Inlägg från: Tuttiluttan |Visa alla inlägg
  • Tuttiluttan

December bebis 2013

Jag skrev ett inlägg här igår, där jag skrev av mig lite om min rädsla jag va med om i helgen..

Inte för att vara så grinig, men det verkar som om ni bara svara o stöttar varandra här ni som varit med i tråden från första början?

Kanske bara jag som känner så, men oftast när jag skriver inlägg här så skriver jag i tomma luften, mycket sällan ngn svarar mig...

Lite trist när tråden är en tråd för oss som söker stöd, råd, vill prata av sig och dela med sig av just sin lilla december bebis!

• Tuttiluttan
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-04 09:10:51 följande:

Jag förstår att du va rädd efter att inte känt något på 3 dagar. Det är nog alla blivande mammors slräck! Tur att liten börja röra på sig igen ? hur mår du annars? Vilket datum är du beräknad till? Förstår även känslan att inte få något gehör på det man skrivit här. Det är mest några få som besvarar varandras inlägg. Kram på dig vännen ?

BF 19 DECEMBER ???
    De är väldigt skönt att hon rör sig normalt igen, de va hemskt..

Jag visste inte vart jag skulle ringa under helgen, så tanken va att ringa min bm på måndagen. Nu behövdes ju inte de då hon kom igång ordentligt igen på söndagskvällen!

Jag ska fråga min bm nästa vecka när jag ska dit om hon har ngt tips till mig som mamma vad jag kan göra för att få igång liten om hon är så stilla igen!

Jag har BF 19/12-13 så är i v25.

Jag mår annars väldigt bra, när man läst vad andra skrivit så känns de som om jag mår oförskämt bra

Sover bra om nätterna ( är uppe engång för o kissa )

Har inte ont nånstans, kanske om jag stått eller gått för mycket så kan jag känna nått litet i fogarna men ytterst lite.

Hur mår ni? Bebis o du?

Kram ?
  • Tuttiluttan
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-04 09:10:51 följande:

Jag förstår att du va rädd efter att inte känt något på 3 dagar. Det är nog alla blivande mammors slräck! Tur att liten börja röra på sig igen ? hur mår du annars? Vilket datum är du beräknad till? Förstår även känslan att inte få något gehör på det man skrivit här. Det är mest några få som besvarar varandras inlägg. Kram på dig vännen ?

BF 19 DECEMBER ???
    De är väldigt skönt att hon rör sig normalt igen, de va hemskt..

Jag visste inte vart jag skulle ringa under helgen, så tanken va att ringa min bm på måndagen. Nu behövdes ju inte de då hon kom igång ordentligt igen på söndagskvällen!

Jag ska fråga min bm nästa vecka när jag ska dit om hon har ngt tips till mig som mamma vad jag kan göra för att få igång liten om hon är så stilla igen!

Jag har BF 19/12-13 så är i v25.

Jag mår annars väldigt bra, när man läst vad andra skrivit så känns de som om jag mår oförskämt bra

Sover bra om nätterna ( är uppe engång för o kissa )

Har inte ont nånstans, kanske om jag stått eller gått för mycket så kan jag känna nått litet i fogarna men ytterst lite.

Hur mår ni? Bebis o du?

Kram ?
  • Tuttiluttan

Går i funderingar på hur jag ska göra med GP? Mår jag fortsatt bra vill jag nog inte

Gå hemma 60 dagar innan, men jag vet ju inte nu hur jag kommer må ju närmre man kommer? Jag jobbar som personlig assistent åt en rullstols bunden yngre man..

Kan man få beviljat 60 dagar o sen välja att man inte vill gå så tidigt? Eller måste man gå 60 dagar innan om de blir beviljat?

De är första barnet så jag har aldrig innan gjort detta..

• Tuttiluttan

Det va absolut inte meningen att någon skulle få dåligt samvete av de jag skrev!

De va bara så att när jag i början kom in här, så va de så många som prata, diskutera och allt va jätte trevligt!

Men med tiden har många fallit bort och jag tror inte dom fallit bort för dom lämnat tråden, utan jag tror många finns kvar där ute o läser men inte riktigt känner sig hemma hörande då man tråkigt nog får en dålig respons.

Varför de blivit så har jag inte en susning om, men nu har vi knappt 3,5mån kvar tills alla våra bebisar är här!

Sätt igång o skriv nu, vi ska ju längta tillsammans, stötta varandra, ge råd, "spy" galla på saker, ja you name it

Kram på er!

