• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Miss kaos. När var dessa bilder utlagda på bloggen. Jag var där två gånger samma vecka (har sommarstugan nära) och det var för exakt två veckor sedan. Då hade dom ingenting av de underbara kläder och prylar som du lagt ut här. Bra att det fanns amninskuddar. Kanske kom i en rejäl svacka för det var såååå dåligt utbud. Många som har klagat på Instagram om hur dåligt sortiment dom hade nu men det kanske bättrar sig. Ska dit i höst igen och då hoppas jag dom har ryckt upp sig!!!!

• siolina

Är det någon annan än jag som har problem med gaser emellanåt? Jag har haft ont i magen hela igår kväll och i natt, och det har fortfarande inte riktigt gått över. Känns som att jag skulle behöva fisa ordentligt, men det går inte. Inte att bajsa heller. Skitjobbigt rent ut sagt, hehe. Tycker det är lite obehagligt med magont med tanke på bebisen och även om jag känner skillnad på värken kan jag inte låta bli att oroa mig för att det ska vara bebisen som inte mår bra typ. Någon som har haft samma problem, eller som har några lösningar? Har ett pulver eller vad man ska kalla det som ska hjälpa magen att hålla sig i trim, ska testa det ett par dagar. Kanske är bra för mina hemorojder också... Vad sexig jag känner mig i dessa tider! Den buffar på dagligen nu. Inte speciellt vilt, bara en dag var den igång mest hela dagen, och min sambo har fått känna några gånger men inte varje dag än. Men det utgår jag från är normalt, så pass tidigt (22 fulla veckor) med moderkakan i framvägg.

• mammatilltvå85
    Eyeonly skrev 2013-08-04 23:01:34 följande:
    Bärsjal eller babybjörn ?? :)

Jag använder sjal men inte maken...så det blir eventuellt att köpa en babybjörn till honom...men väntar med det tills vi ser om det finns något behov av det....
  • Pepsi08
    Babybjörn! Och när de är lite större Ergobaby. Har nog provat det mesta (haft en kolikbebis som ville bäras hela tidigen) och det här med sjal tyckte jag bara var obehagligt och otryggt - det gäller ju att knyta rätt! Babybjörns bärselar i mesch (eller vad det nu heter...) som andas tycker jag mkt om och som sagt även Ergobaby fast när barnen blir lite större. Ingen jag känner/har träffat har gillat bärsjalar, men man läser ju en del om folk som gillar dem - så man får väl prova sig fram :)
    Mamma till Josefina 100531 & Madeleine 110417
  • Repan

Sjal eller mei tai tänker vi köra på :) snyggare o ergonomiskt! :) mei tai verkar vara det bästa av båda världar.

• MissKaos

I bb får barnet oergonomisk position och hänger i skrevet. Kan inte tänka mig att bära så. Belastningen på barnets rygg är helt felaktig. Men msn väljer olika. Kommer köpa rn beco med babyinsatts. Har en tricotsjal som åker med till bb.

Knytlektion kan man få om msn bor i gbg

Det är inte särskilt svårt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Parksandrec
    Repan skrev 2013-08-05 11:16:36 följande:
    Sjal eller mei tai tänker vi köra på :) snyggare o ergonomiskt! :) mei tai verkar vara det bästa av båda världar.

Kollade upp mei tai nu när du skrev om det och det lutar åt ett köp. har du tips på var jag kan beställa ifrån? Hittade några olika på nätet, men tips är ju alltid bra :)

Fick idag min första kommentar från en "främling" när städerskan på¨jobbet gratulerade till magen. Kändes skojigt. jag brukar inte gå omkring i tighta linnen på jobbet, men det är så sjukt varmt här att jag fick ta av skjortan jag hade över :)

Jag har även letat efter profylaxkurser i gbg eller helst lite norr om gbg. verkar vara en djungel. hade hoppats på att få info av BM, får fråga om det när jag ska dit den 21e

ps. dör i värmen. svetts på ställen jag verkligen inte brukar svettas så mycket på... :P
    Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.
  • Plopps80

I dag har jag en liten svacka. Är givetvis överlycklig över att vara gravid och att vi ska få en till men verkligheten har kommit i kapp. Jösses vad har jag gett mig in på. De första åren är bu väldigt tuffa med extremt lite sömn och ständig passning. Och alla sjukdomar barnet får när det börjar på dagis. Tänk om jag inte klarar skriknätter och att underhålla min dotter på dagarna. Hur ska jag klara denna Sömnbrist igen. Jag har valt att ha 5,5 år mellan mina barn just eftersom de första åren bestod av extremt lite sömn. Förkylningsastma, krupp och andra sjukdomar som avlöste varandra. Dottern vaknade 04-05 varje morgon tills hon var 4 år. Jag är ingen morgonmänniska och har lidit av dessa tidiga mornar. Lär få ett barn till som är morgonpigg. Hoppas jag ska tycka det är lättare denna gången och att omställningen inte är lika enorm och chockerande. Ursäkta men var tvungen att häva ur mig lite tankar. Hur känner ni andra?

• mamma till oliver

Plopps: känner så igen mig i det du skriver , Gud ibland tänker jag att Gud vad har jag gett mig in på .. Samtidigt jätte glad o lycklig men Gud ska man börja om igen ! Mina är 8 och 6 år o allt är så enkelt nu o nu ska man börja om hela faderullan.. Är nog vanligt o normalt o känna så emellanåt .. Men samtidigt såklart är jag super glad o lycklig o få en liten till o börja om :) o nu är mina så stor så behöver ju inte passa på samma sätt :) det går i vågor .. Vill inte att nån ska misstolka att vi inte vill ha denna underbara varelse ❤ för det vill vi såklart !!! Tänk 3 barns mamma ❤❤och oliver o Maya ska bli stora syskon :)

Svar på tråden December bebis 2013