• MissKaos

December bebis 2013

Mobilen +lätt dyslexi.

Vill inte tänka på vad som kan hända under fl med bebis räcker med min mor som informerar om sådant

Plopps80 skrev 2013-12-02 12:12:14 följande:
    Hur menar du miss kaos? Lite omvända bokstäver

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    MARlA skrev 2013-12-02 12:57:57 följande:
    Hörrni, har ni funderat något på vad ni ska ha för amningsbh/topp?
    Jag tycker inte det är skönt med vanlig bygel bh längre, känns som den trycks ihop och skaver mellan den stora magen och brösten.
    Jag tänker att man kanske kan börja använda amningsbh eller amningstopp redan nu om man hittar någon skön. Har provat en amningsbh utan bygel från Lindex men den är inte alls skön. Känns som den glider upp och sätter sig precis under brösten och skär in, kanske fel storlek? eller fel modell för mig?
    Tar gärna emot tips om ni har några!
    Ullareds BH:ar är bäst tycker jag. Billiga -i början med min stora gick det ju flera st/dygn. Inga byglar! Man kan få mjölkstockning av det i början pga att det klämmer och sova med byglebh?
    JAg gillar BOOBs amningskläder och de av polarens som ha boob-luckan. Tradera/blocket är bra då kan man komplettera efterhand som man ser vad man gör åt! Jag gick wild and crazy  på rean och har köpt en BOOB warmer och en lågärmad vit tröja samt en kortärmad splajdans nytt! Jag klarar inte ut hm´s amningslösning jag bara fastnarmed brösten i dom kommer lixom inte åt ordentligt. Köpte två amnningsnattlinnen där dock. Dom har även linnen som är bra, säljs i två pack. samma lösning som på bh:ar. Hade dom linnena med sonen och det var bra att ha under om man vill ha ngt annat än amningskläder..  Eller som komplement att sova i.
    JAg har shoppat på tradera med, då kan man ju fynda. En kortärmad POP tröja.
    MEN sen beror det ju på hur mkt och länge man ammar med. Vet man ju inte ännu.. Med sonen ammade jag länge och mkt och han kladdade ner mig med div så det gick åt.. Så jag tror ju det blir samma nu!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

....måste verklgein duscha.. svettig efter bullbaket. Och det läcker mjölk.. kladdigt. Men ojoj vad bekväm soffan var nu!
    MER energi idag iaf, lyckats sova även om det kom ett femårigt litet element och kröp ner i min säng på morgonen. Mysigt dock. Han har *pepparpeppar* börjat sova bättre igen nu. Varit rättså orolig sömen en lång period för honom. Tror nu han har vant sig vid taken på bebisen, sen ska resten på plats.. mammagrisen nr kommer få konkurrans! Han går nu in i babyns rum dagligen och spelar lite på mobilen över sängen, grejar med babysittern, kollar runt lite. Och han planerar att han ska sitta i pappas knä och äta... jag ska då mata babyn och pappa honom Blir bra.. Han har även bestämt med granntösen (Dom är lika gamma) att dom ska leka på dagarna. Hon har en lillebror så hon går bara 15h på fsk. Roligt att lyssna på dom, dom satt på golvet här och byggde Lego en dag och planerade detta själva!

• MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-02 13:34:45 följande:
    Har alla fått bröstmjölk nu?! Är det fel på en om man inte har det?! :(

Jag fick inte det med första barnet. Var tacksam.. Det är bara kletigt och nu innan bebis rätt meningslöst? Vad ska jag ha den till nu lixom?

Hämta på fskdax.

5 dgr till BF och NOLL tecken på att bebisen tänker ta sig ut, om man undantar att den försökte trycka sig ut genom min navel igår.