• Tuttiluttan
    Mirella85 skrev 2013-09-04 12:48:48 följande:

Dom två sista månaderna brukar bli tuffa. du ska inte flyta tungt och du kommer knappt kunna ta av dig skorna själv. för magen kommer ivägen. fast du inte blir så stor om magen så blir det annorlunda i slutet.

men förstår din känsla. själv gick jag förra gången hemma innan. Första månaden var jag lite rastlösa men en sista var super skönt att gå hemma.

Som du vet jobbar jag som väktare smile1.gif .

Jag gick på vatten gympa förra gången och har anmält mig denna gången med.

Men svar på din fråga kan du nog bara få från fk.

men när du söker behöver du som sagt inte söka heltid utan kan söka så du jobbar halva tiden bara. Eller från ett annat datum.

det finna många som jobbar så gott dom kan men det kan bli väldigt påfrestande för kroppen. själv fick jag problem med sömnen. Vilket är rätt vanligt i slutet med.

Har värdenst underbaraste son
    " Som du vet jobbar jag som väktare" ?

Nu blev jag lite fundersam, har du sagt de tidigare eller är du den Mirella jag tror att du är?

Jag jobba själv som väktare innan, sluta dock pga av arbetstiderna, jobba endast natt. Då mannen o jag har haft de svårt att bli gravida så fick vi genomgå IVF. Efter misslyckade försök sa läkaren att de kunde vara till vår stora fördel om jag byta jobb till att jobba dag, så min kropp levde i rätt dygnsrytm!

Ohh vips, så vart vi gravida

Jag funderar på att göra en kompromiss, så kanske att jag går hemma ca 40 dagar innan BF ist för 60...

Sen att fylla i alla dessa papper från fsk? Hjälp!!! Att beskriva min arbetsdag är inte lätt, är snart uppe i 2 sidor.. Ska de verkligen behövas?
  • Tuttiluttan
    Prins Williams Mamma skrev 2013-09-04 12:27:56 följande:

En nyfiken fråga hur många av er har kollat könet på eran bebis?

Williiam 110428 lilla bebisen bf 131208
    Väntar en tös BF 19/12-13
  • Tuttiluttan
    Mirella85 skrev 2013-09-04 20:52:24 följande:

Okej.. ja träffa en gravid som skulle ha nu i okt och hon fick två men hon var inte överviktig. men kanske va hon redan lovad två innan dom bestämde sig till ge ett bara. el så beror det på hos vem man går i Malmö.

Tycker det är tråkigt dom har tagit bort det andra.

Jag vet oxå en som föder i okt som fick 2 ( kanske samma ) hon blev inskriven i maj tror jag de va! Jag blev inskriven i juni och då vart de borttaget!

Vi har bokat ett 3D på Emmaklinken i Malmö, vi kunde inte låta bli

Jag är överviktigt men har inte fått ngt extra för de.
  • Tuttiluttan
    Mirella85 skrev 2013-09-04 18:08:13 följande:

Jag får gratulera till graviditeten. Ja det är den Mirella du tänker på från lantan smile1.gif .

Jag har gått över till jobba dag sen jag återgick tillbaka till jobbet efter mammaledighet med Alvin. Det är långa dagar men så skönt nu när man ha familj äta middag ihop om kvällarna.

Fk är väldigt hårda så ju mer du beskriver så oftast lättast få det beviljat. ett råd överdriv lite smile1.gif och be gärna din arbetsgivare skriva ett intyg med.

Jag sökte fel första gången och fick det inte beviljat för jag sökte för hot o våld. men det ordna sig sen när jag överklaga och fick veta att min arbetsgivare var tvungen avskriva mig från jobbet när det gäller hot o våld.

Du har som sagt också rätt att ta ut föräldrarledig 60 innan med så om du skulle ångra dig så kan du välja att ta du det dagar istället. om du känner att det börja bli tungt.

Tackar så mycket! De är skam den som ger sig

Grattis själv, du får hälsa grattis till karren

Haha, vilka minnen jag fick nu från lantan

De är snart 10år sen jag sluta där nu!

Ganska komiskt, för när jag börja som väktare så jobba jag stationärt på Lantan, va nattvakten :D haha, ja vad är oddsen på de?

Sen under mina år som väktare så jobba jag i er kommun, träffa på din man nångång.. Tror de va när de va snökaos o han ploga runt på skolor o liknande!

Jag ska fortsätta skriva, min arbetsgivare har skrivit sina papper och där står klart o tydligt att han inte kan omplacera mig, att de förekommer tunga lyft osv..

Så jag tror inte de blir ngr problem, hoppas ju de iaf!

Absolut är de så mycket bättre o komma hem till familjen på kvällen! Ångrar mig inte alls att jag byta till dagjobb, hade gärna stannat på Securitas men lyckades inte få ngn dagtjänst så jag byta helt ist!

Vem är du anställd hos?
Svar på tråden December bebis 2013