• Anonym (Ledsen)

Jag klarar inte en abort....

För snart en månad sen fick vi reda på att jag är gravid igen. Maken vill inte ha fler och vill att vi gör abort, jag vill hemskt gärna ha barnet men kände mig så jäkla egoistisk samtidigt att jag storgråtandes sa att jag skulle gå med på det, jag vill att man ska vara två om ett barn så klart men jag känner nu att nej det går inte, jag fixar det inte!

Var in till sjukhuset och gjorde ett vul två veckor efter beskedet för att kolla hur långt gången jag var samt pratade med läkaren om en ev abort, vilket inte fick mig att må ett dugg bättre efter att jag sett lilla bebisen med tickande hjärtat.

Vi har två barn tillsammans sedan tidigare, har båda fast jobb, villa och allt det där så jag förstår inte varför han tycker att det skulle vara så hemskt.... Vi har haft oskyddat sex och det har han varit väl medveten om, det har tom varit hans eget val eftersom jag inte mått bra av dom preventivmedlen som jag provat.

Är jag hemsk och egoistisk som överväger att behålla? Eller borde jag blunda för mina egna känslor i ett sånt här läge och bara fullfölja aborten? Hur skulle ni ha gjort?

Är snart i v 12 och känner att jag inte kan vänta länge till med ett beslut...

• Svar på tråden Jag klarar inte en abort....
  • Anonym (fråga)
    Anonym (samma lika) skrev 2013-07-23 19:46:38 följande:
    Jag har fortsatt läsa din tråd men har haft svårt att svara via mobilen. För oss löste det sig smidigare. Efter en vecka hade jag bestämt att jag inte ville genomgå en abort och maken har accepterat det även om han hade önskat att vi nöjt oss med två. Jag var rak och tror att du också tjänar på att vara det. Hur än det slutar. Om han ser att du velar tror han kanske att hans nonchalans kan ge resultat!? Stå upp för att du vill behålla barnet. Att det är ert gemensamma ansvar och att du förutsätter att han kommer ta ansvar dör det, med eller utan dig. Låter kanske hårt men jag tror att jag "vann" hans respekt på att vara stark..(vilket jag vanligtvis inte är).
    hej, jag har en liten fråga off topic. Jag är själv i en liknande situation att jag inte kan göra abort men har inga barn sen tidigare och pappan vill inte ha barn nu, om jag behåller så kan det bli som så att han stannar hos mig men enbart av pliktkänsla. Om du hade varit i min situation hade du behållt då?
  • Anonym (samma lika)
    Anonym (fråga) skrev 2013-07-24 12:03:29 följande:
    hej, jag har en liten fråga off topic. Jag är själv i en liknande situation att jag inte kan göra abort men har inga barn sen tidigare och pappan vill inte ha barn nu, om jag behåller så kan det bli som så att han stannar hos mig men enbart av pliktkänsla. Om du hade varit i min situation hade du behållt då?

Jag kan inte svara på hur jag gjort i din situation däremot kan jag lova ett förhållande inte överlever av enbart pliktkänsla. Det verkar som du tvivlar på er?
  • Anonym (Kurator?)

Har inte läst mer än ts å första sidan men skulle ni inte kunna tillsammans gå till en kurator på kk å prata ut! Lättare att prata när där e nån utomstående som kan styra upp så de inte spårar ur! Så både du och han kan få reda ut era känslor? Där du kan förklara så som du förklarat här att du e rädd att förlora han å du känner dig låst hur du än gör! Och han kanske kan få ur sig vad han känner som gör att han inte vill behålla! Han kanske e rädd för nåt!

• Anonym (fråga)
    Anonym (samma lika) skrev 2013-07-25 20:10:09 följande:

Jag kan inte svara på hur jag gjort i din situation däremot kan jag lova ett förhållande inte överlever av enbart pliktkänsla. Det verkar som du tvivlar på er?
    Nej absolut det tror inte jag heller det gör, vilket jag sagt till honom. Jo det är svårt just nu när vi vill så olika saker och jag blir såklart ledsen av hans sätt att reagera. 
  • Anonym (Ledsen)

Hoppet tändes igen förra veckan. Då var maken glad och underbar så som jag är van honom, vi kunde skämta med varandra och skratta tillsammans. I lördags hade vi sex och nu är han värre än värst, pratar öht inte med mig.. Blev så ledsen idag att jag sa att jag orkar inte mer, det är ingen idé vi försöker mer om det ska vara så här. Hans reaktion? Inte ett ord.

Nu sitter jag utanför bm för (sen) inskrivning. Ensam.

