• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Äntligengravid

Åh jag vill oxå åka till Ullared. Var där förra hösten och köpte massor av julklappar. Men har långt dit och tror inte jag fixar att sitta så länge på bussen den här hösten tyvärr Tror det tog 7-8 timmar när vi åkte då

• moruri

Toklänge sedan jag va här nu, så försöker läsa ikapp!
    Var på RUL i måndags och det blir en till liten gosse! :D
    Att jag skulle få två söner 2013, vem hade någonsin kunnat ana? Ska bli underbart att se dem växa upp och jag kan lukta trubbel, dubbeltrubbel! :D Ska bli se kul att se vad för hyss de kommer hitta på tillsammans.

Annars har jag varit typ död den senaste månaden, har tydligen fått problem med sköldkörteln (går i familjen), producerar för lite hormoner så har varit helt seg, slö och hängig. Men med mediciner nu börjar jag få lite mer energi tillbaka. Och järnet var tooooklågt, så fått knapra massa järntabletter, men så rädd att äta niferex och för mycket av det då jag under förra graviditeten blev total förstoppad av det och kunde inte göra nummer två på en vecka :( usch, jobbigaste känslan jag varit med om! 

• corky

Vi åker till Ullared första helgen i september, då vi hade tänkt å handla det mesta. Problemet är att jag gick lös efter RUL och inser nu att jag nästan köpt allt jag behöver!

• MissKaos
    Tuttiluttan skrev 2013-08-03 21:35:46 följande:
    Åker till Ullared nästa helg! Här ska det shoppas en otroligt massa baby prylar

..och läggas upp bilder och priser på allt i tråden

Lycka till! SÅ sugen att åka nuuuuu
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan
    MissKaos skrev 2013-08-03 22:26:34 följande:
    ..och läggas upp bilder och priser på allt i tråden

Lycka till! SÅ sugen att åka nuuuuu

Haha, jo ska väl kunna knåpa ihop ngt

Är första barnet så vi måste ju handla exakt ALLT!! Jag är så shopping sugen nu så jag vet knappt vart jag ska ta vägen
  • mamma till oliver

Jag åker till Ullared 25 okt - 26okt .. Kommer handla babygym och sängkläder till lillan :) o hoppas hitta massa annat också :) hoppas hitta mycket till mina större barn också ..

• MissKaos

Åh! Vilka veckodagar är det mamma till? Jag åker en vardag men kommer ju vara hemma... så fika på röda fikat är möjligt om det är en vardag.. evt följer min mamma med.

Smulan åker du helg el vardag?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Smulan91

Min sambo är bara ledig helger så det får nog bli en helg . Annars är ju vardag skönast! Minst folk!

Svar på tråden December bebis 2013