• moruri

December bebis 2013

Ja, också tänkt på att det verkar vara många som har blivit gynundersökta. Varför har ni blivit det? Pga problem eller att ni själva velat det? Aldrig blivit det inte med sonen heller..

Angående vikten: är väldigt överviktig redan innan graviditeten så de önskade att jag skulle öka 0kg och Max 6kg. Har nu gått upp 12 kg och 6kg bara de senaste två veckorna. Bm verkade orolig och ringde efter mitt besök och sa att jag kommer få ett till ultraljud för att se så inte bebisen är gigantisk :( . Den beräknades växa under 3500g vid tul i vecka 32 och hon tycker inte han verkar stor när hon klämmer på magen men ville att jag skulle göra ett till ultraljud iaf. Känns tråkigt att vara ett "riskfall" men blir väl bara trevligt att få se honom igen. Får väl se om jag ens hinner få en tid innan han kommer ut. 16 dagar till bf idag.

• moruri

Ferdinand har låtit mig sitta och sy klart Douglas påslakan på förmiddagen. :) nu har jag varit en kräkmaskin och måste se till att få i mig en tidig lunch innan jag fortsätter hulka. Fick tid för ultraljud klockan 14.00 idag, lite nervös men hoppas och tror att Douglas är samma size som Ferdinand var dvs ca 3300g. uppdaterar efter! 15 dagar till bf nu, galet!! Mamma ska köra ner 6 timmar och ta hand om Ferdinand, börjar bli nervös på riktigt nu att hon inte kommer hinna, har bett henne packa en liten väska att ställa ner i bilen så hon kan sätta foten på gasen när allt drar igång!

• moruri

Miss k: nja inte direkt, Ferdinand är så extremt mammig och pappig för tillfället så jag känner mig inte så trygg i att någon annan har honom förutom mamma. Har en syster som bor nära men inte frågat henne än, hon jobbar ju och så vet inte om hon skulle kunna komma ifrån. Ska nog fråga henne imorgon ändå.. Annars får pappsen stanna hemma och jag föda själv... :/ sist fick jag värkar på en onsdag förmiddag och så tittade Ferdinand ut torsdag vid 06:13. Så där hade man ju en massa marginal, men man vet ju som sagt aldrig när och hur allt startar....

• moruri

FL kan seriöst suga min obefintliga kuk!! Så trött på att behöva skriva om alla inlägg hela tiden för de raderas när jag försöker skicka dom :@.

Ul gjort. Han låg på +10% och uppskattades nu väga ca 3800g vid bf. Alltså helt normalstor. Hon sa dock att det är +-10% så han kunde lika gärna väga 3500g som de sa vid tul (hoppas på de). Nu vill jag att han kommer ut ännu mer, såg ett par söta runda kinder

• moruri

Riktigt avundsjuk plopps!! :)
    Igår tror jag att slemproppen lossna lite.. Hoppas på de! Känt lite molvärk i svanken. Så hoppas det inte är långt kvar nu. Ska ta mig ut på en lång loppisrunda med min syster idag, kanske de sätter igång något ;)

• moruri

Härligt plopps! Stort grattis!!

Själv nös jag så jag kissa på mig på Ica :( inget någon såg men minst sagt obehagligt.
    Förutom de så har jag äntligen kommit ihåg att köpa hallonbladste! Så tänkte överkonsumera det de närmsta dagarna.

• moruri

Så klart har jag och lillen dragit på oss förkylningar! Skit också, jag som ville föda nu. Helt slut i lungorna, täppt och ont i halsen med massa slem som varken kommer upp eller ner. Hoppas det går över fort, ska göra superdunder kurer här hemma.

Trodde nästan det var på gång inatt, hela punanin ilade och hade massa förvärkar men det la sig.

• moruri

Apsvårt för mig att lägga min 10 månaders... :( han har blivit van att vaggas till söms av sin far men jäkligt svårt för mig med badbollen i vägen. Han har sparkat så jäkla hårt på den nu på morgonen att jag börja böla. Attack både från in och utsida. Han får helt enkelt hoppa sin morgonsömn idag om han vägrar somna liggandes... Känner mig helt slut i kropp och själ idag och förkylningen är hemsk. Vill verkligen inte föda nu.

• moruri

Vad jag har förstått får man föda precis vart i Sverige man vill oavsett vart man bor. Enda gången de kan neka är om det inte finns plats och då skickar de er till närmaste sjukhus.

• moruri

Vad jag har förstått får man föda precis vart i Sverige man vill oavsett vart man bor. Enda gången de kan neka är om det inte finns plats och då skickar de er till närmaste sjukhus.

Svar på tråden December bebis 2013