Funderade på det där med vila/aktivitet sen. När jag fick sdr tidigt blev jag ordingerad VILA för att det inte skulle sätta igång. Tills dom hade kollat allt sen var det ju ok, men då borde väl aktivitet vara the shit?
    Gymmet imorgon!! Idag orkar jag inte. Har bakat bullar och varit på Lidl och köpt mjölk. KLarade det utan att köpa choklad, vilket i sig är ett under. Köpte kiwisar istället.
  • MissKaos
    sarak skrev 2013-12-02 16:46:04 följande:
    Vi har haft en underbar helg hemma med våran lillfis och båda bonusbarnen. Fick åka tillbaka till BB både lördag och söndag och lämna blodprov för gulsoten. Tyvärr låg provet igår över solningsgränsen, så igår kväll fick vi hastigt och lustigt packa en väska och bege oss till BB igen för solning. Sambon hade precis satt sig  bilen för att stjutsa hem dottern till sin mamma, 2 timmar enkel resa. Jag var helt slut, visste inte hur babyskyddet skulle monteras, slut på bensin i bilen och orolig för bebis... Höll på att bryta ihop en sväng men lyckades samla mig och ta mig iväg. Han fick sola hela natten och blodprovet som togs på morgonen visade att vi fick åka hem igen. Skönt. Årerbesök i morgon igen och nytt blodprov.

Allt går bra med honom annars. Har äter som en galning, i genomsnitt 2 timmar mellan måltiderna. Han går upp jättebra i vikt, ligger en bra bit födelsevikten redan nu. Mina bröst är helt groteska, personalen blev helt förfärade när dom fick syn på dom. Olika råd om jag ska pumpa eller inte. Mjölken sprutar, men det fylls på ännu snabbare. Jag klarar inte av att se dom utan att bryta ihop, ser så otäcka ut! Dunkar i dom ungefär som när man klämt ett finger. Det gör så fruktansvärt ont. Tror inte jag har feber (fast äter Alvedon) men frossa och lätt huvudvärk. Hoppas det ger sig snart. Har hyrt en pump i det fall jag inte står ut. Pumpade lite på BB inatt för att kunna sova, gav lindring en kort kort stund, men vet inte om det är värt det om det triggar produktionen ytterligare.

Jösses! Vad mjölk!! Svårt med valet pumpa/inte pumpa.. Är det aktuellt för dig att ge mjölk till sjukhuset eller frysa in? Hoppas verkligen det blir bättring snart... Du verkar ju göra värsta grädden.
    Skönt att det går bra med bebisen..
  • MissKaos
    idiis skrev 2013-12-02 16:49:51 följande:
    Ringde förlossningen, de tyckte jag skulle vänta tills om en vecka å göra en ny sf mätning hos min bm. Hade vart "skönt" om de e slemproppen som släppt men har haft dessa flytningar från och till i två-tre veckor så är nog ngt annat e jag rädd :(

Om det är ngn tröst hade jag en liknande flytning på fm idag. Blä.. Hoppas det är "bara flytningar"

Huvudvärk.Igen. Börjar fundera över mitt bltr. Ska till BM på onsdag.
  • MissKaos
    sarak skrev 2013-12-02 17:04:45 följande:

Just nu har jag ett par av BBs nättrosor på mig. Armarna där benen ska vara, ett hål klippt mellan benen att trä över huvudet. De amningsbhar jag köpt är ett skämt i förhållande till mina enorma bröst, även om jag då tyckte att jag tog i. Gick till apoteket igår och köpte den största amningstoppen som fanns, XXL, men nej, för liten. Så dom gulliga sköterskorna på BB har tillverkat dessa toppar till mig. Förhoppningsvis kommer jag åtminstone att komma i XXL-toppen så småninom, men jag ångrar nu att jag köpte BHarna innan.

Medan jag fortfarande var gravid ville jag dock ha vanlig bh med bygel. Men mina bröst var inte så ömma och stora under graviditeten utan ganska normala.

WOW! Du måste ha blivit helt enorm.. Förstår att det gör ont
    Jag köpte innan med sonen och dom fungerade fint.. MIna tuttar r små i vanliga fall 70/75 A/B och nu har jag köpt 80 och 75 C som är rätt stort för mig.. Hade det sist hoppas det ska funka denna ggn med!
Svar på tråden December bebis 2013