• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nania
    verkar skrev 2013-04-01 10:57:37 följande:
    Lite lite rosa på pappret imorse... Jag hade tänkt att åka och köpa nått litet till fröt idag för att fira men nu törs jag inte.... Jag vet att det inte påverkar och att jag kan spara men ändå.
    Jag blödde också med min 2a och det gick jättefint ändå. Så länge det inte är mörk/klumpar och smärtsamt så är det ingen fara vad jag hört. Livmodertappen är ju ganska känslig nu i början så det kan lätt komma små blödningar därifrån utan att barnet vet minsta lilla om det!
  • Nania
    iloveyou skrev 2013-04-01 10:58:48 följande:
    Vet ngn när man gör alla ultra ljud? Många pratar om att ge sin ultraljudsbild i present till får och mor föräldrar! :)
    RUL brukar vara v 18-19 och sedan har vissa så dem får ett extra tillväxtUL (bland annat jag) och i Skåne sker det i v 32.
  • emmali

Tack!

Vi bor i Göteborg!
    Ja, men man får nog helt enkelt bestämma sig för att denna gången ska det gå bra, annars blir jag helt knäpp!

Grattis till alla +!

• iloveyou

Emmali var  detta ert första barn :)? Såg inte din tråd

• emmali

Precis! Varit gravid tidigare, men slutade i ma i v 11. Var en lång process innan allt blev klart, men sen tog det dig på andra försöket! Så jag får tänka att kroppen lärt sig nu!

Första för dig?

• verkar
    Nania skrev 2013-04-01 11:04:36 följande:
    Jag blödde också med min 2a och det gick jättefint ändå. Så länge det inte är mörk/klumpar och smärtsamt så är det ingen fara vad jag hört. Livmodertappen är ju ganska känslig nu i början så det kan lätt komma små blödningar därifrån utan att barnet vet minsta lilla om det!

Nania skrev 2013-04-01 11:04:36 följande:

Tack jag får vänta och se. Inget mer än så länge iallafall
  • iloveyou

Emmali då har vi exakt samma historia! Fick ett väldigt jobbigt Mf för 2-3 år sedan ned mix ex. Nu ville jag och min fästman skaffa barn och det tog på första försöket :) om det går bra för oss kanske vi blir mammor samtidigt :) jag bor i Masthugget!

• iloveyou

Förlåt för felstavningarna det är min mobil som rättstavar själv haha

• emmali

Trist att du också gått genom det!
    Men vad kul att vi är där vi är nu!:) nu är det våran tur! kanske finns det fler göteborgare här??

Jag sitter bara över telefonen, kanske ngn kan hjälpa mig med listan? BF 10/12!

• Joset
    BF-lista 

1/12 Verkar,Linköping 3 flickor 99,05 och 08. Gravid
    1/12 Liten08, Göteborg 1 pojk född -10. Gravid

2/12 Tjej89, Stockholm, första graviditeten.  Gravid
    2/12 Ellez, Skåne 2:a grav pojke född 2010. Gravid
    4/12, Irlais, Stockholm, 1a barnet (1 MF i v8 feb -13). Gravid
    6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10. 
    Gravid
    6/12 MissKaos, Göteborg  1 pojk född -09 (2mf ett nov-13 och ett juli-11). Gravid
    10/12 Emmali, Göteborg Gravid
    12/12 Joset, Stockholm, första graviditeten. Gravid
Svar på tråden December bebis 2013