• MissKaos

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2013-12-01 12:09:52 följande:
    Min ursprungsvikt är 67 kg. Är vanligtvis smal och vältränad. Svällde upp lika mycket med dottern. Det tog ca ett år för mig att gå ner efter henne. Dock hade jag mindre mage denna gång och det märks för den har dragit ihop sig riktigt mycket. Just nu är inte vikten det väsentliga utan att jag ska återhämta mig och få vardagen med två barn att flyta på. Sen är det ju trevligt om man blir snygg i framtiden också haha.

JAg vill inte ens tänka på det. KOMMER få ha mammajeansen efter fl ett bra tag. Jag hade synliga magmuskler innan. Vet inte ens om det går få tbx.. Mitt stora mål är att komma i mina löpkläder och kunna göra en halvmara i oktober! Varierar väl ngt i vikt men drar 26 eller 27 på jeans i vanligafall... Blev ltie taggad av garderobsstäd för jag gillar mina vanliga jeans.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-12-01 16:53:46 följande:

Varför tror du det? Har hört att det är svårare att gå ner efter andra barnet men det vägrar jag tro på.

Jag har hört tvärt om med! "min" psykolog säger att efter hennes andra och tredje barn var det lättare att komma iform än efter första. Samma sak säger min mamma som då hävdar att man springer och jagar det stora barnet mellan ammningar och blöjjbyten och inte hinner äta...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-12-01 16:53:00 följande:

Så driftig som du är så blir det säkert en halvmara för dig i oktober. Bra med ett mål! Tittar på alla mina fina kläder i garderoben och bara längtar tills jag kommer i de. Har inte lust att köpa nytt i min nya storlek men har samtidigt ännu mindre lust att sunka runt i alla stora tröjor jag haft och jeans med mudd på magen. Ser gravid ut med de på
    Vi får se! Det krävs rätt mkt träning och det ska maken ställa upp på med. Innan har en del träning skett i anslutning till jobb för mig. På lunchen på min långdag. Och långlöp till/från jobbet en dag.. Samt direkt efter jobbet (ym) en dag. Så då har jag "bara" stulit familjetid 3dgr/v sas. Det är svårare när man är hemma. MEN jag ska se om jag kan springa med vagn. Då kan jag lämna på fsk springa och sen hem. Så ska det bli ordning på fogarna med det kan ju ta tid.

Känner mig som ett ras just nu. Somnade på soffan förrut. Är helt otroligt trött och orkeslös. Inte alls likt mig. KÄnner mig trött inför att orka göra ngt imorgon. Måste nog ut ur huset ändå blir väl bara värre om jag sitter här och ugglar.
  • MissKaos

Varför får man inte en blå prick på foten i samma sekund som man blir gravid?  Sen kunde den börja Blinka ett bestämt antal timmar innan fl startar. Så man vet. Nu letar man tecken som inte finns och *gah*

Mvh

Less på att vara Gravid!
    Huuuur står man ut tre v till???

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-12-01 18:53:26 följande:
    Miss kaos. Vila för det startar ofta förlossningen. Den startar ofta i vila. Hela sista veckan låg jag på soffan och gjorde ingenting. Tröttheten kan mkt väl vara ett tecken.
    Ja.... Fast här är man och son sjuka. Eller rättare sagt jätteförkylda.. Så det kan ju lika gärna vara det! Tror inte det är dags ännu. ovit risigt inatt. Ryggen klagar på att jag har suttit still för mkt.
    Har knappt varit ur huset på flera dgr. Är inte en typ som sitter hemma så det är inte min grej! Så dumt att vattengympan vart full imorgon det hade nog varit skönt annars.
    Oh well.. Har två pkt jäst att fördiva tiden med..
  • MissKaos

Då borde ni klara er.

Cornelia 084 skrev 2013-12-01 22:09:43 följande:
    Asså jag har verkligen hängt upp mig på det här med sonens kräksjuka... Har typ dödsångest och känner mig livrädd över att ha blivit smittad och att det när som helst ska bryta ut ???? Han har inte kräkts sen tidigt fredagsmorse och mannen har inte heller fått det än... Min undran är mest när man kan börja "andas ut"?

• MissKaos

Jag får kryp efter ett tag... funderar å att boka in masage.. öm i muskler.. och oxycontinkick..

Det vär väl för o man ska massera tuttsrna va?

Repan skrev 2013-12-01 21:41:02 följande:
    Faktiskt läst om just det, oxytocinnivåerna är högre i vila. O adrenalin mm som kommer fram vid massa ansträngning hjälper ju inte vad jag förstått. Vilar som en tok här :)

• MissKaos

Nää det klart. Jag kan ju. Testade btöstmassage ca 30sek. Aj och mjölkkladd...

Men gravidmassage låter inte fel. Sista chansen lixom.

Bakar nu bullar. Doften frisätter nog måbra hormoner

Repan skrev 2013-12-02 09:37:49 följande:
    Jag med men jag KAN ju inte ens göra ngt så jag lyckas ju vila ändå :)

Brösten masserar man väl för ett hormon som frigörs också ja. Jag har inte orkat det, gör ju ont ;)

• MissKaos

Får tests bröstpumpen. Då kladdar det iaf inte!

Mot degen

Plopps80 skrev 2013-12-02 09:32:05 följande:
    Jag masserade bröstvårtorna som en galning sista dagarna. Det gav mig kraftiga förvärkar. Kanske hjälpe det Repan. Ja det är ju tydligen ofta under vila som förlossningar startar. Kanske därför det aldrug funkar att springa upp och ner i trappor och tvätta fönster. Bebisen skickar ju en signal när den är klar. Är så spännande att gå in här nu och kika. Man vet aldrig om det kommit nya bebisar.

• MissKaos

Massor med bullar blev det

Fick just den äckligaste ja flytningen. Inte slempropps seg men gul och lite seg och äcklig. Blött i hela trosan. Ieuu. Vissa saker går klara sig utan.

Plopps: du vet dey som kommer ut efter bebisen som dom påstår ät moderkakan? Det är det dåliga samvetet som föds.

Jag vill inte tänk på vad dom kan hända.

Svar på tråden December bebis 2013