Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?
Hej!
Här kan vi mer eller mindre följa varandra i den mån vi vill, orkar och kan.
Hoppas på att det är fler än jag och min man som ska satsa på ett nytt försök.
Hej!
Här kan vi mer eller mindre följa varandra i den mån vi vill, orkar och kan.
Hoppas på att det är fler än jag och min man som ska satsa på ett nytt försök.
Hej!
Ny här i forumet! Jag och min man börjad med korta protokollet för 10 dagar sedan. Har fått ganska låg dos Gonal F då de var lite rädda för överstimulering. Var på VUL igår och blev helt förkrossad då det var bara ett ägg som var mer än 10mm. Läkaren var rädd att vi nog var tvugna att avbryta protokollet! Skulle höja dosen lite och sen nytt VUL imorgon och hoppas att några till har växt på sig!
Någon annan som varit med om samma sak och några fler vuxit till sig? Just nu känns allt riktigt jobbigt då jag var så glad att få börja efter all denna j*vla väntan! Känns som det aldrig kommer bli någon bebis!
Välkommen hit Maya!
Hoppas det är fler som växer till sig. Varför trodde de att du kunde bli överstimulerad? Hur gick det idag?
Vi har fått tid för äp på tisdag:)! Hoppas äggen växer på sig lagom mycket så de inte är omogna eller övermogna.
Moonstar: spännande, lycka till. Jag håller tummarna på tisdag!
Maya, välkommen! Så jobbigt för er, men häng i, det kommer bli en bebis! Det känna ju bara så nattsvart ibland, och sedan all denna väntan...man blir nästan tokig. Men tro mig, man glömmer allt när man får se
Sitt plus. Känns lite som man blev gravid på första försöket.
Kram till er alla kämpare
De höjde dosen till 125 + orgalutran nu och nytt VUL imorgon igen, så håller tummarna nu!!
Moonstar88, jag har väldigt många folliklar så får jag för mycket hormoner så kan mina äggstockar som doktorna sa lite skämtsamt "explodera". Nu hoppas vi på äggplock i slutet av veckan.
Grattis Angelique! Ja man blir verkligen lite tokig ibland, men känns lite bätttre nu! :)
Maya: åh vad skönt att läkaren gav dina äggstockar en chans till:). Håller tummarna att flera kommer igång nu då.
Nu är ovitrelle sprutan tagen så nu är allt sprutorna tagna för denna gång:). Så nu är det bara att vänta tills på tisdag.
Kom nyss hem från mitt VUL. Fortfarande bara två blåsor som växt. Har många små men ingen som vill jobba för mig! Ny dosökning och VUL på onsdag igen! Lite drygt att gå på VUL varannan dag! Speciellt när det inte känns som det kommer gå vägen ändå. Är bereddd på ett avbrytande nu iaf.
Håller med om att alla frågor är jobbiga! Jag och min sambo har varit tillsammans länge, så folk verkar tycka det är dags för oss att skaffa barn. Å när man säger att det är lite trögt på den fronten så hatar jag kommetarer som "det kommer, sluta tänk på det bara." osv osv. Men tror nog alla fått liknande kommentarer här!
Maya: Nej vad tråkigt:(. Förstår att det är jobbigt med alla vul tider:(,måste vara jobbigt att förklara på jobbet.
Jaa folk har många "tips" och synpunkter när det gäller andras barnlöshet. Men "tyvärr" tror jag att jag har blivit van och för det mesta ler jag bara och låter dem komma med sina åsikter. Men har nog blivit härdad då vi varit ofrivilligt barnlösa i snart 5 år:(.
Maya: Tror jag haft lite likt dig ,på varje äggplock (gjort 3st) har jag haft höga värden och massa äggblåsor. Dom brukar ta språng och växa till sig helt plötsligt men jag har blivit överstimulerad varje gång. Jag har fått menopur de två sista gångerna vilket ger mindre antal blåsor. Med golal-f fick jag ut 24 ägg!! Men det bliv pannkaka av allting, så hör om du kanske ska ta menopur nästa gång om du måste avbryta! Men hoppas du får fortsätta och allt blir bra! Förstår hur frustrerande det är..
Men jag har läst att menopur ska ge fler ägg? Jag har kört på Puregon och får ut få ägg, endast 2 första gången och 7 denna gång, och av vad jag har läst så får man fler av Menopur?