Mirella85 skrev 2013-09-04 18:08:13 följande:
Jag får gratulera till graviditeten. Ja det är den Mirella du tänker på från lantan
.
Jag har gått över till jobba dag sen jag återgick tillbaka till jobbet efter mammaledighet med Alvin. Det är långa dagar men så skönt nu när man ha familj äta middag ihop om kvällarna.
Fk är väldigt hårda så ju mer du beskriver så oftast lättast få det beviljat. ett råd överdriv lite
och be gärna din arbetsgivare skriva ett intyg med.
Jag sökte fel första gången och fick det inte beviljat för jag sökte för hot o våld. men det ordna sig sen när jag överklaga och fick veta att min arbetsgivare var tvungen avskriva mig från jobbet när det gäller hot o våld.
Du har som sagt också rätt att ta ut föräldrarledig 60 innan med så om du skulle ångra dig så kan du välja att ta du det dagar istället. om du känner att det börja bli tungt.
Har värdenst underbaraste son
Tackar så mycket! De är skam den som ger sig
Grattis själv, du får hälsa grattis till karren
Haha, vilka minnen jag fick nu från lantan
De är snart 10år sen jag sluta där nu!
Ganska komiskt, för när jag börja som väktare så jobba jag stationärt på Lantan, va nattvakten :D haha, ja vad är oddsen på de?
Sen under mina år som väktare så jobba jag i er kommun, träffa på din man nångång.. Tror de va när de va snökaos o han ploga runt på skolor o liknande!
Jag ska fortsätta skriva, min arbetsgivare har skrivit sina papper och där står klart o tydligt att han inte kan omplacera mig, att de förekommer tunga lyft osv..
Så jag tror inte de blir ngr problem, hoppas ju de iaf!
Absolut är de så mycket bättre o komma hem till familjen på kvällen! Ångrar mig inte alls att jag byta till dagjobb, hade gärna stannat på Securitas men lyckades inte få ngn dagtjänst så jag byta helt ist!
Vem är du anställd hos?