas som krydda i maten tidigt i graviditeten  och kan i te drickas sista 2-3 veckorna för att sätta igång eller bättra på  värkarbete för att det kan orsaka livmodersammandragningar, använd ej kanel  tidigare i graviditeten.

Läkeverbena  (Järnört) Läkeverbena används för att sätta igång förlossning eller för att förstärka                     värkarna under förlossningsarbetet. Läkeverbena ökar även mjölkproduktionen vid amning.                     Den har också en svettdrivande, urindrivande och laxerande verkan.                      Läkeverbena skall inte användas under graviditet innan man vill sätta igång förlossningen då den kan framkalla abort.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

KOpierade in det jag hittade på nätet..

Läser det som att basilikan ska sjuda?  

Ny dag imorgon då slår jag vatten över bara... Testatesta..  

• MissKaos

Smärta där är vidrigt. Hjälper panocod?

Plopps80 skrev 2013-11-24 16:41:32 följande:
    Tack för peppen. Vi kvinnor är helt otroliga när det kommer till detta med att vara gravid och föda barn. Man blir stolt över att vara kvinna. Tyvärr är detta med hemorojderna invecklat. Läkaren bedömde det till svåraste graden. De är svullna och blodfyllda och det är det som gör ont att det blivit blodstockning i de. Så länge det är blodstockning kan man inte operera. Moment 23. Finns inget satt göra förutom att lokalbedöva och försöka lindra smärtan. Ingen vet när svullnaden går ner och smärtan släpper. Isbindan var som ett skämt. Xylocainspray håller bara 30 min och Scheriproct suppar och salva verkar inte fören om flera dagar. Känner mig djupt deprimerad. Vet att jag gnäller men det är en levande mardröm.

• MissKaos

Huu hoppas kortisonet biter snabbt!

Plopps80 skrev 2013-11-24 17:27:12 följande:
    Tack igen för era peppande ord. Miss kaos panocod tar bort lite av den ihållande dunkande smärtan men inte mot den smärtan som jag har när jag rör mig. Får inte ta panocod när man ammar och mjölken runnit till heller.

• MissKaos

Ja det skadar iaf inte sp det kan man ju testa!

FiaFunderar skrev 2013-11-24 19:28:58 följande:
    Så! Nu har jag också gjort basilika/hallonblad/nejlika/kanel te :)

Gott tycker jag och kommer nog bälja i mig hela litern ikväll :)

Vi har haft sex tre dagar i rad men inget händer så jag tror ju inte att nått hjälper... MEN nu ska jag testa teet i alla fall!!

• MissKaos

Kokat en kanna till... KOmmer kissa inatt!
    KOKADE inte denna ggn slog kokt vatten över och låtit dra bara. Smakar inte lika skarpt. 

• MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-11-24 20:31:11 följande:
    Så gjorde jag med. Kokade upp vattnet och sen hällde jag i alla ingredienser och lät stå i 15-20 minuter

Får inte i mig mer. Kräksvarning. huuu... Ätit lite chips för att få bort smaken!
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-11-24 22:41:53 följande:
    Jag har stora blåmärken kring naveln för att bebisen är så stark att den spränger blodkärl där när den trycker allt den har. Det gör fruktansvärt ont när den trycker fötterna mot revbenen och det känns som att bukväggen har små bristningar i sig överallt - är alldeles öm. Men kring naveln är det värst, det syns också på utsidan - alldeles blå...
    Är med blå runt navlen. Men det är väl en variant av hormonranden?

Min unge ligger så lågt att överdelen avmin mage är tom. Skitskumt!

Resultat av teet igår: Inget. Kissat varannan timme kanske, men det gör jag varje natt. Försökte känna på tappen. Bebisns huvud trycker så långt ner att det är svårt att känna tappen det är ivägen. Iaf känns den inte det minsta mjuk som underläppen ochinte minimal heller *gah*
    Ska nog upp till affären idag. Köper mig väl en ananas om dom har. Inte sju... Men en kan jag känna skulle smaka fint efter allt junk i helgen        
  • MissKaos
    moruri skrev 2013-11-25 10:08:13 följande:
    Apsvårt för mig att lägga min 10 månaders... :( han har blivit van att vaggas till söms av sin far men jäkligt svårt för mig med badbollen i vägen. Han har sparkat så jäkla hårt på den nu på morgonen att jag börja böla. Attack både från in och utsida. Han får helt enkelt hoppa sin morgonsömn idag om han vägrar somna liggandes... Känner mig helt slut i kropp och själ idag och förkylningen är hemsk. Vill verkligen inte föda nu.

Uhhh jobbigt!

Du får tänka på hur bra glädje dina barn kommer ha av varandra om ett par år. Även om det kommer vara jobbigt nu..  
Svar på tråden December bebis 2013