• MissKaos

December bebis 2013

Repan skrev 2013-11-25 10:56:22 följande:
    Det både känns o ser ut som blåmärken i varje fall! Gör hiskeligt ont.

25 dagar kvar. Seg väntan nu... Men börjat bli nervös inför FL nu så ibland är jag mer rädd än förväntansfull.

Jag trodde ngt var galet när jag väntade Isak så jag frågade BM Skäms och fick då svaret om hormonrand...

Ser rätt skumt ut ja!!

Förlossningen ja. Vad oroar ni er för?

Jag är oroad över sprickrisken. (har föreskrivit inkontinenshjälpmedel och fick en lite VÄL utförlig bild av hur det kan bli) Dvs för mig.  
    Sen är det allt som kan hända bebisen. Sån´t som hände 1 på miljonen osv.

Att en massa folk ska komma in som jag inte vill ha där under fl.    

Börjar nu få lite sådär *ieuu* för smärtan. Vill föda NU så jag inte hinner tänka mer på det.     

Ser samtidigt fram emot förlossningen då det är en enorm urtidskraft och jag kände mig som en superhjälte sist! BM var helt suverän och jag fick föda som jag ville och följa kroppens signaler det var skithäftigt. Att sen få upp det lilla knytet på bröstet. Obeskrivligt! Han låg där och började amma. Helt otroligt. Sen försökte jag kissa och  tog på honom en liten mössa.  Sen rullade vi in på BB och klädde på våran lilla plutt efter ett tag.  *s* glömmer aldrig när dom kom inte till mig på morgonen och fick panik VAR ÄR BEBISEN?? Ehhh... här? Då had ejag klätt av honom igen och lagt honom på mitt bröst under täcket.. *s*          
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Nov13 skrev 2013-11-25 11:17:28 följande:
    Har 3 dagar kvar till bf. Ska göra mig en kanan te så får vi se om det ger resultat. Haft förvärkar hela natten så kanske?

Ska iaf till förlossningen imorgon för ny kontroll, var ju öppen 3cm sist med mjuk tapp så jag hoppas något hänt. Får iaf ny hinnsvepning och då tusan hoppas jag det hjälper. Planen är annars igångsättning på torsdag så innan veckan är slut är jag mamma!?!!!
    WOHOO!!!

JAg är SÅ avis! 

Ska nog ta mig tusan be om en hinnsvepning. Alltså min BM gör det inte men min kollega kanske?    
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Helt desperat frågat min kollega om hinnsvepning *hrm* Men hon är en erfaren BM typ 60 bast. Så vad tusan.. Dessutom är hon duktig och noggrann det vet jag...

KOM UUUUT! Bebis 

• MissKaos
    Nov13 skrev 2013-11-25 11:32:50 följande:
    När har du bf misskaos? Gick hon med på en svepning?

På förlossningen sa hon att en svepning kan påskynda det hela med 2-3 dagar om man är "mogen för det". 2-3 dagar är låååång tid just nu ;)

Jag gissar att min bebis kommer onsdag, alltså att sista svepningen gör susen. Eller att det sätter igång idag efter alla förvärkar och min kanna te. Håll tummarna för mig!! ;)

7/12 så jag har drygt en vecka kvar till BF.

Har ställt frågan i Chatt på FB så får väl se vad hon svarar... Jag har ångest för lång övertid! MINST sagt. Synd att min BM på MVC inte gör sånt, men äldre BM gör det ju. Har inga direkta besvär heller att klaga över mer än typ sover dåligt och seg. Längtar bara efter bebisen! Så ringa upp till sjukhuset känns meningslöst. På BF+8 försökte en snäll läkare göra hinnsvep på när jag väntade sonen. Det gick inte. Helt omogen tapp, 2cm lång och stängd. Jahupps då var det bara att vänta. Men då hade jag det jobbigt med karpaltunnel så mina fingrar blev blåa.  
  • MissKaos
    Nov13 skrev 2013-11-25 11:42:58 följande:
    Jag hoppas hon går med på det! Det kan ju inte skada. Min bm totalvägrade, det var läkarna på förlossningen som föreslog. Trist då det som sagt KAN hjälpa.

Jag slipper tack och lov övertid pga min förlossningsrädsla. Men hade hellre gått över tiden än att vara så rädd som jag är. Det positiva är ju att jag får se bebis om några dagar. Känns så underligt att vi snart är föräldrar. Och vad vi undrar vem det är, vi har inte kollat könet så snart spricker jag av nyfikenhet!!

Vart det bättre med dina fingrar sen? Har problem med mina även om dom tack och lov inte är blåa!

Jo det gick ju över när allt vatten kom ut. Men helt bra blev det inte -hade dock lite besvär innan. Hade vansinnigt ont i händerna fick gå upp på natten och stå med händerna över huvudet. För att hälla tbx vätskan.
    Kanske skulle ha simulerat förlossningsrädsla *hrm*  

Dom gör det inte på mitt MVC pga blödningsrisken. Hon har dock lovat kolla om jag är öppen ngt nästa gång. Hoppas på att det petandet ska räcka för att få igång det hela.... Eller att att A-K gör det. Vore bra. Om det hjälper! Minns bara dom där 16 dagarnas övertid som ren tortyr..

