• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Joset
    Camse skrev 2013-04-01 13:00:06 följande:
    Då hoppar jag också gärna in här :) Gravid med mitt andra barn, min första som är en pojke är 9 år.
    Mina graviditetssymtom är väl mest ömma bröst och lite molvärk i magen. Illamåendet känner jag av ibland men inget som stör.
    Efter egen uträkning eftersom jag vet när jag hade ägglossning så beräknar jag att barnet kommer den 3/12 :) känns jättespännande för jag har längtat så men jag vågar inte riktigt njuta av tanken än....
    Någon får gärna lägga till mig i listan då jag bara har min iPhone .
    Lägger in dig i BF tråden Flört 
  • Nania
    Camse skrev 2013-04-01 13:02:22 följande:
    Är från Löddeköpinge glömde jag skriva ;)
    Välkommen och grattis! Är själv från Kävlinge ;)
  • Cyberchick

Hej, vill gärna vara med. Testade positivt idag den 1 april, och beräknad BF är 8/12. För mig är det andra barnet, jag har en son på snart 2 år. Har mått kass hela påskhelgen med magkramper, en kräkning, och trodde det var magsjuka. Visst försökte vi få barn, men jag hade inga graviditetssymptom alls med min son, så trodde inte det kunde vara det. Men tog ett test, då jag hade BIM idag, och mycket riktigt, 2 streck på stickan. Fantastisk känsla! Bor i Göteborg.

• Plopps80

Jag har så sjukt ont i brösten! Dom är som två öppna sår. Det gör ont ut i armhålorna tom! Med dottern hade jag inte något ömma bröst. Är hungrig som en varg och har halsbränna. Med dottern var jag nere, hade inga direkta symtom förutom molvärk. Tänk att det kan skilja sig så mkt!

• Nania
    Cyberchick skrev 2013-04-01 15:03:14 följande:
    Hej, vill gärna vara med. Testade positivt idag den 1 april, och beräknad BF är 8/12. För mig är det andra barnet, jag har en son på snart 2 år. Har mått kass hela påskhelgen med magkramper, en kräkning, och trodde det var magsjuka. Visst försökte vi få barn, men jag hade inga graviditetssymptom alls med min son, så trodde inte det kunde vara det. Men tog ett test, då jag hade BIM idag, och mycket riktigt, 2 streck på stickan. Fantastisk känsla! Bor i Göteborg.
    Välkommen och grattis! 
  • MissKaos

Vi är många Göteborgare! Trådträff om ett tag?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-04-01 16:16:49 följande:
    Är du också Göteborgare
Svar på tråden December bebis 2013