• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Smulan91 skrev 2013-08-05 18:44:26 följande:
    Jag jobbar på Ica, en liten Ica med lite personal vilket gör att jag är själv en stor del av tiden med alla lyft.
    Och vissa lådor med kött jag lyfter väger ju minst 25-30kg.
    Jobbar även i charken och en Parma skicka där kan väga 6kg och den får jag lyfta upp i en maskin och skiva.

Okej, ja känns bättre att liksom prata öppet om det så man har "ryggen fri"

Aha .. Två veckor innan bf så måste man ta ut föräldraledighet alltså? Det va mer än vad jag visste :D tack!

Ja om man inte väljer att jobba..
    Sök i godtid. Deras handläggning är inte supersnabb.
    Du tar  ju inte ut 5 dgr i veckan om du inte måste... JAg tog ut få dagar i början då går det in te åt ås mkt pengar.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Smulan91 skrev 2013-08-05 19:19:58 följande:
    Ja, jag har inte ens fått mitt moderskapsintyg än? Är i v.20. Är det panik?

Nej.
    Du skickar in altihop ihop i samma kuvert.
    Räkna med handläggning på 30-60dgr. Beror ju på from när du begär omflyttning med.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Smulan91 skrev 2013-08-05 19:44:39 följande:
    Ja, ska jag inte prata med min chef snart då?
    JAg hade gjort det vid första tillfälle. Typ imorgon. Det finns ju inget att vänta på, och lika bra han får veta+ att du får ett datum där du ahr sagt till, det ska ju stå i intyget. Öppen komunikation brukar man ju tjäna på.
  • MissKaos

Varsegod! Lycka till.

KAtastrofhungrig idag. Vikten går stadigt rakt upp.. Huu..

• Stinakri83

Har ni bestämt eller klurat på några namn en, Mina barn heter Gabriel Gassan Gorgis Benjamin GassanGorgis Sebastian Gassan Gorgis Och nu funderar vi på vad nästa kille ska hetta, Maximilian Vad tycker ni? Kommer liksom inte på några långa killnamn! Så HJÄLP

• Kiira

Hej på er i sommar värmen! var och gjorde rutin ultra förra veckan och blev fram flyttad från den 27 december till 13.. får inte alls ihop de me när gubben o ja hade roligt =/ men kul på ett sätt att man gått längre än man trodde.
    Har ännu väldigt dåligt med aptit. har varit bortrest och blivit bjuden på mat och då har ja kunnat äta.. men hemma går inte. varför e de sååå trokigt?!

Svar på tråden December bebis 2013