Inlägg från: Tuttiluttan |Visa alla inlägg
  • Tuttiluttan

December bebis 2013

Jag kan inte se era bilder... Kan inte ens lägga upp egna... Ohhhhhh va irriterande!!!

• Tuttiluttan

ÄNTLIGEN är mina papper till fsk färdig ifyllda! Är helt slut i knoppen efter allt skrivande..

Hotta de på lådan i morgon och sen hålla tummarna att jag blir beviljad GP..

Har inte sökt 60dagar sökte om 40dagar.. Känns som ett bra beslut faktiskt, nu får bara fsk och känna att de är okej

Titta mig nu ikväll i spegeln extra mycket, magen bara växer på! Stor, rund o härlig kula! Folk kommenterar lite då och då, jag låter dom kommentera, är så vansinnigt stolt över min mage! Efter att ha kämpat i så många år för att få den så får folk säga vad dom vill! Jag bara svajar förbi o ler!

Hade gärna lagt upp en bild på min underbara mage, men de går som vanligt inte...

Fattar inte va jag gör för fel...

Fina magar har ni iallihopa här! Vi är så vackra

• Tuttiluttan
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-10 07:53:32 följande:

Någon som har erfarenhet av phil & teds vagnar? Är sugen på en navigator. Men vill ha lite kött på benen innan jag köper vagn. Andrahand är det babytravel dublin som jag oxå är sugen på smile2.gif

BF 19 DECEMBER ???
    Phil & teds? Har aldrig hört talas om de märket :-O

Vi köpte oss en Emmaljunga duo sport.
  • Tuttiluttan

Jag ska till barnmorskan imorgon. Har änsålänge inte fått nått sf-mått.. Kanske får jag veta imorgon..

Sist jag va där, ca 3v sen sa hon att man inte mätte så tidigt.

Sen ska de bli otroligt skönt o få lyssna på hjärtljudet, speciellt efter helgens besök på förlossningen..!

• Tuttiluttan
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-10 14:25:22 följande:

Har du fått åkt in i helgen? Vad hände och hur mår du?

BF 19 DECEMBER ???
    Ja i fredags fick jag åka in. Har haft väldigt lite känningar av bebis.

Förra veckan hade jag influensan o tog då olika medicin. ( medicin som man får ta enligt bm )

Jag blev bättre men för varje dag som gick kände jag mindre, ringde då förlossningen och bad om tips.. Dom ville genast kolla upp bebisen, de är sällan bebis märker av att mamman är sjuk eller blir påverkad men de kan hända så därför ville dom göra en check up!

Allt va bra, men känner ändå mig lite orolig, så ska bli extra skönt o träffa bm imorgon!

Hur går de för din bebis? Idag har vi 100 dagar kvar
  • Tuttiluttan
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-10 21:15:53 följande:

Fy vad jobbigt. Tur att liten mår bra iaf. Ja, nu är det bara 100 dagar kvar smile2.gif va till bm idag och mitt sf-mått är 24. Ligger lite under medel. Hjärtljudet ligger på 146. Du får berätta hur bebisens hjärtljud ligger imorgon. Så himla häftigt och skönt att höra det slå ? imorgon är vi bara 2 siffriga äntligen! Nu får vi se till att klämma ut våra små så vi hinner hem och får fira jul med våra egna små familjer? längtar som en tok smile5.gif

BF 19 DECEMBER ???
    Absolut ska jag berätta hur de gick! Just nu känner jag av bebis i magen men känns ändå mycket bättre av o veta från bm att allt är bra

Imorgon är vi äntligen 2 siffriga, haha mannen sa precis detsamma! Han kunde inte riktigt fatta att vi är så nära

Jag hoppas verkligen dom vill ut i tid eller innan så julen blir komplett

Tänkte nyss på en lite rolig grej, vi har BF båda den 19/12... Jag förmodar du heter Maria iom ditt nick, Maria är även mitt namn
  • Tuttiluttan
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-11 09:11:31 följande:

Helt rätt att jag heter Maria smile1.gif å min man heter Niklas om du inte räknat ut det smile5.gif är så spännande nu smile1.gif även fast jag har en dotter på ca 17 månader hemma så längtar jag verkligen efter en till liten bebis. Njuter varje sekund av min graviditet som går.

BF 19 DECEMBER ???
    Ja jag förmoda att han hette så

Var bor ni i detta avlånga land? Själv bor jag i Skåne

Årets jul kommer bli ngt alldeles speciellt, oavsett bebis anlänt eller ej så kommer de inte alls bli sig lik övriga år Jag ser så fruktansvärt mycket framemot december!

Satt o fundera på igår när man kan börja graja o dona här hemma? Ta fram spjälsängen, bädda den och fixa med vaggan osv osv.. Skulle lätt kunna börja nu, men de är väl kanske lite väl tidigt än?

Vi har ju dessutom lägenheten till försäljning, visserligen har ingen varit o tittat på den sen vi la ut den, det kan dock vända fort o då kanske jag står här och har donat med allt och så måste vi packa ner allt igen pga flytt..

Meeen åhhh vad jag är sugen
  • Tuttiluttan
    Ireth81 skrev 2013-09-11 10:13:48 följande:

Tuttiluttan jag bor i Småland men kommer från Skåne smile2.gif

Ja denna julen kommer att bli anorlunda och framför allt mer "magisk" jag har bf 21/12 så det blir spännande o se när bebis vill komma smile5.gif

Jag har vagga som jag fick av mamma som står "bäddad i klar" sedan länge haha jag köpte påslakan set som var billiga och då bädda jag ner dem. Men är nog bättre o vänta lite om ni måste flytta snart.

Det är så svårt om jag ska eller inte ska..

Jag ska iaf börja måla spjälsängen i helgen, har en vit spjälsäng som jag ska måla komönster på

Jag är lite smått tokig i kor och inredningen går lite åt de hållet

Köpte iaf ett litet kobord för ett tag sen, provar o lägga till bild, ibland går de o ibland inte..

De är förbaskat sött iaf!
  • Tuttiluttan

Nu är jag hemma igen från bm.

Sf mått 26, va tydligen bra då jag är i v26

Hjärtat slog fint, svårt o hitta dock då bebis sprattla omkring hjärtslagen låg på 142

Mitt blodtryck 125/80

Vågen visad +4kg, de va jag inte lika nöjd med.. 4kg på 3v.. Men det ingår i hela processen så jag accepterar de

Svar på tråden December bebis 2013