Någon som vet om dom sätter igång en på exakt Bf+14 även om det är helg? (det blir en lördag) funderade på om man kunde övertalat dom till fredagen iaf. 
  • MissKaos
    Äntligengravid skrev 2013-11-25 11:45:35 följande:
    Har fått tid till bedömningsmottagningen imorrn halv nio. Har så ont så jag knappt kan gå. Tar ibland en kvart med tårar bara för att kunna vända mig i sängen. Och så ligger ju bebisen med huvudet uppåt igen. Troligen blir det vändning men barnmorskan hoppades på att dom skulle vilja sätta igång mig. Är vanligen väldigt smärttålig, men nu har jag ont ibland så jag gråter. Då har jag ändå fött två barn utan bedövning utan en enda tår och den tredje hade jag akupunktur

Men fy så gräsligt! Kan dom inte ge dig ett snitt? Känns ju som om du måste vara helt slut..
  • MissKaos
    Nov13 skrev 2013-11-25 12:54:21 följande:
    Har hört att man inte ska hoppa pga att moderkakan kan lossna? Någon som vet om det är sant? Annars går jag och hoppar nu, ska bara provsmaka mitt te först :p

Moderkaksavlossning kan man få vid tex en bilolycka av att ratten åker in i magen.

Normalt liv bör inte vara någon fara då hade det nog inte funnits några barn..  
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-11-25 13:02:02 följande:
    Oroar mig liksom generellt bara, det känns som att jag ingått ett avtal med satan - du får fem miljoner kronor om du sträcker fram armen och jag får bryta den på tre ställen.

Jag vill ju det, det är värt det. Men inte sträcker jag fram armen gladeligen utan det tar emot, jag VILL ju inte genomgå stor smärta… ;) Konstig liknelse men kanske förstår du.
    Jag ser fram mot barnet och det ska bli häftigt att ha en förlossning i bagaget men jag vill inte direkt ha jätteont i flera dagar.

Sen oroar jag mig för att få hemorrojdproblem som Plopps nu då, att spricka mycket och att stygnen ska gå upp, att det ska bli snitt, att min fru inte ska få stanna kvar över natten, hur man gör när/om vattnet går, på väg till sjukhuset, sitter på 2 handdukar? Väntar o ser om det slutar rinna så mkt? Hur mkt foglossningen kommer hindra mig från att röra mig som jag vill, för att den inte ska gå över ordentligt efter förlossningen, för att jag inte hittat stora bindor för avslaget, för föräldrapenning och bal bal bal bla

Ja, du vet, sånt som kommer lösa sig men som jag ändå grubblar på pga jag kan ju inte göra så mycket annat ;) 
    ..bra liknelse.. För lite så känner nog jag med fast jag inte kunde sätta ord på det som du!

JAg vill bara få föda nu INNAN jag eldar upp mig mer för det är nu jag börjar oroa mig..

Har förstått det som att fogarna inte är ett problem under själva fl? Jag har ju haft bebis fixerad länge så jag kan ha förvärrat mina fogar rejält utan att veta om det.. Det har jag tänkt på. Hade faktiskt ont ett tag efter fl örra ggn och nu är jag äldre och det är grav 2 osv..

Vattnet ja. Jag oroar mig lite för vår fina säng.. Borde nog plasta in den.. Sist fick om ta hål på hinnorna på fl     Och bilen med. Funderar på om man kan ta en barnblöjja i brallan? Och sitta på anddukar?  
  • MissKaos
    Äntligengravid skrev 2013-11-25 12:07:02 följande:
    Snitt hoppas jag på att slippa. Men skulle ju vara bra om dom vänder henne och sen sätter igång direkt. Så kanske hon stannar  kvar åt rätt håll. I onsdags när hon skulle vändas låg hon ju åt rätt håll när vi var där. Men sen när vi kom hem hade hon vänt sig igen. Är hon bara åt rätt håll så är det nog inget problem att föda vanligt. Men nu ligger hon på tvären

Om man verkligen vill går det ju i säte med.. Men borde dom inte bara göra som du vill i detta läget då?

Hinkar häxbrygd! Eller dricker av den iaf. Gjorde ca 0,7dl efter lunch druckit upp det snart.

Resultat? Nää... Vilar idag. Är inte alls på humör. Ger mig själv en sur-isoffan-hänga-på-nätet dag idag.
    Konstruktivt va?

Imorgon får det blir ngn form av aktivititet igen. HAr en bokning på fm sen får det bli Bytingen (bästa begangnatbutiken för barnkläder i GBG )
    Är det någon göteborgare som är sugen på lunch så säg till. 

Får väl ta mig en tur till gymmet med imorgon. Hade tänkt idag men tiden bara går.. 

• MissKaos
    Nov13 skrev 2013-11-25 15:13:50 följande:
    Funderar också på det där med vattnet. Har en ny (svindyr) säng samt en helt ny bil. Tror jag tar en plastpåse med en handduk över till bilen att sitta på ifall att och kanske borde jag lägga skyddsplast under lakanet? Vill verkligen inte förstöra varken säng eller bil :p

Nej precis..
    Funderar på att lägga plastad frotte i sängen. Som jag har gjort till grabben när han har kissat ner sig. Då hade jag plastad frotte och sen ett stort badlakan över så det låg stilla. Åh andra sidan kommer det verklgein som en störtflod så? När dom tog hinnorna kom det ju lite i taget? Hinner man inte ställa sig upp då? 
    Nov13 skrev 2013-11-25 15:11:20 följande:
    Jag har nu snart druckit en liter häxbryggd under 2h. Har en del sammandragningar men inga direkt onda. Funderar på att koka mer, dricker med honung och mjölk och det smakar ändå helt okej. Eller är jag bara desperat?
    Tja, antagligen men det är väl inget som är falrigt så varför inte? JAg har hällt i mig en kanna igår och en idag. Vet inte om det hjälper. Några sdr kanske men inte mkt mer än så.

Svar på tråden December bebis 2013