• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Nej, inte av en och den är ite ur kroppen nu.

Plopps80 skrev 2013-03-31 18:04:10 följande:
    Men fyyy tänk om den lossar då :( tog en tablett i fredags! Tack har inte fattat detta ännu. La testet på en hylla och grejade i köket. När jag kom in igen var det ett digitalt plus. Jag var helt chockad men jag känner mig verkligen gravid!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Nej, inte av en och den är ite ur kroppen nu.

Plopps80 skrev 2013-03-31 18:04:10 följande:
    Men fyyy tänk om den lossar då :( tog en tablett i fredags! Tack har inte fattat detta ännu. La testet på en hylla och grejade i köket. När jag kom in igen var det ett digitalt plus. Jag var helt chockad men jag känner mig verkligen gravid!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Liten08

Härligt att läsa om allas symtom! Jag har sån "mensvärk" så jag undrar om det kastas hormonbomber därinne...brösten är värst, gör ont att ta på sig en tisha!!!! Med min son var jag helt symtomfri...sambon undrar vad som händer ;)

• MissKaos

Nej. Ligg på om ni vill. Avis! Jag mår för illa. Kommer. En period sen när många blir mkt sugna. Sen, i slutet fick jag sd av det. Enyoy nar du kam!

tjej89 skrev 2013-03-31 19:46:21 följande:
    Är så orolig. Snart två veckor sedan jag plussade nu. Vi har inte haft någe sex då. Men nu i helgen kunde mvi inte hålla oss. Är det farligt med sex tidigt i graviditeten? Är så nojig nu. Vill ju inte att de lilla livet ska lossna... :(

• verkar

Jag får skarpa smärtor i höger äggledare? När jag rör på mig om jag är stilla känns det inte alls eller bara som ett molande ont. Det har varit så här sen i fredags.

• marlinire

Här kommer en till! Fick besked i fredags att vi är gravida. Da vi har genomgatt insemination vet vi ganska precist när befruktningen gick till, och baserat på detta har vi BF 5/12 enligt familjelivs kalkylator.

Vi har försökt sedan September 2011 utan minsta lilla resultat, fick därför prova hormonbehandling och insemination - och det tog sig på första försöket! Kan fortfarande inte riktigt fatta att det är vår tur, och har lite svårt för att lita på att allting kommer att ga som det ska. Samtidigt känner jag en försiktig, spirande glädje.

Jag är ganska övertygad om att jag kände när ägget fäste, och jag har lite molvärk i livmodern till och från, och det liksom spänner och har sig mest hela tiden. Plus att jag har blivit oerhört glömsk... i vanliga fall har jag väldigt bra minne, nu funkar ingenting, Jag gör en massa konstiga saker (la en tepåse i makens morgonkaffe imorse....), hoppas verkligen att det inte varar hela graviditeten. Blir nog inte så lätt att planera och förbereda när huvudet inte är rätt påskruvat :) Någon som känner igen sig?

• emmali

Hänger på här!
    Nyplussad och BF 10/12!

Ett ma i bagaget, men nu hoppas jag att kroppen lärt sig! Ska bli kul att följas åt!

• Plopps80

Jag hade ett digitalt test hemma. Fick gravid 2-3 veckor nu imorse. Men jag har inte bim fören imorgon eller onsdag enl appen. Måste haft extremt tidig ÄL denna månaden. För 13 dagar sedan fick jag en blödning och skarp molvärk i ett par timmar. Måste varit en nidblödning eftersom testet visar så! Innan bim ska det väl vara 1-2 veckor? Jag drack på fredagen 3 dagar efter ägget fäste. Har sovit urdåligt i natt, tänk om jag skadat mitt barn Miss Kaos skönt att det inte ger fosterskador. Ja Diklofenak alltså. Verkar ju som om jag har klarat mig för denna gång. Fan vad jag ångrar fyllan i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/1DA010DA-6CD6-4966-A94D-EEA38B93128F-266-0000001D99B4C9FA_zps6433554c.jpg

• iloveyou

Välkommna emmali och marlineire :) vart bor ni någonstans? Har oxå MF i baggaget så förstår oron! Kommer nog inte kunna börja njuta förrän vecka tolv

• Liten08

Plopps80: jag fick samma på ett test jag gjorde i lördags & drack vin i fredags :/ men, jag försöker inte oroa mig... Men det stretar och drar, har ont långt ner och i brösten....tidvis en klump i halsen men inte illamående... De kommer gå bra detta, du kommer få en fantastisk bebbe!

Svar på tråden December bebis 2013