• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Inelg

Plopps: ja vidrigt är det. Hoppas innerligt imorgon på VUL visar att allt detta är värt det! Tröttheten och sjukdomskänslan är det värsta av allt. Det hindrar mig mest.
    Har du provat Alvedon ?

• Nania
    Plopps80 skrev 2013-05-01 20:37:57 följande:
    Någon som vet VARFÖR man fryser och får frossa i början av graviditeten? Min BM sa att det inte är ett typiskt graviditetssymtom men googlar man och läser i tråden är det ju oerhört många som fryser. Jag tycker det är så jäkla obehagligt. Minns inte att jag frusit tidigare graviditeter!
    troligtvis för att mångas temperatur stiger väl? Då uppfattar man ju omgivningen som kallare.
  • Inelg

Plopps. Min ända förklaring är att kroppen jobbar på högvarv plus ökad kroppstemp vid grav. Man har typ feber och då fryser man ju när tempen är hög.
    Jag är extremt känslig för feber och blir lätt dålig redan runt 38 grader när jag är sjuk. Kanske därför jag mår dåligt nu när jag ligger runt 37,7-37,9

• Plopps80

Inelg nä har inte tagit Alvedon. Lägger mig under dubtäcket och då går det över. Mannen har fått sätta på elementen igen så nu fryser jag inte för stunden kors i taket! Min temp brukar ligga på 36,5 c och har nu en temp på 37,1-37,3c. Är också väldigt känslig för feber! ÅLängtar till man får ökad blodvolymen och blir varm lagom till sommaren Efter VUL känns det lite mer värt att må så här. Känns mer verkligt att någon lever inom en när man sett det! Mannen har också blivit mer omhuldande sedan han såg pyret. När har du VUL?

• MissKaos
    Inelg skrev 2013-05-01 20:44:57 följande:
    Plopps. Min ända förklaring är att kroppen jobbar på högvarv plus ökad kroppstemp vid grav. Man har typ feber och då fryser man ju när tempen är hög.
    Jag är extremt känslig för feber och blir lätt dålig redan runt 38 grader när jag är sjuk. Kanske därför jag mår dåligt nu när jag ligger runt 37,7-37,9
    Oj.
    Jag mår katastrof runt 37,5. 38. då är jag helt utslagen!
    Min normaltemp är mellan 36,3-36,6 ungefär.
    Min temp har inte stigit nämnvärt nu har jag ca 36,5. Fast jag har haft svettningar och fross ändå..

LÄGGDAX! Efter en aktiv dag är jag helt slut!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Tack snälla för alla svar! Köpte lite lax men får se om jag vågar att äta den :S är så nojig av mig redan, vill inte skada lillen på något sätt! Hoppas att ni alla hade en bra 1maj! Nu är det dags att sova ZzZzZzzzz

• MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-05-01 20:57:50 följande:
    Tack snälla för alla svar! Köpte lite lax men får se om jag vågar att äta den :S är så nojig av mig redan, vill inte skada lillen på något sätt! Hoppas att ni alla hade en bra 1maj! Nu är det dags att sova ZzZzZzzzz

Tillagad behöver du inte vara det minsta orolig. I en paj, in i ugnen. 20-30 min är allt utom den goda smaken dött.. Om det fanns ngt där
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Trasslet

Hej gänget,
    Jag plussade i torsdags och är nu i vecka 7! Beräknad bf 22 december (mindre bra planerat kanske ;).
    Mår än så länge finemang, förutom att jag är lite tröttare än normalt och har molvärk i magen. Det här blir nummer två för oss och jag ska försöka njuta mer av hela resan den här gången.
    Ska bli roligt att följa er alla!

Svar på tråden December bebis 2013