• MissKaos

December bebis 2013

Tror detta är riktiga värkar! Bebis på g!!!

Hopp i badet alt duschen och fram med vetevärmaren!! Hejja på!

Uppdatera oss

Lemondrop skrev 2013-11-29 19:21:41 följande:
    VAD HÄNDER?

Har sen lite mer än en timma tillbaka hemska förvärkar (?). Gör inte ont i ryggen eller magen utan i jumskarna och ner i låren. Kommer med ca 1-2 min mellanrum och håller i i sig i ca 20 sekunder. Gör så ont att jag varken kan sitta eller ligga så vankar omkring när smärtan kommer. 

Ringde förlossningen och dem sa åt mig att ta en alvedon och försöka vila. 

Om förvärkarna nu gör såhär ont hur ska jag klara en förlossning med riktiga värkar??

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Japp för det mesta! Mellanmjölk..

Men jag tar gärna inget ont och snabbt on det går välja det?

Em me skrev 2013-11-29 19:14:35 följande:
    Tja, lagom är väll bäst? Eller! Jag är en typisk svensk och vill ha en lagom fl;)

Men de va första gången jag hörde att de kunde spela roll vilket håll bäbis låg på, allså sida på magen? Ngn annan som hört det?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Exakt!

Meeen erfarenheten däger att det gör ont och är svettigt. . Och sååå väl värt det.

Em me skrev 2013-11-29 19:36:45 följande:
    Ja, får man välja så;) då väljer jag att han kan påbörja att komma ut nu, vi är båda hemma och de skulle passa bra.. Sen väljer jag att de inte behöver göra ont alls! Bort med all smärta och de andra jobbiga, han kan väll glida ut lite smidigt och bli lagd på min mage och allting kan väll bara vara perfekt;)

• MissKaos

Klocka dom!

Tog du alvedon? Sätt dig i ett bad med. Jag gissar det eskalerar och du snart har bebisen ute!

Lemondrop skrev 2013-11-29 19:37:22 följande:
    ska förvärkar göra såhär ont??

• MissKaos

Fast riktiga värkar brukar ju sitta i 1-2min. Jag hade inte ont i ryggen under min fl.

• MissKaos

Jo det är helt valfritt! Gör det som känns bra! Ett baf eller rn varm dusch?

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-29 19:47:26 följande:
    Misskaos - det här är en dum fråga. Det här med alvedon, måste man ta dom? Har under hela graviditeten undvikit dom. Inkl när jag har haft feber å skit ont i huvudet! Fixar man inte förvärkarna annars?

• MissKaos

Jag tror på att lyssna åå sig själv! Tänk på detta som en möjlighet. Nu har du ju en jätte chans att öva på att hantera värkar på ditt sätt!

• MissKaos

Fyller frysen.. två janson. En liten potstisgratäng laxpaj makaronipudding samt ngt lasangeliknande. På Planeringsstadiet kanelbullar.

En v till bf. Huuur ska man stå ut tre v till? Frysen kommer spricka. Magen kommer spricka. Och byxorna kommer spricka.

• MissKaos

Åhhh Ullared! Kul

Nä vad kan hända? Att du drar igång fl?

FiaFunderar skrev 2013-11-30 14:46:50 följande:
    Nu bestämde jag och karln att vi åker till Gekås på tisdag. Vad tror ni om det? Idioti? :)

Jag måste hitta på något. Så tråkigt att gå här hemma och vänta!!

14 dagar kvar till BF. Minst 21 dagar kvar tills bebis kommer tror vi... Känns som en lång tid :)

• MissKaos

Finns en gekås tråd här på fl. Låter som bra kaosigt därnere nu.. men ändå. Det är ju ullared lixom

Får sdr av att bebis sparkar. Kom ut nu! Gott om plats att sprattla här ute..

Har så j-a ont på toppen av livmodern att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Vetevärmaren lindrar lite men inte helt. Haft ont där ett bra tag nu.. ngn som har ideer? Bebisen ligger inte där utan det är som ett tomrum bara. Knepigt.

FiaFunderar skrev 2013-11-30 15:37:26 följande:
    Nej det är ju bara bra om den drar igång :)

Jag tänkte mer på folkmängden :)

Svar på tråden December bebis 2013