• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Berätta ja.. Jag vill vänta till efter KUB med att berätta för sonen. Om det går! Han vill ha småsyskon tror jag, igår gömde han sina nallar under sin tröjja. Sen kom dom ut och ammade. Söt...

Berättade för grannen idag för t tjag fick lite input om vårt närmst MVC och deras gynekolog. Kommer inte göra VUL där det är då ett som är säkert! Han hde betett sig skitilla mot henne och sagt att det var ett mf (hon var osäker på exakt när barnet blev till) när hon kom till en annan gyneokolg efter 14 dgr slog ett hjärta och hon var i v 9! TUR hon inte tog pillren meddetsamma... Ville även vete lite om hur det har funkt med dagis för stora tjejen etc. Verkar ju ltie märkligt att vilja ha en massa detaljer helt utn orsak så jag berättade, gör ju eg inte så mkt. Om det är ett mf så är det ju jobbigt att berätta såklart men samtidigt så har jag ju inte hållt mina två mf hemliga. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • tjej89

Alla verkar må illa? Är nu i vecka 6. Har inte mått illa alls! Är det ett dåligt tecken?

Själv kollar vi på en kombinationsvagn, sittvagn, liggvagn och babyskydd i ett. Gillade Brio Smile! Har ni förslag?

• Nania
    tjej89 skrev 2013-04-01 20:08:21 följande:
    Alla verkar må illa? Är nu i vecka 6. Har inte mått illa alls! Är det ett dåligt tecken?

Själv kollar vi på en kombinationsvagn, sittvagn, liggvagn och babyskydd i ett. Gillade Brio Smile! Har ni förslag?
    Ända illamåendet för mig såhär långt är när jag inte äter, det riktiga brukar komma inom 2 veckor för mig. Men nej det behöver inte betyda någonting om man inte mår illa. Njut av att slippa istället.

Smile var det enda nya som jag tittat på i princip. Uteslutet för vår del då den inte har vinterhjul och är för liten för våra långa barn! Vill ha en vagn som funkar även efter 1,5-2 år även om vi inte använder vagn så ofta då. 
  • Nania

Nån annan som önskar ett visst kön? Jag har en av varje sedan innan. Men av någon anledning vill jag väldigt gärna ha en tös nu. Så det lär väl bli en påg :P Roligt dock eftersom jag inte brytt mig så supermycket dem andra gångerna.

• MissKaos

Nej det är bara olika. Var glad om du slipper må illa!

JAg är oroad, mår mindre illa idag än innan. Har lite ilningar/känner ngt i framfogen. Mitt första mf startade medlite känningar där *brr* Ber till all högre makter att detta är växvärk. Känns inte alls rättvist om detta är ett tredje mf. Kommer nog inte sova gott inatt alls..

Alla märken har nog kombivagnar. Vår teutonia är en kombivagn. googla lite på säkerheten det är bra! Vissa vagnar brister där. Sen händer det ju så mkt det är som med bilar, mkt har nog ändrat sig sedan min stora vr liten. Han är ju redan 4. Jo; kolla inte bra vgn utan äve bärsjal! Tricot sjalar är perfekt i börjn Tricot slen har jag, gillar den mkt. Sen har jag en Hopediez och en lånad kortsjal samt en MaiTai. Sjal är egentligen smidigare än vagn om man vänjer sig vid det -tycker jag!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Nania skrev 2013-04-01 20:21:33 följande:
    Nån annan som önskar ett visst kön? Jag har en av varje sedan innan. Men av någon anledning vill jag väldigt gärna ha en tös nu. Så det lär väl bli en påg :P Roligt dock eftersom jag inte brytt mig så supermycket dem andra gångerna.

Har en pojk, så det klart det vore kul med en tjej! Jag kommer inte hinna få mer än två barn. Visst blir jg glad för en kille till men en av varje är ju såklart roligt! (och rosa...)
  • verkar
    Alla verkar må illa? Är nu i vecka 6. Har inte mått illa alls! Är det ett dåligt tecken? Själv kollar vi på en kombinationsvagn, sittvagn, liggvagn och babyskydd i ett. Gillade Brio Smile! Har ni förslag?

Alla verkar må illa? Är nu i vecka 6. Har inte mått illa alls! Är det ett dåligt tecken? Själv kollar vi på en kombinationsvagn, sittvagn, liggvagn och babyskydd i ett. Gillade Brio Smile! Har ni förslag?

Nej alla mår inte illa, inte jag än. Ta i trä. Jag har haft hyperemesis med alla tre tjejerna så jag går och väntar nu. Är glad för varje dag jag slipper mår illa för det blir så extremt. Men de säger att det är mindre chans att man får missfall om man har det.
  • Plopps80

Jag vill så gärna ha en son. Har en dotter och det vore så kul med en av varje. Han ska heta Freddie ett namn jag älskar!!!
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-04-01 20:22:16 följande:

JAg är oroad, mår mindre illa idag än innan. Har lite ilningar/känner ngt i framfogen. Mitt första mf startade medlite känningar där *brr* Ber till all högre makter att detta är växvärk. Känns inte alls rättvist om detta är ett tredje mf. Kommer nog inte sova gott inatt alls..

Alla märken har nog kombivagnar. Vår teutonia är en kombivagn. googla lite på säkerheten det är bra! Vissa vagnar brister där. Sen händer det ju så mkt det är som med bilar, mkt har nog ändrat sig sedan min stora vr liten. Han är ju redan 4. Jo; kolla inte bra vgn utan äve bärsjal! Tricot sjalar är perfekt i börjn Tricot slen har jag, gillar den mkt. Sen har jag en Hopediez och en lånad kortsjal samt en MaiTai. Sjal är egentligen smidigare än vagn om man vänjer sig vid det -tycker jag!
    Och jag är en sån som inte alls fixar sjal. Dock blir det nog ErgoBaby om något för oss denna gången istället för babybjörn. 
  • Nania

Jag har varit illamående från ca 6+0 med båda mina fram till dagen för födsel. Tappat vikt båda graviditeterna. Kräks 10-15ggr per dag utan medicin. 2-3 med medicin. Och då har jag både flicka och pojke och dem har olika pappor så inte mycket hopp för att slippa det denna gången heller :( Vet dock att min mamma var bättre med 3an i alla fall och helt utan med 4an. 

Att vilja ha en av varje efter två är väl ganska normalt med :) Flicka blir lätt med namn här med. Pojke är svårare.

MissKaos skrev 2013-04-01 20:22:16 följande:

Håller alla tummar jag har för dig att allt är som det ska!  *krama om*

Svar på tråden December bebis 2013