• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-04-30 11:35:23 följande:
    Jag fryser med. Eller svettas. Hela tiden!
    Inatt hade jag grymt ont i magen.. Men imorse hade nog en elefant blivit stolt över det som kom ut tror jag. Om Elefanter blir stolta för sk Stort A.
    Sur och grinig, men illamåeendet har lagt sig. Ska gå och köpa mat nu. Finns kvar chokladkaka här sedan APT igår, nåde den som har tagit sista biten... 
    Obehagligt att svettas och frysa man känner sig som att man är allvarligt sjuk. Så har jag det också faktiskt inte mycket till mellanläge. Härligt att ditt illamående lagt sig. Igår och i lördags trodde jag att jag skulle smälla av. Vill bara djupt ner i sönnen för att glömma hur illa jag mår. Idag är det bättre. Har fått dille på Havrefras med frystorkade jordgubbar och mjök så sjukt gott och lättätet. Har snart ätit en hel kartong dom är ju extra små
  • Plopps80
    Inelg skrev 2013-04-30 11:37:02 följande:
    Någon av er alla tjejer som är 0 RH negativa?
    Jag är det!
  • MissKaos
    babylängtan20 skrev 2013-04-29 23:47:40 följande:
    ja riktigt skönt med senaste vulets mardröm så kändes de som en stor oro försvann nu vet jag attdet tickar ett litet hjärta på den lille där inne :)

ja riktigt skönt ligger med pillret i mig .. dock innan jag tog de skulle jag kolla upp en sak om dem men sedan stod de massa om att just den saken  inte skulle tas vid en tidig gravidtet.. men alltså hon var gynläkare och hon måste veta sin sak för hon sa att de inte är skadligt måste vara medicinens krämer osv de står om för detta är vagitorer slidpiller .. aja det märks kör bara e 3 dagars antibiotikakur iaf så håller tummarna för att inget händer..
    Man ger ibland läkemedel som KAN vara fosterskadande under grav. Vissa saker är tex helt ok att äta under vissa delar av grav och inte under andra. Vissa är man tvungen att ge, och väga risken för fostret mot nyttan. Tex så kan det ibland skada mer att inte ge läkemedel än att ge. Den situationen har vi i princip med alla gravida som går på den mott jag jobbar på.  Lita på din läkare, om det inte känns helt uppåt väggarna och isåfalll ifrågasätt till henne. Men det låter ju adekvat  det hon gör. Din infektion kan ge mf och då ger man en kortkur AB för att bli av med infektionen och ge fostret och dig bästa möjliga chanser. Sen måste man se vilken typ av skador det kan ge osv.
    Att ge kortkurer AB är modern behandling.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Inelg

Plopps/ visst hade du barn sedan tidigare?
    Jag är också det. Har du pratat med någon om vad som gäller ? Jag har inte så mkt koll på det

• Plopps80
    Inelg skrev 2013-04-30 11:41:13 följande:
    Plopps/ visst hade du barn sedan tidigare?
    Jag är också det. Har du pratat med någon om vad som gäller ? Jag har inte så mkt koll på det
    Jag har 2 graviditeter bakom mig en abort och ett barn. Efter varje graviditet får man en spruta i rumpan så att om man får ett barn som har samma blodgrupp inte skall bli svårt sjukt. Min dotter har inte samma blodgrupp som mig. Men bara man får sprutan är det ingen fara och första gången man är gravid kan inget hända utan det är de efterföljande barnen.
  • LillaBulan

Var hos BM idag och kommer måsta göra glukosbelastning då min pappa hade diabetes. Jag försöker slingra mig från det, kommer må skit :(

• LillaBulan

Inelg: de kollar om man riskerar graviditetsdiabetes. 2 1/2 dl sockerlösning som smakar blä ska drickas i v 28 och två timmar senare tar de prov. Gruvar.

• mamma till oliver

Inelg: jag är 0 neg .. Blir kollad några extra gr under grav .. Sen får du en antispruta efter födseln efter dom kollat om ditt barn är 0 neg eller + :) förstod du lite :) tror det var så iallafall ;)

Svar på tråden December bebis 2013