• moruri

December bebis 2013

Svenska barn (från 6 månader ca) ska ha minst 2-3 mål (av 5) antingen köpegröt eller köpevälling om dagen, haha, detta enligt min bvc's föräldrautbildning. Haha! :D som ni förstått innan är min tillit till Bvc inte särskillt stor :p

Antydan va då mest kust för järnet. Haha, finns så mycket mat med järn i. Skrattretande, hihi!

• moruri

Ända jag tänker om syskon är att jag ska göra allt i min makt för att Inte skaffa ett till nu! Haha! Nej då men min kropp behöver få vila efter 18 månader av graviditet.

Men absolut ska vi skaffa fler syskon till pojkarna men inte förrän om minimum 3 år! :)

Är ni sugna på en till liten nu? :)

• moruri

Förstaförsökaren:
    Precis, mitt tempel behöver få vila lite :p kan vara mina extremt täta graviditeter som gav mig problem med sköldkörteln. Är ju minst sagt en belastning. :)
    Vi har kört med kondom, jag är rätt nöjd med det då jag haft olika preventivmedel sedan jag var 14. Känns skönt att vara hormonfri. Men karln där hemma börjar klaga. :p. Vet bara inte vad för något jag ska köra på, kanske spriral.... Hmm

• moruri

Misskaos: haha jag ser det som min rätt som föräldraledig att få gå runt i mjukisar med fläckar på tröjan ;) haha!
    Nej men seriöst. Börjar känna mig som en 20-barns mamma, måste styra upp mig själv och garderoben till sommaren. Så man kan strosa runt med fint hår och långklänning i sommar!

• moruri

Hur ofta går ni till Bvc nu? Sist vi var där va 28 feb. Hade tid förra veckan de ställde in pga sjukdom. Men känns ju som evigheter sen sist. Inte för jag tror han inte växer som han ska men skulle ju vara kul att veta vart han ligger på kurvorna nu.

• moruri

Meh! Varför får vi gå så sällan då? :(
    Ska nog ta tag i att byta till någon annan Bvc som ligger närmre hemmet..

2 månader sen sist ju!

• moruri

Tiden rullar på och Douglas har verkligen tagit sin naturliga plats i familjen! Solen är kommen och jag känner mig riktigt säker i rollen som tvåbarnsmamma. Sista två veckorna har varit fylld med massa grillning med olika vänner, häng i solen, massa lek i parker. Kan inte annat säga än att jag just nu är jäkligt nöjd med tillvaron! :)

Min mamma är på besök och ska vara barnvakt ikväll då jag och sambon ska gå ut med några vänner. Pojkarna sover bra nu så är inte så orolig. Ska bli så kul att få gå ut och dansa med karln!

• moruri

Usch plopps! Hoppas du blir lite stabilare snart så du får vara hemma iaf!

Ja.. Tråden är rätt död. Vet dock knappt vad jag har att tillföra... Finns inte så mycket att säga om Douglas just nu. Han är coolaste killen i stan.

Svar på tråden December bebis 2013