• SB2011
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-07-29 14:02:01 följande:

Hoppet tändes igen förra veckan. Då var maken glad och underbar så som jag är van honom, vi kunde skämta med varandra och skratta tillsammans. I lördags hade vi sex och nu är han värre än värst, pratar öht inte med mig.. Blev så ledsen idag att jag sa att jag orkar inte mer, det är ingen idé vi försöker mer om det ska vara så här. Hans reaktion? Inte ett ord.

Nu sitter jag utanför bm för (sen) inskrivning. Ensam.

:( kram

Tycker du ska säga till han att han beter sig som en skitstövel!!! Du förtjänar inte att bli behandlas så!
  • Anonym (Ledsen)

Tack snälla du!

Imorrn ska jag och en kompis samt min dotter åka iväg på en riktig tjejdag med shopping och god mat så jag får komma ifrån lite, han kan kyssa sig i arslet. Han gör mig bara så ledsen just nu... Det är som att den här bebisen är bara mitt fel att den kom till och nu ska jag straffas när jag inte gör ngt åt situationen. Jag tvingar honom inte att stanna, han är fri att gå när han vill, han slipper ansvaret oxå om han inte vill ha det, men jag vill inte att han behandlar mig som skit för det.

SB2011 skrev 2013-07-29 14:07:44 följande:
    :( kram

Tycker du ska säga till han att han beter sig som en skitstövel!!! Du förtjänar inte att bli behandlas så!

• SB2011
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-07-29 17:10:10 följande:

Tack snälla du!

Imorrn ska jag och en kompis samt min dotter åka iväg på en riktig tjejdag med shopping och god mat så jag får komma ifrån lite, han kan kyssa sig i arslet. Han gör mig bara så ledsen just nu... Det är som att den här bebisen är bara mitt fel att den kom till och nu ska jag straffas när jag inte gör ngt åt situationen. Jag tvingar honom inte att stanna, han är fri att gå när han vill, han slipper ansvaret oxå om han inte vill ha det, men jag vill inte att han behandlar mig som skit för det.

De tycker jag ni gör rätt i! Hoppas ni får en härlig tjejdag!!

Nä de krävs faktisk 2 att skapa ett barn! Å man behandlar inte den som man älskar som skit för att man inte gillar situationen man hamnat i! Å som du säger så vet han ju var dörren finns om nu de inte passar! Jag hoppas han tar sig i kragen snart å ber om ursäkt! Börjar va den mannen han va innan allt detta hände! Den mannen som du föll för å älskar!
  • Anonym (Ledsen)

Fy fan för det här, det känns som att jag håller på att gå under.

Jag försökte ge honom en kram nyss, som han inte ens besvarade. Jag blev så jäkla ledsen! Så lite som en kunde han inte ens ge mig. Frågade om han vill att vi ska flytta isär vilket han inte vill, men han vill inte ha några fler barn. Nä det vet jag redan men nu är det som det är och jag kan bara inte göra den där aborten. Han påstår att han förstår mig men står fast vid att han inte vill ha fler. Gav han ett ultimatum att antingen så fortsätter vi tillsammans och då slutar han bete sig på det här viset för jag orkar inte mer, eller så går vi isär och då behöver han inte heller ta ngt ansvar för mini och vad han väljer vill jag veta ikväll!

Nu kan jag inte sluta gråta. Är så fruktansvärt rädd att han ska lämna mig

• SB2011
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-07-31 19:15:03 följande:

Fy fan för det här, det känns som att jag håller på att gå under.

Jag försökte ge honom en kram nyss, som han inte ens besvarade. Jag blev så jäkla ledsen! Så lite som en kunde han inte ens ge mig. Frågade om han vill att vi ska flytta isär vilket han inte vill, men han vill inte ha några fler barn. Nä det vet jag redan men nu är det som det är och jag kan bara inte göra den där aborten. Han påstår att han förstår mig men står fast vid att han inte vill ha fler. Gav han ett ultimatum att antingen så fortsätter vi tillsammans och då slutar han bete sig på det här viset för jag orkar inte mer, eller så går vi isär och då behöver han inte heller ta ngt ansvar för mini och vad han väljer vill jag veta ikväll!

Nu kan jag inte sluta gråta. Är så fruktansvärt rädd att han ska lämna mig smile4.gif

Usch! Stackare! Förstår du är rädd men sen samtidigt tycker jag du är stark som står på dig och gav han de ultimatumet! För du förtjänar verkligen inte att han behandlar dig så!

Hade du en bra tjej dag me väninnan och dottern?

Kram på dig
Svar på tråden Jag klarar inte en abort....