• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Har lagt till mig på listan också fatttar fortfarande inte att jag är gravid det är så otippat att det skulle ta sig denna månaden när älsklingen var borta hela ägglossningsveckan.

Är så himla glad känns som om  jag vunnit på lotto. Jag skall boka mig på VUL om 2 veckor, finns ett bra ställe i GBG som jag skall gå till. Man vill ju få bekräftat att det verkligen är något där. Längtar efter att få berätta för min flicka, hin har gråtit eftersom hon vill ha ett syskon så mkt. Ser man ett tickande hjärta på VUL måste man väl kunna berätta för henne?

• Nania
    Plopps80 skrev 2013-04-01 16:23:59 följande:
    Har lagt till mig på listan också fatttar fortfarande inte att jag är gravid det är så otippat att det skulle ta sig denna månaden när älsklingen var borta hela ägglossningsveckan.

Är så himla glad känns som om  jag vunnit på lotto. Jag skall boka mig på VUL om 2 veckor, finns ett bra ställe i GBG som jag skall gå till. Man vill ju få bekräftat att det verkligen är något där. Längtar efter att få berätta för min flicka, hin har gråtit eftersom hon vill ha ett syskon så mkt. Ser man ett tickande hjärta på VUL måste man väl kunna berätta för henne?
    Jag hade nog väntat minst 3 veckor med VUL hjärtat brukar börja slå ca 22-23 dagar efter befruktning. Och vet att det är ganska vanligt att man inte ser något i v 6 och då får komma tillbaka igen för att det kan komma senare. Men ser man väl ett tickande hjärta så försvinner en stor del av missfallsrisken, den är dock inte helt borta då det finns några kritiska tillfällen kvar. T.ex. när moderkakan tar över i ca v 10
  • Plopps80
    Nania skrev 2013-04-01 17:00:58 följande:
    Jag hade nog väntat minst 3 veckor med VUL hjärtat brukar börja slå ca 22-23 dagar efter befruktning. Och vet att det är ganska vanligt att man inte ser något i v 6 och då får komma tillbaka igen för att det kan komma senare. Men ser man väl ett tickande hjärta så försvinner en stor del av missfallsrisken, den är dock inte helt borta då det finns några kritiska tillfällen kvar. T.ex. när moderkakan tar över i ca v 10
    Jag skall vänta! Man vill ju inte behöva springa där och göra vul i onödan... Jag är nog för lugn, jag förutsätter att allt kommer gå bra, ja när hjärtat börjar slå och moderkakan tar över. Tänker att det sköter kroppen fint. Ja jag är cool lugn förutom oron att jag drack, men alla säger till mig att det inte är farligt att dricka innan man vet så det har jag släppt nu. Kommer sova bättre i natt
  • Nania
    Plopps80 skrev 2013-04-01 17:08:11 följande:
    Jag skall vänta! Man vill ju inte behöva springa där och göra vul i onödan... Jag är nog för lugn, jag förutsätter att allt kommer gå bra, ja när hjärtat börjar slå och moderkakan tar över. Tänker att det sköter kroppen fint. Ja jag är cool lugn förutom oron att jag drack, men alla säger till mig att det inte är farligt att dricka innan man vet så det har jag släppt nu. Kommer sova bättre i natt
    Jag tycker det är bra att du är lugn. Inget blir bättre av att stressa upp sig. Menade inte att du skulle avstå VUL heller men att det kanske är värt 1 vecka mer för att inte få höra att dem inte hittar något hjärtslag i onödan! Funderar själv kring att boka ett.
  • Plopps80
    Nania skrev 2013-04-01 17:10:57 följande:
    Jag tycker det är bra att du är lugn. Inget blir bättre av att stressa upp sig. Menade inte att du skulle avstå VUL heller men att det kanske är värt 1 vecka mer för att inte få höra att dem inte hittar något hjärtslag i onödan! Funderar själv kring att boka ett.
    Ja det förstod jag och jag håller med vill inte komma dit och dom inte ser något då om något blir man ju stressad. Jag tror ägget fäste för 13 dagar sedan idag efersom jag då hade kraftig molvärk, ett stick och en lätt blödning. Så om en 14 dagar kan man ju kanske boka Skall prata med kliniken imorn. Har bokat gyntid som är på måndag om en vecka tänkte kolla så allt stod rätt till där inne men det behövs inte nu skall avboka tiden.
  • Nania
    Plopps80 skrev 2013-04-01 17:14:51 följande:
    Ja det förstod jag och jag håller med vill inte komma dit och dom inte ser något då om något blir man ju stressad. Jag tror ägget fäste för 13 dagar sedan idag efersom jag då hade kraftig molvärk, ett stick och en lätt blödning. Så om en 14 dagar kan man ju kanske boka Skall prata med kliniken imorn. Har bokat gyntid som är på måndag om en vecka tänkte kolla så allt stod rätt till där inne men det behövs inte nu skall avboka tiden.
    Åh det påminner mig. 3 veckor kvar till första BMbesöket för mig idag ju :) 
  • Plopps80
    Nania skrev 2013-04-01 17:17:59 följande:
    Åh det påminner mig. 3 veckor kvar till första BMbesöket för mig idag ju :) 
    Gud vad roligt!!!! Allt är så kul nu! Detta är mitt andra barn men jag är nästan ännu mer spänd och glad denna gången än första!
  • emmali

Haha, man berikar sitt ordförråd väldigt här! Trådträff:) låter trevligt - men för min del vill jag gärna passera till lite säkrare veckor innan! Men därefter:)

• iloveyou

Håller med emmali vill gärna vänta tills några veckor efter 12 :)

Svar på tråden December bebis 2013