• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Irlais

Jag har också BF 4e :) enligt familjelivs beräkning i alla fall, vissa appar säger 5e... Jag har berättat för sambon men testet var ganska svagt så kommer också göra ett digitalt (med veckoindikator) nästa vecka för säkerhets skull, det blir väl lite verkligare för oss båda då :)

• Nania
    iloveyou skrev 2013-03-30 22:40:33 följande:
    Hejje va många som kommenterat redan! Haha jag har ingen möjlighet att läsa alla från min mobil skärm så hoppar in här ändå :) jag plussade imorse och har bf 4 dec! Var det ngn mer som har samma dag? :) jag bor i Göteborg och råkar ngn bo här kanske? När jag testade imorse så sätt jag och gapade i 25 minuter och kollade på testet ca 50 ggr.haha jag kommer faktiskt imorgon köpa en clearblue digital bara för att fatta det! Detta är vårt första barn och jag har oxå ett missfall bakom mig för 3 år sedan så går lite på nålar just nu och kan inte njuta riktigt! jag ska inte heller berätta ngt för min kille innan jag har digital testet...mest för att jag vill förstå det innan jag visar honom haha kramar
    Irlais skrev 2013-03-30 22:46:08 följande:
    Jag har också BF 4e :) enligt familjelivs beräkning i alla fall, vissa appar säger 5e... Jag har berättat för sambon men testet var ganska svagt så kommer också göra ett digitalt (med veckoindikator) nästa vecka för säkerhets skull, det blir väl lite verkligare för oss båda då :)

Välkommen och grattis! Jag fick gravid på ett digitalt med veckoindikator på ÄL+10 så det borde gå bra för er nu med :D
  • iloveyou

Irlais åh va kul! :) jag kommer köpa en om ett par timmar för just nu är jag ute på en ö utan ett apotek i sikte.haha jag är faktiskt lite nervös över att berätta det. Detta är nämligen vårt första försök men jag förklarade för honom att det vanliga är att det tar runt ett halvår upp till ett år att bli gravida. Nu kände det på två veckor. Men som sagt det känns bättre att visa ett digitalt test med veckoindikator än ett vanligt test med ett starkare och ett svagare streck :) så jag tror det hela kommer sjunka in i eftermiddag :D shit.... Vi kommer bli mammor... jag har längtat i över 5 år....

• iloveyou

Nania tack :) vet du hur Clear Blue digital funkar? Kommer den visa antal veckor sedan ägget befruktasts eller som alla andra graviditetskalendrar att den plussar på två veckor? 

• Nania
    iloveyou skrev 2013-03-31 10:27:10 följande:
    Nania tack :) vet du hur Clear Blue digital funkar? Kommer den visa antal veckor sedan ägget befruktasts eller som alla andra graviditetskalendrar att den plussar på två veckor? 
    Det visar antal veckor sedan befruktning. Vilket är det enda vettiga eftersom den omöjligt kan veta när du hade mens då tiden mens-ÄL är så himla olika och HCG som den mäter bland annat bara utsöndras efter man blivit gravid :)
  • MissKaos
    iloveyou skrev 2013-03-30 22:40:33 följande:
    Hejje va många som kommenterat redan! Haha jag har ingen möjlighet att läsa alla från min mobil skärm så hoppar in här ändå :) jag plussade imorse och har bf 4 dec! Var det ngn mer som har samma dag? :) jag bor i Göteborg och råkar ngn bo här kanske? När jag testade imorse så sätt jag och gapade i 25 minuter och kollade på testet ca 50 ggr.haha jag kommer faktiskt imorgon köpa en clearblue digital bara för att fatta det! Detta är vårt första barn och jag har oxå ett missfall bakom mig för 3 år sedan så går lite på nålar just nu och kan inte njuta riktigt! jag ska inte heller berätta ngt för min kille innan jag har digital testet...mest för att jag vill förstå det innan jag visar honom haha kramar

Jag med
    Min man fick ett dig test i ett påskägg i onsdags. Med ett sött babyset. Han fattade noll först. Men nu verkar det ha sjunkit in
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

TS -kanske en egen tråd för BF listan med länk i TS? Den kommer bli lång, och sen kommer alla justera efter hand med olika ultran gjorda.. Och så försvinner den bakåt man hittar den inte om ett tag. Kankse

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Hej! Jag fick ett fint plus på digitalt cb och har bf 8/12 enligt appen. Väntar mitt andra barn. Vill gärna vara med här. Mina symtom är ömma bröst diffust illamående, trött till tusen!

• Lindan85

Halloj ! Gravid 5 veckan och har nog alla symptom man kan ha förutom illa mående men har istället halsbränna från helvetet, så önskar nästan att jag mådde illa istället :-/ Har BF 2 Dec om det nu stämmer :)

• Plopps80

Hade en sån brakfylla förra helgen va. Spydde och blev helt väck och kräktes som förmodligen pga att jag var gravid utan att veta det... Tog en Diklofenak i förrgår. Det ska man inte ta när man är gravid. Visste ju inte detta då... Herregud undra hur detta ska gå :-O

Svar på tråden December bebis 2013