December bebis 2013
Ja, jag känner lite så ocå. Å andra sidan så är det min första så jag lär mig en massa nytt nu :)
Ja, jag känner lite så ocå. Å andra sidan så är det min första så jag lär mig en massa nytt nu :)
Har nog inte hunnit avsluta någon middag helt sen lillan kom till världen. Har gått ner 14 av 22 kilo på 17 dagar. Ska börja med promenader å nyttigare mat på måndag. Ska ner de resterande 8 kg plus sedan ca 8-9kg till sen är jag nöjd! :)
Banta har jag absolut inte tänkt göra utan nu är det mer att så fort jag ska äta så verkar det nästan som att lillan känner av det å vill genast upp i famnen. Blir stress ätande vilket resulterar i minskad aptit. :S
Hur länge går det mellan amningarna för er? Jag ammar min sessa var tredje timma även på natten. Vi försöker lägg henne 20 men hon vill äta då till kanske 21 sen är det som mest tre timmar mellan varje måltid. Har nog aldrig låtit det gå mer än 3.5 timmar. Vet någon hur hur många timmar Max man kan vänta OM barnet själv inte visar tecken på hunger?
Ok tack för era svar! :) är ju ny inom detta så man är osäker på mkt känns det som. Men man lär sig väl :)
Hjälp mig tjejer - kan jag ha sett i syne. Satt å myste med lillan i famnen å smekte henne på kinden å log mot na. Å då från ingenstans avfyrade hon världens leende.. Kan det stämma?! Hon är 3 v på tisdag å är född 2v efter BF. Eller inbillar jag mig?!
Jag tar vilket leende som helst :) jag började ju givetvist böla för hon var så fin!! Åhh dessa hormoner alltså ;)
Plopps80- va mysigt att ni fick lite egentid! Både för henne och för dej!!
Ahh blir tokig - varför började jag med amningsnapp(?) lillan vägrar att ta bröstet utan napp.. Kan man ändå amma vidare med napp?! Alla är så negativa till nappen så därför undrar jag.
Ja, alltså lillan får i sig mkt mjölk å växer men som du säger så misstänker jag att hon inte tömmer brösten helt.