Inlägg från: Förstaförsökaren26 |Visa alla inlägg
  • Förstaförsökaren26

December bebis 2013

Hej på er! Hoppas att ni å era små mår bra! Här hemma har vi börjat tänka lite smått på syskon. Vår plan har hela tiden varit att vänta tills Elise är ca 3.5-4 år men har på senaste tiden känt att jag vill ha tidigare. Men så till min fråga å den gäller FP. Jag är hemma nu fram till maj, då börjar jag jobba 100% å Es pappa är hemma till aug med henne å då börjar hon förskola å jag går ner i tid till 80% nu till min fråga. För å kunna få föräldrapenning på min 100% tjänst när måste man då få syskonet? Måste man h jobbat 1 år på 100% för att det ska gälla? Min tanke har varit att jobba 80% fram till aug 2016 å då gå upp till 100%. Låt säga att jag då skulle bli gravid sommar 2016 å bebisen föds våren 17 beräknas min FP då på 80% trots att jag har jobbat 100 då sen aug? Oj blev ett långt å invecklat inlägg ser jag ??? tacksam för alla svar jag kan få!

• Förstaförsökaren26

Längre än vanligt men har inte direkt jätte ont. Var jätte rädd innan mensen kom då jag fick göra kejsarsnitt,inbillade mig att det skulle göra super ont. Känner av men gör inte jätte ont. Däremot så känner jag av min ägglossning nu något så enormt.

• Förstaförsökaren26

Hallå! Nu fyller snart våra godingar 1 år ???? jisses så fort detta år har gått! Är det några som planerar eller har syskon på gång redan? ????

• Förstaförsökaren26

Min mens blev regelbunden direkt. Vi skyddar oss inte heller. Vill hålla kroppen "fri" ett tag. Vi planerar att börja försöka få ett syskon nästa sommar, tar det då så blir det 2.5 år emellan å det passar oss perfekt :) åh, vilken rolig present! ????????

• Förstaförsökaren26

Åh stort grattis till alla plus!! Är så sugen på ett syskon oxå men det får vänta! Tänk att våra små redan är 1 år. Tiden har verkligen gått ultra fort! Här har vi motsatt problem ä, barnet är ej mammig men jag har såååå svårt att släppa henne. Eller jag kan lämna henne någon timme å gå på bio osv men just att behöva lämna henne hemma å vara borta från henne i 8 timmar, hur ska det gå?! Vill inte vara borta från henne!

• Förstaförsökaren26

Hallå alla! Det var ett tag sen någon skrev i tråden! Hur mår alla å era juveler? Har vi fler syskon på gång i tråden kanske? Några som börjat på förskola?

• Förstaförsökaren26

Corky - när vill ni ha plats? Vi vet inget än heller trots att jag har ringt å tjatat! Börjar jobba nu på måndag oxå efter att ha varit hemma sen okt 13. Så pappan i huset får vara hemma med våran skatt! Har sådan ångest, kommer längta ihjäl mig efter min goding!!

• Förstaförsökaren26

Vi fick hem erbjudande idag gällande förskoleplats! Fick verkligen inte vårt förstahandsval men får tänka positivt att vi har fått erbjudande å sedan hoppas på det bästa!

• Förstaförsökaren26

Åh jisses vi plussade tidigare ikväll! Är helt i chock! Vi sa för två veckor sen att vi börjar nu vid denna ägglossning å poff det tog sig! Om allt går som det ska så får vi ett till mirakel runt 16-19/1-16 :)

• Förstaförsökaren26

Hallå alla! Hur mår ni?! Har det blivit några fler syskon? Själv så har jag en vecka kvar till BF men tror nog att jag går över som med storasyster ca 2 veckor. :) tänk att våra små redan är 2år.

Svar på tråden December bebis 2013