• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    babylängtan20 skrev 2013-05-01 17:17:12 följande:
    välkommen :)

inte bara jag som är yngre här :) skönt!  vad länge ni försökt  :/ hoppas de går vägen för er :)

Ni som är lite yngre har ett par fördelar: (har kompisar sm fick tidigt som jag jämför med)
    1. kroppen hämtar sig snabbare efter förlossning än för oss tanter.
    2. Ni orkar med vaknätter bättre
    3. Ni behöver inte stressa om ni vill ha fler barn utan kan välja det som passar ER!
    4. Ni har sannolikt inte blivit bekväma och bortskämda modell 2 löner, 2 vuxna = pengar och tid till alltmöjligt...

Så tänk inte bara att du är ung, utan det ahr sina fördelar tror jag. Såklar fördelar att vara äldre mamma med...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • loppan

Plopps: förstår att det känns skittufft att inte orka, vilken vecka är du i nu? Hoppas det går över för dig snart, förstår hur du känner dig..

• Plopps80
    loppan skrev 2013-05-01 17:32:15 följande:
    Plopps: förstår att det känns skittufft att inte orka, vilken vecka är du i nu? Hoppas det går över för dig snart, förstår hur du känner dig..

loppan skrev 2013-05-01 17:32:15 följande:

8+3 är jag i. Känns som att det är på väg att vända men vissa dagar är bra och så kommer ett bakslag. Var rätt pigg igår och hade folk hemma. La mig inte fören 22:30 och det är sent eftersom jag vanligen somnar 21 på kvällen. Åt gott och mådde bra! Men känns som jag får sota för det idag när jag bara orkar ligga och vila! Är orolig att det är onormalt! Har ju iofs läst om förlamande trötthet men har inte upplevt det själv. Trött var jag med dottern men inte så här. Kan sova och sova och sova! Brukar ha sömnproblem och sover inte mkt annars. Kanske kroppen tar igen för då djupt jag sover på dagen och natten har jag aldrig varit med om. Känns som man har en sjukdom. Blir inbillningssjuk.
  • babylängtan20
    MissKaos skrev 2013-05-01 17:28:22 följande:

Ni som är lite yngre har ett par fördelar: (har kompisar sm fick tidigt som jag jämför med)
    1. kroppen hämtar sig snabbare efter förlossning än för oss tanter.
    2. Ni orkar med vaknätter bättre
    3. Ni behöver inte stressa om ni vill ha fler barn utan kan välja det som passar ER!
    4. Ni har sannolikt inte blivit bekväma och bortskämda modell 2 löner, 2 vuxna = pengar och tid till alltmöjligt...

Så tänk inte bara att du är ung, utan det ahr sina fördelar tror jag. Såklar fördelar att vara äldre mamma med...
    nej jag tänbker inte så men många av våra vänne roch våra föräldrar.. :/ men de vet inget än förutom att vi försökt pga våra mf :/ men i juni får de veta  :)

förstår inte punkt 4?
  • MissKaos
    babylängtan20 skrev 2013-05-01 17:49:50 följande:
    nej jag tänbker inte så men många av våra vänne roch våra föräldrar.. :/ men de vet inget än förutom att vi försökt pga våra mf :/ men i juni får de veta  :)

förstår inte punkt 4?

Vi fick första när vi hade passerat 30 by far. Då hade vi ju råd att resa bekvämt, vant oss att leva rätt bekvämt som man gör två vuxna utan barn. När jag var 25  hade man inte alls samma  ekonomi etc och var inte alls så bekväm som man sen blev..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • babylängtan20
    MissKaos skrev 2013-05-01 17:54:43 följande:

Vi fick första när vi hade passerat 30 by far. Då hade vi ju råd att resa bekvämt, vant oss att leva rätt bekvämt som man gör två vuxna utan barn. När jag var 25  hade man inte alls samma  ekonomi etc och var inte alls så bekväm som man sen blev..
    jaha då förstår jag nej verkligen inte bekväma eller lite kanske men man har koll på det :) både för och neckdel på den punkten tycker jag men känner folk utan jobb osv som fortfarande bor hemma har barn och lever på soc så .. men vi hoppas sambon får förlängt efter hans uppsägningstid gått ut då han fått massa beröm av sin nya chef .. dock rök den fastaanställningen med uppsägningen .. inte ens då är man säker :/

och jag blev av med arbetet kort efter vi började att försöka men det löser sig alltid på nåt sätt har de ju inte värre än de som lever båda utan inkomst osv ..

• mammatilltvå85

mina symptom är verkligen varannan dag alltså....jisses så dåligt jag mått idag=(( varit på tivoli med barnen och höll på att svimma av att stå och köa till karusellerna i flera timmar....mådde så sjukt illa och skulle köpa nåt att äta men det var säkert 20 minuters kö så vi gav upp och for hem istället, nu har vi legat i soffan och ätit kinamat och kollat på sune i Grekland hela familjen, ungefär vad jag orkar med en dag som denna...=(

Imorgon har jag redovisning av min uppsats + opponering med en publik på ca 80-90 pers, är inte nervös för sådant vanligtvis men nu inbillar jag mig att jag ska må illa och börja kräkas på scen....idag när vi övade blev jag så yr av att stå upp i ca 20 minuter...kan ju inte gärna vara den enda som sitter på en stol där framme heller, hade ju kunnat funka om det var officiellt att jag var gravid, men det är det ju inte....

hoppas verkligen att morgondagen är en bättre dag, vette tusan hur jag ska palla annars...

• Förstaförsökaren26

Usch stackare!! Hoppas att morgondagen blir mkt bättre!!! Jag har en undran till er damer, ska göra paj å tänkte göra en med kräftstjärtar och kallrökt lax. Nu är min fråga får man äta kallrökt lax?!

Svar på tråden December bebis 2013