• Plopps80

December bebis 2013

Hahaha så kul att jag träffar dig miss kaos på antenatalmottagningen Hoppas du får träffa din bebis snart!!!

• Plopps80

MK trodde nästan du blivit igångsatt. Såg inte när du gick. Har ingen inflammation i livmodern iaf. CRP 30 så det tyder ju på infektion/inflammation. Ingen feber idag. De ska ta mängder med blodprover på mig och imorn ska jag ta specifika prover på mage och tarm. Så obehagligt det här! Att känna sig krasslig och ha mina symtom men inte veta vad det beror på

mallabralla skrev 2013-12-16 14:16:08 följande:
    Hoppas du får hjälp snart, jag mår fint och tycker ändå att amningen är kämpigt, så förstår att det ur din situation är jobbigt och att du måste få hjälp snart! Lycka till : )

Amningen kan vara väldigt svår med första barnet. Jag led de första veckorna. Tvivlade på mig själv och hade blödande sår vilket gjorde varje amningstillfälle till en pina. Nyfödda ammar ju hela tiden i princip och man blir väldigt låst! Nu med andra barnet funkar amningen perfekt jag känner mig säker och har vanan inne på ett annat sätt. Har inga sår heller. Men som sagt är det oerhört jobbigt när man är sjuk att amma eftersom mkt energi går åt till mjölken. Jag kan ärligt säga att amningen får mig att känna mig låst. Man sitter timme ut och timme in ibland och ammar. Man får inget gjort och jag tycker det är jobbigt att det bara är jag som kan mätta Ludwig att jag aldrig får sova en hel natt, att jag inte kan gå på bio. Men samtidigt vet jag att denna perioden är så kort och att denna intensiva amningsperiod lugnar ner sig efter ett par månader. Vad upplever du som jobbigast med amningen?
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-16 15:31:19 följande:
    Åh plopps80 tycker så synd om dej! Denna tid ska man ju kunna njuta av och bara mysa med sitt lilla knyte!! Hoppas innerligt att det blir bra snart!!! Misskaos - Bebis innan veckan är slut då måntro?! Hur går en hinnsvepning till? Vågar man be sin BM om en sådan imorgon tro? Är på BF+2 då bara iofs. Nu MÅSTE din bebis komma tycker jag!! Grattis grattis Mallabralla!! :)

Tack va gulligt!
  • Plopps80

Miss kaos! Min kompis blev igångsatt v42+0 och det gick väldigt bra! Kl 08 började de och bebisen var ute kl 15. Hennes bästa förlossning hon har 3 barn. Så det kan gå väldigt bra!

• Plopps80

Hon var öppen 2 cm så de stack hål på hinnorna och sen startade förlossningen så inget värkstimulerande behövdes. Hon tog Eda och var fantastiskt nöjd. Men det är bra att ställa sig in på att det kan vara långdraget också. Man vet ju aldrig.

• Plopps80

Hoppas vi som bor i GBG kan ses lite framöver! Har bara en kompis som är mammaledig. Är rädd att det ska bli långsamt. Är lite rastlös av mig

• Plopps80
    corky skrev 2013-12-16 19:37:15 följande:
    Jag blir så jäkla frustrerad över amningen. Mjölk finns, men han vägrar ta bröstet. Har provat alla sätt och knep men inget funkar, han vill inte. Tråkigt, då jag verkligen hade velat ammat. Men det är väl bara att gilla läget antar jag och pumpa ur och ge honom.

Uch vad jobbigt! Ludde ville inte heller ta bröstet efter de gett honom ersättning på kopp inne på BB. Tillslut tog han bröstet men jag var på väg att ge upp. Gör det som är bäst för dig och din bebis! Du kan ju inte njuta om det bara strular. Se det som en fördel. Ditt barn får bröstmjölk och du och din partner kan dela på nätterna och du kan tom åka iväg. Förstår att det känns tråkigt att det inte funkar men försök se det positivt!
  • Plopps80
    sarak skrev 2013-12-17 14:11:24 följande:
    Min prins sov som en stock i natt! Somnade 22.00, sov till 01.00. Sedan vaknade JAG 04.30 och blev jätteorolig, 3,5 timme, så länge har han aldrig sovit! Han vaknade sedan kl. 05.00, sen sov han till strax efter 08.00!! Helt otroligt. Vi var ute en sväng till stallet och promenerade med hunden sedan på morgonen och han sov som vanligt som en stock i vagnen. Sen när vi kom in blev han orolig och har leget och tuttat på mitt bröst nu i flera timmar. Nu har han efter många om och men somnat om i bärsjalen. Lille plutt, snarkar som en hel karl! Och varm är han, pust. Men bäst att inte väcka den björn som sover...  

Man blir så lycklig av sånna nätter! I natt hade Ludde magknip och ville äta hela natten från kl 01. Inte så att han ligger lugnt vid bröstet han sliter i det och vrider sig eftersom han har ont stackarn. Tillslut blev jag sååå irriterad (dåligt samvete) men faaan vad trött jag var. Mannen gick med honom en stund men jag kan inte få någon ro i kroppen när jag vet att han vill ha bröstet! Tillslut fick han amma och då somnade vi om till kl 07. Men natten innan var helt otrolig. Han åt kl 23 och vi vaknade 03:15 blev helt förvånad. Han slurpade ena tutten och somna om till kl 07.
  • Plopps80

Miss kaos jag fattar exakt hur jävligt det känns. Vi har ju samma BF och samma igångsättningsdag. Hade ställt mig in på att det kunde bli så här men ville det inte. Fattar inte att de är så jävla stenhårda med igångsättning vad spelar det för roll lördag eller söndag. Du ska inte dricka ricinolja? Jag vet att det inte är att rekommendera men tycker så fruktansvärt synd om dig! Julen är barnens högtid och som mamma vill man ju fira med sitt barn och se glädjen och närvara. Kram!

Svar på tråden December bebis 2013